NA ŁĄCE - ZABAWY MUZYCZNE

- rozwijanie poczucia rytmu, rozwijanie spostrzegawczości słuchowej, aktywne słuchanie muzyki klasycznej

 

1. „Zgadnij co robię”- zabawa naśladowcza

Rodzic naśladuje jakieś czynności np.

- spacer po łące

-zrywanie kwiatów

-wąchanie kwiatów

-patrzenie przez lornetkę itp.

Dziecko próbuje nazywać czynności, a potem je naśladuje.

 

2. „Nad pięknym modrym Dunajem”- Strauss- improwizacja ruchowa do muzyki klasycznej

https://www.youtube.com/watch?v=DXHpeSVMklA

Rodzic czarodziejską różdżką zamienia dziecko w kwiat, który tańczy w promieniach słońca- dziecko ruchem ciała oddaje nastrój muzyki.

 

3. „Gdzie jest pszczoła”- zabawa słuchowa

Dziecko siada na środku pokoju po turecku. Ma zakryte chustką oczy. Rodzic staje w różnych częściach pokoju za każdym razem cicho naśladując bzyczenie pszczoły.

Zadaniem dziecka jest wskazanie palcem, z której strony dobiega dźwięk.

 

4. „Bocian”- zabawa hamująco- pobudzająca

Dziecko podczas piosenki porusza się zgodnie ze słyszaną muzyką, gdy usłyszy głośno wypowiedziane hasło „BOCIAN” naśladuje bociana stając w bezruchu na jednej nodze, ręce rozłożone w bok

 

5. „Odgłosy łąki”- ćwiczenia dźwiękonaśladowcze

Rodzic podaje nazwę mieszkańca łąki, a dziecko ruchem i mową go naśladuje np.:

- KONIK POLNY - dziecko skacze z nogi na nogę i wypowiada dźwięki CYK..CYK…CYK…

- ŻABA - skoki obunóż- KUM…KUM…KUM…

- OSA - naśladuje latanie owada- bzz….bzz…..bzz…..

- MRÓWKA - porusza się na czworaka mówiąc po cichu pi…pi…pi…