Cele zajęć:

 

- rozwijanie wyobraźni;

- wdrażanie do zachowania ładu i porządku;

- wzbogacanie słownika czynnego rozwijanie wyobraźni i kreatywności;

 

Witajcie dzieci!

Wreszcie mamy piątek. A przed nami wyczekiwany weekend. Bierzmy się zatem do pracy.

 

Quiz

Sprawdź czy znasz zasady bezpieczeństwa podczas wakacyjnego wypoczynku. Zaznacz właściwą odpowiedź.

https://learningapps.org/5352631

 

Dokończ zdanie

Rodzic czyta  zdania, a dzieci  je kończą.

 Np. W przedszkolu lubiłem…

W przedszkolu nie lubiłem…

W przedszkolu czułem się…

Do przedszkola chodziłem…

 

„Co zabiorę na wakacje?” – ćwiczenia słownikowe

Zabawa z rymowanką:

Wakacje, wakacje

to wspaniały czas –

czeka na nas morze,

góry, rzeka, las.

Dzieci mówią rymowankę za rodzicem, dzieląc słowa na sylaby i rytmicznie klaszcząc.

 

Co zabieramy na wakacje?

Rodzic pokazuje obrazki przedmiotów przydatnych na wakacjach. Dzieci mają wybrać obrazki przedmiotów potrzebnych na wakacjach , ale nie mogą podać ich nazw, tylko inne nazwy, które określają ich zastosowanie.

np. zamiast ponton dziecko podaje nazwę – wodny, dmuchany  pojazd do pływania  

Przykładowe obrazki: lupa, latarka, piłka, deskorolka, koc, wiaderko, łopatka, okulary przeciwsłoneczne, kożuch, sanki, materac, książka, koszyk.

 

Historia relaksująca – Fale

Dzieci kładą się na dywanie. Są falami, które porusza wiatr. Rodzic włącza suszarkę, która symbolizuje wiatr. Gdy dzieci – fale – usłyszą szum, turlają się po dywanie. Gdy rodzic wyłączy suszarkę – leżą spokojnie. W parach z rodzicem wykonują masaż pleców.

Wielkie morze jest dzisiaj spokojne.

Posłuchaj, co chce opowiedzieć.

Wiatr lekko dotyka morza.

(Dzieci czubkami palców dotykają pleców partnera, przesuwając je po nich).

Spójrz, co robi z falami.

Wiatr je budzi.

(Czubkami palców lekko dotykają pleców partnera).

Zaczyna się ich taniec.

Spójrz, jedna z fal bardzo się cieszy,

wesoło tańczy na morzu.

(Czubkami palców wykonują delikatne, lekkie ruchy).

Teraz turla się tak szybko, jak tylko potrafi.

Stopniowo przesuwa się do przodu.

(Palcami wykonują koliste ruchy od dołu ku górze).

Fika koziołki, szybko i lekko.

Sprawia jej to wielką radość.

(Uderzają palcami o plecy, na zmianę: szybko i powoli).

Fika koziołki bez wytchnienia,

a wiatr dzielnie jej pomaga.

(Uderzają palcami o plecy, na zmianę: szybko i powoli).

Słońce oświetla morze.

(Kładą całe dłonie na plecach).

Mała fala już nie tańczy.

Słońce się chowa.

(Zdejmują ręce z pleców).

Tak skończyła się historia.

 

„Wyspy z wyobraźni”

Wysłuchajcie utwór i wykonajcie do niego ilustrację za pomocą mazaków.

https://www.youtube.com/watch?v=Vf_i3oFFPfQ

 

Dla chętnych dzieci :

Wykonajcie ćwiczenia w fioletowych kartach pracy na stronach 75, 76, 77.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

 

 

 Pozdrawiamy Was bardzo serdecznie !