Cele zajęć:

- kształcenie umiejętności rozwiązywania i układania prostych zadań tekstowych;

-doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania liczb w zakresie 10;

- doskonalenie cech motorycznych poprzez gry i zabawy ruchowe;

- kształtowanie prawidłowej postawy ciała;

 

Witajcie starszaki!!!

Jak Wam mija tydzień? Czy humory Wam dziś dopisują? Mamy nadzieję, że jesteście gotowi na dzisiejsze zajęcia, które dla Was przygotowałyśmy. W planie mamy zajęcia matematyczne i gimnastykę. Zaczynajmy.

 

„Wakacyjne zabawy” – ćwiczenia gimnastyczne

1. Część wstępna:

Rozciągamy wszystkie mięśnie. Wykonujemy podskoki, skłony i przysiady.

2. Część główna:

Dzieci przemieszczają się po pokoju, rodzic podaje co mają wskazać i jaką częścią ciała lub jaką czynność mają wykonać.

Przykłady: prawą ręką pokaż sufit, lewą nogą pokaż drzwi, nosem pokaż okno, łokciami pokaż ścianę, lewą ręką pokaż ścianę,  prawą nogą pokaż podłogę, kolanem pokaż sufit, prawą ręką narysuj koło na suficie, lewą ręką narysuj koło na podłodze, przeskocz nad przeszkodą obunóż, przeskocz przez rów itp.

Dzieci przemieszczają się po pokoju w określony przez rodzica  sposób.

Bocian – dzieci chodzą po sali wysoko unosząc kolana,

Żabki – dzieci skaczą po sali naśladując żabki,

Jaskółka – dzieci stoją na jednej nodze, druga noga uniesiona w tył, ramiona w bok,

Żuraw – dzieci stoją na jednej nodze, druga noga ugięta i uniesiona w górę, ręka przełożona pod kolanem i chwytamy się za nos.

3. Część końcowa:

Zabawa uspokajająca.

Dzieci muszą zademonstrować wskazaną dyscyplinę sportu (pływanie, jazda na rolkach, jazda na rowerze, jazda na nartach, żeglarstwo, tenis stołowy, biegi, rzut dyskiem, rzut oszczepem, skok w dal, bieg przez płotki, jazda konna, koszykówka, piłka nożna, siatkówka, piłka ręczna, hokej, nurkowanie, kajakarstwo, wioślarstwo).

Dla pasjonatów zumby:

https://www.youtube.com/watch?v=Fwkfkom7FDM

https://www.youtube.com/watch?v=mTS3JY3NPE8

https://www.youtube.com/watch?v=1mSjCS7WXQg

 

„Co należy wziąć na górską wyprawę?”

Wysłuchajcie wiersza Bożeny Szuchalskiej i odpowiedzcie na pytania. Rodzic czyta po jednym wersie i czeka na odpowiedź dziecka.

 

Jutro w góry wyruszamy,

lecz co zabrać z sobą mamy?

Plecak, torbę czy walizkę?

W co spakować rzeczy wszystkie?

Słońce bardzo mocno świeci

niepotrzebne swetry przecież.

Czy wy ze mną się zgadzacie?

Czy też inne zdanie macie?

W górach modnym być należy,

suknia ładnie na mnie leży.

Jeszcze szpilki zapakuję

i na szlak tak powędruję.

Czy się dobrze spakowałam?

Czy też o czymś zapomniałam?

 

„Tworzymy skojarzenia” – zabawa słowna

 

Dzieci mają za zadanie dobrać wyrazy kojarzące się z podanym wyrazem.

• Słońce – kapelusz, krem, okulary,

• Woda – plaża, materac, muszla,

• Wakacje – góry, morze, wędrówki, itp.

 

„Pakujemy plecak” – zabawa matematyczna

 

Na dywanie porozkładane są ilustracje ubrań, przedmiotów potrzebnych w czasie pobytu w górach (kurtka, sweter, spodnie, bluzka z krótkim rękawem, krótkie spodenki, czapka od słońca, adidasy, okulary, plecak) oraz kartoniki z liczbami od 1 do 10. Dzieci ustalają, ile danych rzeczy trzeba wziąć na tygodniowy wyjazd w góry np. 7 bluzeczek, 2 swetry…

Zamiast ilustracji możecie wykorzystać swoje ubrania i przygotować ile ubrań zabralibyście na 7 dniowy wyjazd.

 

 „Ile to jest?” – układanie zadań

Dzieci układają treść zadań wykorzystując ilustracje. Następnie zapisują za pomocą działania matematycznego.

Np. Jola spakowała do plecaka 7 bluzeczek i 2 swetry. Ile rzeczy zapakowała Jola?

7 + 2 = 9

 

Jaka to pora roku?

https://www.matzoo.pl/zerowka/pory-roku_48_332

 

Jaki to dzień tygodnia?

https://www.matzoo.pl/zerowka/dni-tygodnia_48_340

 

Jaki to miesiąc?

https://www.matzoo.pl/zerowka/miesiace_48_342

 

Dla chętnych dzieci:

Wykonajcie ćwiczenia w fioletowych kartach pracy na stronie  74.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

 

 Miłej nauki kochani !