Poznajemy sześcian 

Cele:

- kształtowanie logicznego myślenia;

- zapoznanie z figurą – sześcianem;

- rozwijanie spostrzegawczości;

- rozwijanie sprawności fizycznej;

- rozwijanie skoczności i zwinności;

 

Witajcie kochani,

Zaczynamy kolejny dzień naszych zabaw. Dzisiaj piątek – ostatni dzień spotkań wirtualnych w tym tygodniu.

 1. „Prawda, fałsz” – ćwiczenia w określaniu wartości logicznej zdań.

Posiadacie już wiedzę na temat wiosennej łąki, jej mieszkańców i roślin, które na niej rosną. Żeby to udowodnić, pobawimy się w odgadywanie prawdziwości zdań. Osoba dorosła będzie czytała wam zdania. Jeżeli uważacie, że zdanie jest prawdziwe, podnieście w górę prawą rękę. Jeżeli sądzicie, że zdanie jest fałszywe- podnieście w górę lewą rękę.

 

Czy to prawda, czy to fałsz?

Gdy odgadniesz, sygnał dasz.

 

-Konik polny w wodzie gra.

- Żaba dwie głowy ma.

- Biedroneczki są w kropeczki.

- Motyle mają ciepłe czapeczki.

- Stokrotka jest czerwona.

- Ważka jest większa niż wrona.

 2. „Sześcian” – zapoznanie z wyglądem figury.

Poznaliście w przedszkolu różne figury geometryczne : trójkąt, koło, kwadrat i prostokąt. Posłuchajcie piosenki, która pomoże wam przypomnieć, jak one wyglądają.

https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM

Przypomnijcie sobie teraz, jak wygląda kwadrat. Narysujcie go palcem w powietrzu i na plecach domownika. 

Pogłówkujcie chwilkę i spróbujcie rozwiązać zagadkę, którą znajdziecie w linku poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=rxSf3tIDDx4

A czy wiecie, że z kilku kwadratów powstanie nowa figura geometryczna? Tak, to prawda. Obejrzyjcie film, a dowiecie się, jak ta figura się nazywa.

https://www.youtube.com/watch?v=TJbnxOjSjF4

Wiecie już, że to jest sześcian, wiecie, jak on wygląda i skąd pochodzi jego nazwa, ale nie wiecie, jak go narysować. To nie jest takie proste. Musicie trochę pobudzić wyobraźnię. Obejrzyjcie filmy, które zawierają prostą instrukcję, a później narysujcie go samodzielnie.

https://www.youtube.com/watch?v=BjfAKMe-Qvc

https://www.youtube.com/watch?v=-G5dMPMBG88

Rozejrzyjcie się po mieszkaniu i spróbujcie odnaleźć przedmioty, które mają kształt sześcianu. Nam się to udało. Oto nasze pomysły. Poznajecie te przedmioty?:

PRZEDMIOTY W KSZTAŁCIE SZEŚCIANU

Ile przedmiotów udało wam się wskazać. Jesteśmy ciekawe, czy więcej niż nam?

Możecie również poszukać sześcianów podczas spaceru.

 3. Ćwiczenia gimnastyczne metodą Rudolfa Labana.

Przygotujcie pasek bibuły. Będzie wam potrzebny do wykonania ćwiczeń.

  • Poruszajcie się w rytm piosenki, którą już znacie , trzymając bibułę raz w lewej, raz w prawej ręce. Piosenkę znajdziecie pod tym linkiem:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=41&v=zUgzWqgYPeE&feature=emb_title

  • Ułóżcie na podłodze koło z bibuły i skaczcie naokoło niego obunóż, w jedną i w drugą stronę;
  • Podrzucajcie bibułkę do góry, obserwujcie jej opadanie i łapcie ją, tuż nad podłogą;
  • Chwyćcie palcami stopy bibułę leżącą na podłodze i podajcie ją sobie do rąk;
  • Przekładajcie bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami;
  • Zaproście do zabawy drugą osobę. Jedna osoba jest lustrem, które odbija ruchy partnera, naśladując je;
  • Dmuchajcie na paski bibuły raz z większym, raz z mniejszym natężeniem;
  • Zgniećcie bibułę w kulkę, rzućcie przed siebie i podążajcie jej śladem;

Mamy nadzieję, że nie jesteście jeszcze zbyt zmęczone i macie chęć na zrobienie karty pracy na stronie 40 i 41. Możecie przełożyć uzupełnienie karty na popołudnie.

                        Życzymy wszystkim udanego weekendu.

                                  Pani Ela i pani Agnieszka