CELE:

- doskonalenie umiejętności przeliczania w dostępnym zakresie,

- rozwijanie analizy i koordynacji wzrokowo -ruchowej

- ćwiczenie wyczucia i orientacji w schemacie własnego ciała, 

- rozwijanie gibkości,

- wyczucie przestrzeni, ciężaru i siły,

DODAWANIE ZE ŚLIMAKIEM - gra matematyczna 

Do zabawy potrzebujecie przede wszystkim dwóch osób;

dwie kredki,

dwie kostki do gry. 

I narysowanego na kartce A4 wielkiego ślimaka, możemy wykorzystać tego z kart pracy dla dzieci młodszych na str. 50 https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf 

lub narysować własnego, najlepiej z o wiele bardziej zawiniętą muszlą (dzieci starsze).

Następnie dzielimy jego ciało na pola. W każdym polu wpisujemy  wybraną liczbę od 2 do 12 (mają się powtarzać). W przypadku dzieci młodszych można zakleić w kostkach pola z 6 kropkami i wówczas na polach ślimaka wpisujemy liczby od 2 do 10.

Gracze rzucają naprzemiennie kostkami. Sumują liczbę oczek na obu kostkach i  zamalowują pole na muszli ślimaka z właściwym wynikiem.

Gra kończy się gdy wszystkie pola zostaną zakolorowane. Wygrywa osoba, która pokoloruje więcej pól.

 

„Gimnastyka na okrągło”- wylosuj ćwiczenia gimnastyczne

https://view.genial.ly/5e81d0855384180d8dc648bb

lub

ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE - metodą Rudolfa Labana (powtórka z wtorku)

Przygotujcie dla dziecka (dzieci): paski kolorowej bibuły, chustkę, bębenek, odtwarzacz CD, nagranie muzyki do marszu, nagranie dowolnej muzyki.

Marsz:

https://www.youtube.com/watch?v=po9N34GRX-o&feature=youtu.be

Zgodnie z muzyką

Dzieci maszerują po obwodzie koła na palcach, w przysiadzie, na piętach. W czasie marszu dzieci otrzymują wcześniej przygotowane złożone paski bibuły.

Tańczące bibułki

Przy nagraniu dowolnej muzyki dzieci swobodnie tańczą i poruszają paskami bibułki trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze przykucają i układają na podłodze z bibułki dowolne kształty.

Po kole

Dzieci układają na podłodze koła z bibułki i skaczą dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą stronę. 

Powitania bibułką

Dzieci dotykają bibułką różnych części ciała wymienianych przez rodzica

Jak najwyżej

Dzieci wyrzucają bibułkę do góry, obserwują jej opadanie i łapią ją tuż nad podłogą.

Sprytne palce

Dzieci chwytają palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podają ją sobie do rąk.

Rysujemy ósemkę

Dzieci przekładają bibułki z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy rozstawionymi nogami.

Lustro

Jedno z dzieci z pary jest lustrem, które odbija ruchy partnera, naśladując je. 

Wiatr i wiaterek

Dzieci dmuchają na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.

Latające owady

Dzieci zgniatają bibułki w kulki, rzucają przed siebie i podążają ich śladem. Na koniec wrzucają kulki do kosza, którą przygotował rodzic.

Marsz z muzyką

Dzieci rytmicznie maszerują dookoła pokoju przy nagraniu marszowej melodii. Podczas przerwy w grze przykucają i wyskakują w górę.

Ślimaki

Dzieci zostają zamienione w ,,ślimaki”. Dzieci poruszają się w różnych kierunkach (pełzają po podłodze). Na sygnał np. uderzenie w bębenek, chowają się w swoich muszlach (zwijają się w kłębek).

ZABAWY Z CHUSTKĄ:

Idziemy na spacer

Dzieci biegają, skaczą, tańczą bawiąc się chustkami w rytm muzyki granej. Na przerwę w muzyce, przykrywają się chustkami tak, aby jak najmniej było je widać – chowają się przed deszczem. Powtórna gra jest sygnałem do ponownego ruchu. 

Dzieci rozkładają na podłodze chustkę i stają na niej. Rodzic wypowiada hasła np. dotykamy nos z kolanem, czoło z kolanem, palec wskazujący z nosem, łokieć z czołem, kto potrafi, to czoło z podłogą.

Kwiatek  

Dzieci skulone siadają na rozłożonej chustce. Wsłuchują się z muzykę a ich ciało stopniowo rozwija się i rośnie do góry; dzieci pokazują, jak rośnie kwiatek (według własnych pomysłów)

Motyle     

Dzieci swobodnie poruszają się w takt muzyki, płynnie falując chustkami, naśladując fruwające motyle. Na przerwę w muzyce, rozkładają chustki na podłodze i siadają na nich delikatnie, jak motyl na kwiatku

Tęcza      

Dzieci w czasie muzyki chustką, jak pędzlem, malują tęczę na niebie.

„Cykl rozwojowy motyla” -wykonanie ćwiczenia w kartach pracy na podstawie wiersza.

Czy podobają się Wam kolorowe motyle? Jeśli tak to otwórzcie fioletowe karty pracy na str. 38. Posłuchajcie jak nazywają się wybrane gatunki. Obejrzycie ilustracje i posłuchajcie opowiadania rodzica. Na koniec ponumerujcie odpowiednio obrazki.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

Podejdźcie dzieci do mnie na chwileczkę,

opowiem wam zaraz krótką bajeczkę.

O motylku kolorowym zaraz się dowiecie,

co się zastanawiał skąd się wziął na świecie?

A teraz słuchaj uważnie drogi kolego,

Bo wszystko zaczęło się dnia pewnego,

Gdy motyla mama jajeczka na listkach składała

I nikomu się zbliżyć do nich nie pozwalała.

Z tych małych jajeczek gąsienice się powykluwały,

I listki dookoła ciągle obgryzały,

Bo głodomory z nich były niebywałe

i zawsze brzuszki lubiły mieć napęczniałe.

Gdy urosły już odrobinę, to postanowiły odpocząć chwilę.

Znalazły pod gałązką zakątek mały,

gdzie dookoła kokonem się poowijały.

I tak w tym kokonie przez tygodni kilka,

siedziała sobie poczwarka motylka.

Aż w końcu kokon popękał wszędzie,

I zaraz z niego motylek będzie.

Wyszedł powoli, nóżki rozprostował,

Zaczął nagle latać, w powietrzu „szybował”

A potem kolorowe skrzydełka wystawił do słonka

Motylków zaraz będzie cała pełna łąka.

Czy teraz już kochane dzieci wiecie,

Skąd motylki borą się na tym świecie?

 

KĄCIK DLA RODZICA 

Jeżeli Wasze dziecko spędza dużo czasu przed monitorem to zwróćcie uwagę na to, czy aplikacje są odpowiednie do wieku? Czy są interaktywne i prowokują do myślenia? Pół godziny oglądania YouTube to nie to samo co pół godziny spędzone w programie graficznym. Tak jak 100 kcal z pączka to nie to samo co 100 kcal z sałatki. 

 

Miłej zabawy    

Pani Ula i Agatka