Cele zajęcia:

- rozwijanie sprawności fizycznej

- rozwijanie skoczności, zwinności

-rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie możliwości dziecka,

-odróżnianie poprawne liczenie od błędnego;

 

1. Dzień dobry

Na wiosennej łące słychać piękne dźwięki. Ptaszki śpiewają, żabki kumkają a świerszcze grają koncert. Czy wiecie, o czym mogą toczyć się tam rozmowy? Jak mogłaby wyglądać rozmowa motyla i mrówki? O czym owady mogłyby rozmawiać z roślinami? Myślę, że na pewno potraficie odegrać scenki i w ten sposób dowiecie się jak mogłaby wyglądać taka rozmowa na łące.

  Dzieci w parze z rodzicem układają dialogi między:

-biedronką i ślimakiem,

- stokrotką i motylem,

-motylem i kwiatem,

- pszczołą i żabą.

 

2.Pracowity jak pszczółka

Wykonajcie ćwiczenia w fioletowych kartach pracy na stronie 42.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

Policzcie pszczoły. Następnie połączcie pszczoły z obrazkiem plastrów miodu, w kierunku, którego lecą. Nazwijcie te kierunki. Których pszczół jest więcej, a których mniej. Dokończcie kolorowanie plastrów miodu.

Czy wiecie, co otrzymujemy dzięki pszczołom? Obejrzyjcie ilustracje i posłuchajcie nazw tych produktów. Możecie również obejrzeć film o pszczołach miodnych.

https://www.youtube.com/watch?v=osAR2QTZfs8

Jeśli zainteresowało Was życie pszczół, to zapraszamy Was do obejrzenia ciekawostek na temat ich życia. Dowiecie się czy pszczoły są pożyteczne, jak mieszkają, pracują i co jedzą.

https://www.youtube.com/watch?v=q9Uixqa6AO8

https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE

https://www.youtube.com/watch?v=PX8JKShqt9c

https://www.youtube.com/watch?v=exknqkNNFGg&t=49s

 

3.Bocian chodzi po wysokiej trawie- zabawa ruchowa z elementem równowagi

Dzieci chodzą po pokoju, wysoko unosząc kolana. Po kilku krokach zatrzymują się, stają na jednej nodze, drugą mają opartą o kolano nogi, na której stoją. Poruszają złączonymi przed sobą rękami wyobrażającymi dziób bociana i powtarzają słowa: Kle, kle, kle, żabki mi się chce.

 

4.Życie owadów

Przygotujcie swoje miętowe karty pracy, otwórzcie je na stronie 76. Przeczytajcie zdania lub poproście rodziców o ich odczytanie. Zaznaczcie X  pod wyrazem tak, jeżeli zadanie jest prawdziwe lub pod wyrazem nie, jeżeli zdanie jest fałszywe.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-litery-liczby-cz-2/mobile/index.html#p=78

 

5.Ćwiczenia gimnastyczne metodą Rudolfa Labana

 

•Koniki- dzieci biegają po pokoju krokiem dostawnym, jedna ręka na bioderku, druga wyprostowana wskazuje kierunek biegu

Noga goni nogę

Biegają koniki

Stukają kopytka

W rytm muzyki

Jedna noga tupie: tup, tup, tup

Druga noga stuka: stuk, stuk, stuk

Konik skacze sobie: hop, hop, hop

Koniku w drogę! Wioooooooooooo!

https://www.youtube.com/watch?v=r8qvgiG0GXA

 

• Zgodnie z muzyką – dzieci maszerują po obwodzie koła na palcach, gdy nagranie muzyki

jest głośne, a w przysiadzie, gdy nagranie muzyki jest ciche.

https://www.youtube.com/watch?v=rOuvaOIStXU

 

• Tańczące bibułki –dzieci swobodnie tańczą i poruszają paskami bibułki ( apaszką, wstążką ) trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze przykucają.

https://www.youtube.com/watch?v=-dxgCpN2pHA

 

• Po kole – na podłodze układają koła z bibułki i skaczą dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą stronę.

https://www.youtube.com/watch?v=DpV8hLcwB_s

 

• Jak najwyżej – dzieci wyrzucają bibułkę do góry, obserwują jej opadanie, i łapią ją tuż nad podłogą.

 

• Sprytne palce – dzieci chwytają palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podają ją sobie do rąk.

 

• Rysujemy ósemkę – dzieci przekładają bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy

rozstawionymi nogami.

 

• Wiatr i wiaterek – dzieci dmuchają na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.

 

• Marsz z muzyką – dzieci rytmicznie maszerują dookoła pokoju

https://www.youtube.com/watch?v=lbB770dSoI0

 

Dziś również mamy dla chętnych zajęcia gimnastyczne z elementami zumby. Przygotowałyśmy dla Was nowe utwory.

- Azukita

https://www.youtube.com/watch?v=JMfWq_KotzE

-Waka- waka

https://www.youtube.com/watch?v=6QOI1RRUL8o

 

Życzymy Wam dobrej  zabawy!!

Pozdrawiamy i wysyłamy uściski,

Pani Ania i Ula

-------------------------

„Family photo”

Cele: utrwalanie słownictwa dotyczącego rodziny w zabawach grafomotorycznych; przypomnienie nazw części twarzy

 

Powitanie

Przywitajmy się znaną już Wam piosenką: https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M

 

Przypomnienie słownictwa

Teraz przypomnijcie sobie nazwy członków rodziny śpiewając piosenkę „Family finger”: https://www.youtube.com/watch?v=6xPnxveCTs4

Jeśli wykonaliście w tamtym tygodniu pacynki na palce, możecie je teraz wykorzystać. Możecie też narysować postaci na swoich palcach – oto przykład: https://pl.pinterest.com/pin/316870523764879786/

A teraz wykonajcie polecenia:

„Show your baby finger” (pokaż swój palec-dziecko)

„Show your mummy finger” (pokaż swój palec-mamę)

„Show your sister finger” (pokaż swój palec-siostrę)

„Show your daddy finger” (pokaż swój palec-tatę)

„Show your brother finger” (pokaż swój palec-brata)

„Put the daddy finger on your nose” (połóż palec-tatę na swoim nosie)

„Put the baby finger on your mouth” (połóż palec-dziecko na swoich ustach)

„Put the brother finger on your ear (połóż palec-brata na swoje ucho)

„Put the sister finger on your eye” (połóż palec-siostrę na swoje oko)

„Put the mummy finger on your face (połóż palec-mamę na swoją twarz)

 

Utrwalanie słownictwa w zabawach grafomotorycznych:

„Open your books” –otwórzcie swoje książki https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/angielski/boo_poziom_b_kp.pdf

 

Najpierw wykonajcie zadanie na stronie 43 – poznaliście już rodzinę Boo „Boo’s family”, teraz poznacie rodzinę Maxa i Lilly –rodzinę elfów „elf’s family – przyklejcie we właściwych ramkach naklejki przedstawiające jej członków, a następnie nazwijcie ich po angielsku: baby, brother, mummy, daddy, sister.

 

Teraz wykonajcie zadanie na stronie 46 – są tam rodzinne zdjęcia elfów „family photos” – popatrzcie na wszystkie zdjęcia po kolei i odpowiadajcie na pytanie „Who is missing?” (kogo brakuje?)-„Max is missing”, „Baby is missing” itd. Następnie pokolorujcie ramkę ze zdjęciem, które przedstawia całą rodzinkę elfów – na którym nikogo nie brakuje „Nobody is missing”.

 

Na koniec na stronie 47 narysujcie swoją rodzinę -„Draw your family”  i nazwijcie jej członków po angielsku.

 

HAVE FUN! (miłej zabawy!)