ZABAWA W CHOWANEGO 

CELE:

-rozwijanie mowy;

-wyjaśnienie znaczenia barwy ochronnej dla zwierząt;

-rozwijanie poczucia estetyki;

-kształcenie sprawności manualnej.

 

Pomagamy rodzicom w porządkach

Mamy nadzieję, że pomagacie swoim rodzicom w sprzątaniu domu... Dzisiaj zanim zaczniemy. Bardzo Was proszę, rozejrzyjcie się dookoła i zadbajcie o to -żeby było jeszcze milej.  Poukładajcie swoje zabawki w pokoju lub odkurzcie, albo podlejcie kwiaty.

„Odgłosy na łące”    - Joanna Wołoch -zabawa dźwiękonaśladowcza. Zachęcamy dzieci do wypowiadania wyrazów dźwiękonaśladowczych oraz ilustrowania wierszyka ruchem.

Na łąkę idą dzieci – tup, tup, tup.

Wysoko motyl leci – fru, fru, fru.

Pszczółka nektar zbiera – bzy, bzy, bzy.

Gąsienica listek zżera – mniam, mniam, mniam.

Pasikonik podskakuje żwawo – hop, hop, hop.

Biedronka wszystkim bije brawo – klap, klap, klap.

ZABAWA W CHOWANEGO” - słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej -Zaremby

na podstawie ilustracji  (książka, str. 74-77)

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oa_ks_56/mobile/index.html#p=76 

Dzieci oglądają ilustracje, a rodziców lub opiekunów zapraszamy do głośnego czytania.

Za lasem płynie strumyk, za strumykiem rozpościera się łąka, na łące rosną zielona trawa i stokrotki o biało-żółtych kwiatach. I jeszcze wiele innych kolorowych kwiatów i zielonych roślin.

Pewnego dnia biedronka, żabka, konik polny i motyl cytrynek bawili się na łące w chowanego.

– Jeden, dwa, trzy... – mała biedroneczka odliczyła do dziesięciu i rozejrzała się dookoła. –Zaraz was znajdę – zawołała, pewna siebie.

Po chwili wykrzyknęła radośnie: – Widzę cię, żabko! Siedzisz pod liściem mlecza!

Biedronka sfrunęła na liść i zajrzała pod spód. Coś takiego! Żabki tam nie było. Wszędzie tylko zielone źdźbła trawy i liście roślin łąkowych  tak samo zielone jak żabka.

„To nie ten liść” – pomyślała i przeniosła się na sąsiedni, a potem na kolejny.

O! Coś zielonego mignęło jej przed oczami! Biedronka rozpostarła małe skrzydełka. – Mam cię, koniku polny! Siedzisz między koniczynkami! Widzę cię! Zaraz będziesz zaklepany – ucieszyła się z odkrycia.

– I hop! – biedroneczka usiadła na listku koniczyny.

„Znowu nic?” – nie mogła się nadziwić, że pośród zieleni nie ma nawet śladu konika polnego. – Zdawało mi się – westchnęła, jednak już po chwili uśmiechnęła się szeroko. „Cytrynka na pewno znajdę. Jest większy od konika polnego i ruchliwszy od żabki” – pomyślała.

Wzbiła się w górę, żeby objąć wzrokiem całą łąkę. Żółty kolor przyciągnął jej uwagę.

– Jest! Widzę cię, motylku!

Już po chwili siedziała na płatku stokrotki. Jednak to był tylko kwiat, a dookoła – tysiące podobnych. Czy któryś z nich był motylem cytrynkiem? Z pewnością nie.

– Żabka, konik polny i motylek poszli sobie, a mnie zostawili – powiedziała rozczarowana biedronka. Zrobiło się jej bardzo przykro, że przyjaciele tak z nią postąpili.

– Mylisz się, biedroneczko – odezwał się mądry ślimak. – Twoi przyjaciele wciąż są na łące.

Trudno znaleźć zieloną żabkę i zielonego konika polnego pośród zielonej trawy. Niełatwo też wypatrzyć  żółtego motyla, gdy łąka żółci się od kwiatów. Tak jednak powinno być. Barwa chroni twoich przyjaciół przed niebezpieczeństwem. Ci, którzy na nich polują, mają wielki kłopot z odróżnieniem motyla od kwiatka albo konika polnego czy żabki od zielonych liści.

– To prawda – z zieleni wyskoczyli roześmiani przyjaciele biedronki: żabka i konik polny.

– Najprawdziwsza prawda – potwierdził motylek cytrynek i wyfrunął z kępy żółtych jaskrów. – Nie przejmuj się, biedroneczko, że nas nie znalazłaś. Teraz ja będę szukał. Ukryj się dobrze. Żabka i konik polny też.

Biedronka ucieszyła się z takiej zamiany. Ale gdzie znaleźć kryjówkę? Dookoła tyle zieleni.

Czerwona biedronka w czarne kropki będzie widoczna z daleka.

Szczęśliwie brzegiem rzeki szła uśmiechnięta od ucha do ucha Ada. Usiadła na skraju łąki, żeby odpocząć. Miała na sobie czerwone spodenki w czarne kropeczki.

Biedroneczka aż wstrzymała oddech z zachwytu. – Lecę – powiedziała sobie. Skrzydełka, choć małe, poniosły ją na skraj łąki. Usiadła leciutko na pięknych spodniach dziewczynki i... znikła.

A może wciąż tam siedzi. Jak myślicie? 

Rozmowa na temat opowiadania.

− W co bawiły się: żabka, konik polny, biedronka i motylek cytrynek?

− Dlaczego biedronka nie mogła odnaleźć przyjaciół?

− Co to jest barwa ochronna?

Czy wiecie, że ubarwienie ochronne czy maskujące polega na upodobnieniu się barwą ciała do środowiska życia danego zwierzęcia? Ubarwienie ochronne jest rozpowszechnione wśród zwierząt, takich jak niedźwiedź polarny, pasikonik, rzekotka drzewna.

„Biedronka” -zabawa ruchowa przy piosence -zapraszamy do podskoków z nóżki na nóżkę, podskoków obunóż, klaskania razem z dziećmi https://www.youtube.com/watch?v=Xfb96Y28A8E.

„BIEDRONKA” -sklejanie z kół i naklejanie na kartce lub nie.

Dzisiaj prosimy Was o wykonanie biedronki z papierowych kół. My w przedszkolu nazywamy takie działania -origami płaskie z kół. Potrzebne będą: czerwony i czarny brystol, nożyczki, ołówek, klej, okrągłe przedmioty do odrysowania kół. (pokrywka, szklanka itp.) Na YouTube jest wiele propozycji wykonania biedronki. Wybierzcie tę, która Wam podoba się najbardziej, a tutaj znajdziecie jedną z propozycji https://www.youtube.com/watch?v=VEI4h93ileY . Jeżeli ktoś woli zrobić z papieru motyla cytrynka -wcale się nie obrazimy https://www.youtube.com/watch?v=HIt4ITyMiy0 .

Czy wiecie, że biedronka -siedmiokropka jest nazywana bożą krówką?

KĄCIK DLA RODZICA

Pragniemy polecić wszystkim z Państwa mającym problemy wychowawcze z dziećmi film -"Zasady Pozytywnej Dyscypliny w wychowaniu dziecka" - webinar z Iwoną Michniewicz https://www.youtube.com/watch?v=EvvTvm617vw oraz inny dotyczący tej samej problematyki -"Wykorzystanie metody Pozytywnej Dyscypliny w przedszkolu" https://www.youtube.com/watch?v=bRQCxJ35ovQ

Co Państwo o tym myślą?

Jeżeli ktoś z państwa potrzebuje dodatkowych kart pracy dla swoich dzieci to można je znaleźć tutaj:

 https://www.mac.pl/flipbooki  i np: wydrukować. Mamy na to zgodę wydawnictwa MAC.

"Olek i Ada" na you tube

https://www.youtube.com/playlist?list=PLjGsQYozgMpF5HngqIwPE7EUXjWR3TBcW

---------------------------------

BEE

Język angielski

 

Cele:

- utrwalanie słownictwa: caterpillar, butterfly, ladybug, hungry;

- wprowadzenie nowego: bee, beehive, honey;

- utrwalanie liczebników 1-5;

- utrwalenie nowo poznanego słownictwa w zadaniu plastycznym;

 

Witajcie!

Czeka na nas kolejny robaczek. Jaki? Zapraszam, kliknij tu: Bee

 

Miłej zabawy!

Pozdrawiam

Pani Ula