„W sklepie” – zabawa dydaktyczna

Cele:

- podawanie nazw nadrzędnych do towarów w poszczególnych sklepach.

- klasyfikowanie przedmiotów według przeznaczenia

- zapoznanie z nazwami wybranych sklepów

- rozwijanie umiejętności stosownie do możliwości dziecka

 

Dzisiaj proponujemy zabawę w sklep.

Zgromadźcie na dywanie  dużo różnych przedmiotów z trzech kategorii: ubrania, zabawki, artykuły papiernicze oraz trzy pudełka, które będą trzyma rodzajami sklepów, które trzeba oznaczyć.

Rodzic mówi nazwę sklepu np. odzieżowy/papierniczy/z zabawkami a dziecko bierze jedną rzecz z danej kategorii i wkłada w odpowiednie miejsce.

Np. sklep papierniczy –ołówki, gumka, zeszyt itp. …; sklep z zabawkami –lalka, miś, kaczka, słoń, klocki, samochód…; sklep odzieżowy – bluzka, skarpetka, czapka........;

Gdy wszystkie przedmioty znajdą się w odpowiednich „ sklepach” przeliczcie je.

- Ile rzeczy jest w sklepie odzieżowym?

- Ile w sklepie papierniczym?

- Ile w sklepie z zabawkami?

- Gdzie jest najwięcej, gdzie najmniej przedmiotów?

 

A teraz ustalcie nazwy nadrzędne. Tzn jak jednym słowem nazwiemy:

- lalkę, misia, auto, klocki ( zabawki)

- bluzkę, czapkę, skarpetki ( odzież, ubrania)

- jabłko, gruszkę banana ( owoce)

 "Zakupy Justynki" - gra edukacyjna.

Proponujemy grę on-line. Justyna wróciła z zakupów. Jak myślisz, co dziewczynka kupiła w sklepie z ubraniami, a co w sklepie z zabawkami.

https://wordwall.net/pl/resource/1731685/logopedia/justyna-wr%c3%b3ci%c5%82a-z-zakup%c3%b3w-jak-my%c5%9bliszco-dziweczynka

„Gdzie się co kupuje?”-  wiersz Cz. Janczarskiego

Posłuchajcie krótkiego wierszyka i porozmawiajcie na jego temat;

- O co poprosiła mama Anię?

- Kto chciał wyręczyć dziewczynkę w robieniu zakupów?

- Gdzie miś powinien szukać syropu od kaszlu, a gdzie pieczywa?

https://www.youtube.com/watch?v=cEI1uFzJitc ( wiersz)

„Gdy na zakupy idziemy, rodziców się pilnujemy” – rozmowa

Przypomnijmy dzieciom ,przy okazji zabawy w sklep, jak należy zachować się w sklepie, jakich słów używamy: dzień dobry, proszę, dziękuję, do widzenia oraz że  w sklepie trzeba pilnować się rodziców.

Na koniec karty pracy cz4 str 42

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf 

 

Ćwiczenia gimnastyczne

Cele:

Rozwijanie sprawności fizycznej.

 

 A teraz trochę się poruszamy. Na początku

 

Rozgrzewka

https://www.youtube.com/watch?v=l-P0PfiZp9E  głowa ramiona kolana pięty

 

Ćwiczenia

https://www.youtube.com/watch?v=fKECl8F-rCY  dwa przysiady, obrót, skok

https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo równowaga

https://www.youtube.com/watch?v=WeRYx4rZRSc  hyc tup klap

 

Ćwiczenia przeciw płaskostopiu „ Rysujemy słońce”

Spróbujcie trzymając bosą stopą żółtą kredkę narysować słońce.

 

Bawcie się wesoło!