„KROPKI BIEDRONKI” - zabawa matematyczna

Cele:

Doskonalenie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej, rozwijanie umiejętności rachunkowych

 

1. Posłuchaj piosenki pt „Biedronka i muchomor”

https://www.youtube.com/watch?v=IMXHCmLDkZE

zadaj dziecku pytania do piosenki:

- o czym jest ta piosenka?

- kto występował w naszej piosence?

- Jakie kropeczki miał muchomor?

- Jakie kropki miła biedronka?

2. „Biedroneczki są w kropeczki – zabawa matematyczna (spostrzeganie i odwzorowywanie liczebności )

Pomoce:

- kostka do gry

- 2 duże czerwone koła wielkości kartki xero

- 12 małych czarnych kółek- kropki biedronki

Rodzic i dziecko kładą przed sobą po 1 czerwonym kole (Biedronka) i po 6 czarnych kółek (kropki)

Rodzic rzuca kostką do gry i kładzie na swoim kole tyle czarnych kropek ile wskazały oczka na kostce. Później to samo robi dziecko tylko rodzic sprawdza, czy dziecko prawidłowo wykonało zadanie.

Zabawę powtarzamy kilkakrotnie za każdym razem zdejmujemy przeliczone kropki biedronki.

3. „Znajdź kropki biedronki’- zabawa matematyczna rozwijająca spostrzegawczość dziecka

Pomoce:

4 kropki czarne (odrysowane od małego talerzyka i wycięte)

Rodzic wyjaśnia dziecku na czym polega zabawa.

Dziecko wychodzi z pokoju, a w tym czasie rodzic rozkłada w różnych częściach pokoju 4 kropki. Zadaniem dziecka po powrocie do pokoju jest odnalezienie wszystkich kropek.

W  między czasie rodzic zadaje dziecku pytania:

- ile kropek już znalazłaś?

- ile kropek ci brakuje?

- czy odnalazłaś już wszystkie kropki?

Następnie zmiana dziecko chowa- rodzic wychodzi i po powrocie szuka

 5. „Kropki biedronki”- zabawa oddechowa

Pomoce:

Te same które wykorzystywaliśmy do zabawy „Biedroneczki są w kropeczki”

Dodatkowo przygotowujemy słomki

Rodzic i dziecko- każdy przed sobą kładzie czerwone kolo – biedronkę.

Każde z nich za pomocą słomki wciągając powietrze przenosi czarne kropki na swoją sylwetę.

Wygrywa osoba, której uda się szybciej przenieść kropki na biedronkę.

 6. „Prawda czy fałsz”- zabawa dydaktyczna

Pomoce:

- czerwone kółko z poprzedniej zabawy i małe czarne kółka – kropki

Rodzic wypowiada zdanie, jeśli zdanie jest prawdziwe, dziecko kładzie kropkę na sylwecie swojej biedronki, a jeżeli fałszywe (nieprawda)- nie kładzie nic.

Na końcu zabawy dziecko przelicza ile kropek ma jego biedronka.

- biedronka ma zielone kropki

- biedronka lubi zjadać kiełbasę

- biedronka potrafi latać

- biedronka mieszka na łące

- biedronka przędzie pajęczynę

- biedronka jest czerwona i ma czarne kropki

- biedronka ma pióra