Cele zajęć:

-rozbudzanie zainteresowań podróżniczych;

- doskonalenie umiejętności matematycznych;

-doskonalenie umiejętności rzutu, chwytu, odbijania piłki

- kształtowanie sprawności ogólnej organizmu;

 

 

„Archeolog” – zabawa z gestem

Przedszkolaki siedzą na dywanie  i naśladują ruchy rodzica do słów rymowanki.

 

,,Archeolog” (Joanna Wołoch)

Stuk-puk, stuk-puk... - stukanie cztery razy o podłogę

Kto tak stuka-  przykładanie dłoni do ucha

Archeolog czegoś szuka, - rozkładanie dłoni w geście „niewiedzy”

Siedzi, bada, wciąż pracuje, - kręcenie młynka

cudów świata poszukuje.- zatoczenie koła rękami

 

7 cudów świata

Obejrzyjcie film na temat cudów świata

https://www.youtube.com/watch?v=fWfDEu0vMeY

 

„Poszukiwacze cudów świata” – zabawa matematyczna

Na dywanie leżą fotografie cudów świata odwrócone obrazkiem do podłogi. Na odwrocie znajdują się kartki z literami i działaniami. Dzieci wykonują działania. Wpisują wyniki, 

układają zdjęcia według rosnącej kolejności. Kiedy im się to uda, odczytują na głos hasło:

CUDA ŚWIATA

Następnie odsłaniają kolejne fotografie, a rodzic odczytuje nazwy  i podaje ciekawostki na temat obiektów.

Prowadzący wyjaśnia, że  ludzie na przestrzeni wieków  tworzyli listy, na których  znajdowały się niezwykłe  budowle oraz elementy przyrody nazywane cudami  świata.

 

Jestem cudem świata – zabawa ruchowa

Dzieci poruszają się swobodnie po sali przy dźwiękach bębenka. Podczas pauzy rodzic  wydaje komendy, a starszaki reagują w umówiony wcześniej sposób:

 

Krzywa  Wieża w Pizie  – stoją w rozkroku, trzymając ręce wzdłuż tułowia, następnie wykonują  skłony tułowia w lewo i w prawo (na zmianę);

 

Wielki Mur Chiński  – podnoszą ręce do góry ;

 

Piramidy w Gizie  – imitują piramidę.

 

 

Cudowne budowle – zabawa konstrukcyjna

 Zbuduj z dostępnych w domu przedmiotów ( klocki, pudełka, guziki) wybrany cud świata.

 

Jaka może być wieża? – zabawa językowa

Zadaniem  dzieci  jest  wymienienie  jak   najwięcej  przymiotników  opisujących  daną  budowlę,  np.  duża,  krzywa,  piękna,  mała,   wielka, stara, długa, wysoka, krótka, potężna, wyjątkowa, niesamowita, tajemnicza.

 

 

Matematyczna piramida – zabawa matematyczna w parach

Pomoce:

kartoniki z piramidą; dwie kostki do gry – dla każdej pary; cegiełki (wydrukowane

na czerwonym arkuszu i rozcięte wzdłuż linii – dla każdej pary dwie plansze z piramidami

i dwadzieścia cegiełek z papieru)

Dzieci dobierają się w pary i siadają naprzeciwko siebie. Otrzymują plansze z matematycznymi piramidami, kostki do gry i cegiełki do zbudowania piramidy. Gracze rzucają  na zmianę dwoma kostkami naraz i dodają liczbę wyrzuconych oczek, po czym układają  cegiełkę na polu z pasującym wynikiem działania. Jeśli nie ma takiej cegiełki, to rzuca  kostkami kolega. Wygrywa osoba, która najszybciej zakryje cegiełkami całą piramidę.

 

 

Odkrywamy cuda natury – ćwiczenia gimnastyczne

Wielki Kanion Kolorado – zabawa orientacyjno-porządkowa

Przy dźwiękach bębenka starszaki poruszają się swobodnie po sali. Podczas pauzy kładą

się na plecach, podnoszą ręce i nogi. Zabawę należy powtórzyć kilka razy.

 

Mount Everest – zabawa bieżna

Ochotnik – „berek” biega po sali i próbuje kogoś złapać (ta osoba przejmuje jego rolę).

Aby uchronić się przed schwytaniem, uciekający zatrzymuje się i zamienia „w górę” –

staje prosto, łączy dłonie nad głową, tworząc „szczyt góry”, i się nie rusza. „Berek” może

schwytać tylko tę osobę, która się poruszy. Wtedy następuje zmiana ról.

 

Przejście nad Nilem – ćwiczenie równowagi

Nauczyciel  układa  równolegle  dwie  linie  (skakanki)  w  odstępie  około  4  metrów.  „Na 

rzece” umieszcza prostopadle do skakanek linię z szarf – „kładka”. Dzieci po kolei przechodzą „po kładce”, starając się nie wpaść „do rzeki”. Kto jednak wpadnie i „zamoczy

stopy”, odchodzi na bok, aby się wysuszyć. Dziecko, które „przerwie kładkę” (przesunie

szarfę), naprawia ją i odchodzi na koniec kolejki, aby ponownie spróbować przejść po niej.

 

Zorza polarna – ćwiczenie mięśni grzbietu

Dzieci leżą przodem na dywanie i unoszą głowę. Zbliżają ręce  do oczu i naśladując trzymanie lornetki, obserwują piękną zorzę  polarną. Zabawę należy powtórzyć kilka razy.

 

Wybuch wulkanu Paricutin – rzuty

Dzieci, siedząc na dywanie, trzymają w rękach woreczek. Kiedy  nauczyciel uderzy w bębenek, podrzucają woreczek nad głowę  („wybuch wulkanu”), po czym dłońmi „kręcą młynek” i łapią woreczek. Zabawę należy powtórzyć kilka razy.

 

Wodospad Wiktorii – zabawa wyciszająca

Przedszkolaki  leżą  na  dywanie  z  zamkniętymi  oczami.  Prowadzący włącza dowolny utwór z odgłosami wodospadu. Starszaki  głęboko oddychają i wsłuchują się w odgłos „wodospadu”.

 

Ćwiczenia gimnastyczne z piłką

Dzisiejsze zajęcia gimnastyczne będą wymagały od Was jednego rekwizytu. Myślę, że każdy z Was znajdzie go w domu. Dziś do zajęć potrzebujecie piłki. Zapraszam Was na trzy treningi. Możecie wybrać jeden, który najbardziej przypadnie Wam do gustu, a dla ambitnych polecam wykonanie wszystkich trzech.

 

https://www.youtube.com/watch?v=DQ0mXFYcqwQ

https://www.youtube.com/watch?v=OFNJYSN0ZIU

https://www.youtube.com/watch?v=v0Gj69vCoD0

 

Pozdrawiamy Was gorąco !