Poznajemy wiosenną łąkę

 

Cele:

- rozwijanie zainteresowania przyrodą;

- poznawanie wybranych nazw roślin zielnych;

- wykonanie pracy według wcześniej ustalonych etapów;

- rozwijanie pomysłowości i inwencji twórczej;

 

Witajcie kochani,

Żeby dzisiejszy dzień był przyjemniejszy, zaczniemy go od chwili relaksu. Proponujemy wam masażyk.

1. „Na majowej łące” – masażyk.

Do tej zabawy będziecie potrzebowali kogoś dorosłego lub starszego rodzeństwa. Usiądźcie sobie wygodnie w ten sposób, abyście patrzyli na plecy towarzysza zabawy i tak, aby był w zasięgu waszego dotyku. Osoba, która jest masowana, jeżeli ma ochotę, to może się położyć. Będziecie wykonywali masażyk zgodnie z opowieścią. A później zamiana – żeby wszyscy byli zrelaksowani.

 

Na majowej łące

(Edyta Kaczanowska)

Rankiem na majowej łące padał deszczyk.

dzieci delikatnie stukają palcami obu dłoni po plecach

Każde źdźbło trawy nabrało świeżości.

drapią palcami obu dłoni

Zaczęło świecić słońce.

ocierają kolistym ruchem dłoni plecy

Nad łąką pojawiły się motyle.

łączą dłonie kciukami i poklepują plecy

Mrówki wędrowały rzędem do mrowiska.

dotykają palcem wskazującym pleców w kolejnych punktach – od dołu ku szyi.

Dżdżownica pełzała w podziemnym tunelu.

łączą palce wskazujące obu dłoni i przesuwają je od szyi w dół pleców.

Konik polny skakał z kamienia na kamień.

„skaczą” po plecach dwoma palcami (wskazującym i kciukiem)

Pszczoły zbierały nektar z kwiatów.

poruszają palcami obu dłoni w różnych miejscach pleców, szyi i barków

Bąk latał w kółko

kreślą kciukiem spirale

Potem na łąkę przybyła krowa, by poskubać pysznej trawy.

naprzemiennie dotykają pleców piąstkami

 

Na pewno jesteście już zrelaksowani, więc możemy zacząć kolejną zabawę.

2. „Biedronka” – ćwiczenia oddechowe.

 

Do tej zabawy będziecie potrzebowali słomki, kilku małych, najlepiej czarnych kuleczek z bibuły oraz wydrukowanego szablonu biedronki. Jeżeli nie możecie wydrukować, to owada możecie narysować.

Włóżcie kuleczki bibuły do miseczki. Zabawa polega na tym, aby za pomocą słomek (zasysając powietrze) przenieść kropki na przygotowany szablon owada.

     BIEDRONKA - SZABLON

W wolnej chwili możecie pokolorować szablon biedronki.

3. „Naśladujemy zwierzęta” – zabawa ruchowa.

Przyszedł czas na to, żeby trochę się poruszać. Przeniesiemy się teraz na łąkę. Propozycję zabawy znajdziecie w poniższym linku:

 https://www.youtube.com/watch?v=QxpL6PlzeVU

4. „Łąka” – oglądanie filmu edukacyjnego.

Usiądźcie wygodnie i obejrzyjcie film. Zawiera on informacje dotyczące roślin i zwierząt, które możemy spotkać na łące. Miłego oglądania.

 

https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4

Spróbujcie odpowiedzieć teraz na kilka pytań. Kto oglądał uważnie, to nie będzie miał z tym kłopotów.

- Skąd wzięła się łąka?

- Jakie kwiaty rosną na łące?

- Jak nazywa się skoszona i wysuszona trawa?

- Jakie owady są mieszkańcami łąki?

- Czy oprócz owadów mieszkają na łące inne zwierzęta?

5. „Majowa łąka” - praca plastyczna.

Dzisiaj  stworzycie łąkę. Będziecie mieli do wyboru dwa sposoby na jej wykonanie.

  • Jeżeli ktoś z was lubi wycinać i kleić, to zachęcamy do wykonania pracy, która ukryła się w linku poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=wjpKeU9AqsY

Przygotujcie:

- kolorowy papier (2 odcienie zielonego, czerwony, niebieski, czarny),

- białą kartkę

- nożyczki

- klej

- taśmę klejącą

  • Jeżeli ktoś z was chciałby stworzyć majową łąkę za pomocą farb, niech otworzy zawartość tego linku:

https://www.youtube.com/watch?v=SNzyiETq45Y

Przygotujcie:

- kartkę A4 granatową lub czarną

- farby : biała, różowa, czerwona, jasnozielona, zielona, czarna

- kilka patyczków do uszu

- pędzel

Jesteśmy bardzo ciekawe, jak wyglądają wasze dzieła. Możecie przesłać je na naszą pocztę grupową. Poproście o pomoc rodziców.

6. Aby utrwalić zdobyte dzisiaj wiadomości kliknij w ten link:

https://wordwall.net/pl/resource/2289667/%C5%82%C4%85ka

Po południu możecie uzupełnić fioletowe karty pracy na stronach 36, 37 i 39.

Pozdrawiamy was serdecznie

 Pani Ela i pani Agnieszka

----------------------

English time – ‘Meadow’

- wprowadzenie słownictwa związanego z łąką (butterfly, snail, bee, spider, dragonfly, ladybird, caterpillar, ant)

Hello children!

Dzisiejsze zajęcia z języka angielskiego ukryły się pod poniższym linkiem:

https://view.genial.ly/5ec4092c5fca370d37370494/presentation-meadow

Have fun!

Pani Agnieszka