„Z mamą i z tatą w domu”

 Cele:

-rozwijanie sprawności grafomotorycznej

-utrwalenie nazw figur geometrycznych

-rozwijanie umiejętności dokonywania wyboru przedmiotów ze względu na kształt, wielkość i kolor

- rozwijanie umiejętności wychwytywania rytmów i kontynuowanie rytmów już rozpoczętych

-rozwijanie umiejętności słuchania i rozumienia tekstów śpiewanych

1. „ Kwiatek”- rysowany wierszyk

 Dziecko rysuje kwiatek zgodnie z instrukcją z wiersza

 

„Kwiatek”  A. Maćkowiak

Od kółeczka zaczynamy,

Wokół niego płatki damy

A łodyga? Kreska długa.

Wierzę w ciebie to się uda!

Teraz listki raz, dwa, trzy.

Pokoloruj wszystko TY.

 

2. „Korale dla mamy, pasek dla taty”- zabawa dydaktyczna

Rodzic przygotowuje po 10 kółek i 10 kwadratów w 2 wielkościach i w 4 kolorach, długi sznurek lub skakankę. Zabawę przygotowujemy na dywanie (tak, aby było dużo miejsca) Zaczyna układać wzór na skakance, np.

Korale dla mamy:

  • duże koło czerwone, małe koło czerwone, duże koło czerwone, małe koło czerwone (itd.)………
  • duże koło czerwone, duże koło żółte, duże koło niebieskie, duże koło zielone (itd.)……
  • duże koło niebieskie, duże koło zielone, małe koło zielone (itd.)……

Układamy wzory w jednym rzędzie. Zadaniem dziecka jest kontynuacja wzoru z użyciem pozostałych figur, ale tylko tych i w takiej kolejności jak to zostało zaczęte. Wzory układamy : najpierw pierwsza propozycja, jak dziecko wykona  to składamy, potem druga propozycja z użyciem tych samych figur.

Pasek dla taty:

  • duży kwadrat niebieski, mały kwadrat niebieski, duży kwadrat niebieski, mały kwadrat niebieski (itd.)……
  • duży kwadrat zielony, duży kwadrat czerwony, duży kwadrat niebieski, duży kwadrat (itd.)…..
  • duże koło żółte, duże koło czerwone, małe koło czerwone, duże koło żółte, duże koło czerwone, małe koło czerwone (itd.)…..

Wzory do kontynuacji dla dzieci można układać w dowolny sposób. Należy zwrócić uwagę na głośne nazywanie figur, aby dziecko wychwyciło rytm układanych wzorów.

 

3. „Kwiatki dla mamy, kwiatki dla taty”- zabawa ruchowa z el. skłonu

Spacerujemy z rodzicem po dywanie omijając przeszkody jeśli są . Na hasło powiedziane przez rodzica: „kwiatki!”, dziecko naśladuje zrywanie kwiatków odliczając do 5.

 

4. „Piosenki dla mamy i taty”- wspólne słuchanie piosenek

„Życzenia dla Mamy”- piosenka na Dzień Matki

https://www.youtube.com/watch?v=zRfyPqVcSbQ

„Mój Tato”- piosenka o tacie

https://www.youtube.com/watch?v=K4L7hvqBx-O

 

5.  Kolorowanki dla dzieci chętnych:

kolorowanka

kolorowanka