„Zabawy z sześcianem” – zabawa matematyczna.

Cele:

- zapoznanie z figurą – sześcianem;

- rozwijanie umiejętności szeregowania.  

- wskazywanie różnic między kwadratem a sześcianem

Dzisiaj poznacie sześcian. Ale zanim to się stanie przypomnimy sobie wiadomości o kwadracie

Posłuchajcie fragmentu wiersza M. Terlikowskiej pt „ W pogoni za kwadratem”

Kwadrat-to jest dziwna figura,
bo nie wiadomo,
gdzie dół
a gdzie góra.
Do góry głową czy na dół głową.
Zawsze wygląda jednakowo.
Ma równe kąty, ma równe boki,
Tak samo długi jest-jak szeroki.


 Teraz omówcie jego cechy charakterystyczne:

- ma 4 równe boki

- ma 4 równe kąty

„ Mali detektywi”- zabawa dydaktyczna

Poszukajcie w mieszkaniu przedmiotów w kształcie kwadratu. Czy udało się coś znaleźć?


Teraz dla utrwalenia wiadomości narysujcie kwadrat:

- palcem w powietrzu,

- palcem na dywanie,

- palcem na talerzyku z kaszą lub mąką

„ Kwadraty”- rysowanie kredką

Policzcie kwadraty. Pokoloruj największy kwadrat na czerwono, a najmniejszy na zielono 

karta pracy kwadraty

A teraz poznacie sześcian. Obejrzycie filmik, zapamiętajcie

- Czym się różni od kwadratu?

- Czy ma cechy wspólne?

https://www.youtube.com/watch?v=TJbnxOjSjF4

Sześcian – to figura przestrzenna. Jego boki to kwadraty. Ma on 6 boków. Kształt sześcianu ma np. kostka do gry.
Poszukajcie teraz w domu przedmiotów w kształcie sześcianu. Czy coś się znalazło? ( kostka do gry, klocek, pudełko..)

„ Sportowa kostka” – zabawa ruchowa

Jeśli udało się wam znaleźć kostkę do gry to proponujemy zabawę. Rzuć kostką jeśli wypadnie:

- stań na jednej nodze        •• - zrób dwa przysiady       ••• - poskocz trzy razy 

•••• - zrób cztery pajacyki,  ••••• - zrób pięć skłonów,  •••••• - tupnij sześć razy lewą nogą

„ Budowanie sześcianów”- zabawa konstrukcyjna

Zachęcamy do zbudowania sześcianu. Potrzebne będą patyczki jednakowej długości i plastelina. Instrukcje i zdjęcia poniżej

konstruowanie figur

Na koniec karty pracy cz. 4 str 40, 41

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

 Ćwiczenia gimnastyczne - metoda Rudolfa Labana

Cele:

- rozwijanie sprawności fizycznej

Każde dziecko charakteryzuje się szczególna skłonnością do wyrażania swoich stanów psychicznych, nastrojów, uczuć za pomocą ruchu. Dlatego też należy dawać dzieciom jak najwięcej okazji do spontanicznego „wyrażania się”.

Potrzebny będzie:

- pasek bibuły/ wstążka/ kawałek lekkiego materiału itp

- nagranie muzyki o różnych nastrojach

 Poruszajcie się w rytm muzyki tak jak chcecie, jak czujecie, tak jak podpowiada Wam serce!

https://www.youtube.com/watch?v=cdpkX5ubnLU spokojna muzyka

https://www.youtube.com/watch?v=afceLnZTLP4 muzyka o zmiennym nastroju

https://www.youtube.com/watch?v=Sneud1Aw99A szybka muzyka

Na koniec kilka ćwiczeń korekcyjnych

https://www.youtube.com/watch?v=TPHa1hK81CI

 

Bawcie się wesoło!