Cele zajęć:

- doskonalenie techniki rachunkowej;

- rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów;

- doskonalenie cech motorycznych poprzez gry i zabawy ruchowe;

- kształtowanie prawidłowej postawy ciała;

 

Witajcie kochani!

Jak Wasze nastroje? Zapraszamy Was na dzisiejsze zajęcia.

 

Taniec ,,Czekolada”

Na początek zapraszamy Was na rozgrzewający taniec. Czy lubicie czekoladę? Bo my bardzo!

https://www.youtube.com/watch?v=mkembEnZDls

 

„Więcej, mniej, czy tyle samo” – porównywanie liczebności zbiorów

Rodzic układa na dywanie dwa zbiory z różną lub taką samą liczbą klocków.  Dzieci porównują liczebność zbiorów używając określeń: gdzie jest więcej, gdzie jest mniej, lub jest tyle samo.

 

 „Dołóż, zabierz, policz” – ćwiczenia w liczeniu 

Dziecko bierze 10 klocków. Układa je według instrukcji rodzica  i dokonuje obliczeń.

- Weź 4 klocki. Dołóż tyle klocków, aby było ich 7. Ile klocków dołożyłeś?

- Weź 3 klocki. Dołóż tyle, aby było ich 10. Ile klocków dołożyłeś?

- Weź 5 klocków. Dołóż tyle klocków, aby było ich 8. Ile klocków dołożyłeś?

- Weź 9 klocków. Zabierz 4 klocki. Ile klocków zostało?

- Weź 10 klocków. Zabierz 5 klocków. Ile klocków zostało?

- Weź 7 klocków. Zabierz 6 klocków. Ile klocków zostało?

 

„Dodajemy, odejmujemy” – zabawa w parach ( z rodzicem)

Dzieci siedzą w parach i mają 2 kostki. Dziecko wyrzuca kostki do gry , a rodzic sumuje wyrzucone oczka. Przy drugim rzucie odejmuje wyrzucone oczka.

 

Wakacje na morzem – czy znasz sylaby ?

Zdecyduj ile sylab mają podane wyrazy

https://learningapps.org/1666914

 

 „Wakacyjne zabawy” – ćwiczenia gimnastyczne

1. Część wstępna:

Rozciągamy wszystkie mięśnie. Wykonujemy podskoki, skłony i przysiady.

2. Część główna:

Dzieci przemieszczają się po pokoju, rodzic podaje co mają wskazać i jaką częścią ciała lub jaką czynność mają wykonać.

Przykłady: prawą ręką pokaż sufit, lewą nogą pokaż drzwi, nosem pokaż okno, łokciami pokaż ścianę, lewą ręką pokaż ścianę,  prawą nogą pokaż podłogę, kolanem pokaż sufit, prawą ręką narysuj koło na suficie, lewą ręką narysuj koło na podłodze, przeskocz nad przeszkodą obunóż, przeskocz przez rów itp.

Dzieci przemieszczają się po pokoju w określony przez rodzica  sposób:

Bocian – dzieci chodzą po sali wysoko unosząc kolana,

Żabki – dzieci skaczą po sali naśladując żabki,

Jaskółka – dzieci stoją na jednej nodze, druga noga uniesiona w tył, ramiona w bok,

Żuraw – dzieci stoją na jednej nodze, druga noga ugięta i uniesiona w górę, ręka przełożona pod kolanem i chwytamy się za nos.

3. Część końcowa:

Zabawa uspokajająca.

Dzieci muszą zademonstrować wskazaną dyscyplinę sportu (pływanie, jazda na rolkach, jazda na rowerze, jazda na nartach, żeglarstwo, tenis stołowy, biegi, rzut dyskiem, rzut oszczepem, skok w dal, bieg przez płotki, jazda konna, koszykówka, piłka nożna, siatkówka, piłka ręczna, hokej, nurkowanie, kajakarstwo, wioślarstwo).

 

Wingee

https://www.youtube.com/watch?v=yj8cEV-DlmY

https://www.youtube.com/watch?v=uMlxz81y3AY

https://www.youtube.com/watch?v=dLV1cdhNYPs

https://www.youtube.com/watch?v=Twc7suv_Om0

 

Dla chętnych dzieci :

Wykonajcie ćwiczenia w fioletowych kartach pracy na stronie 72.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

 

 Pozdrawiamy Was bardzo serdecznie !