Cele zajęcia:

- rozwijanie sprawności fizycznej

- rozwijanie skoczności, zwinności

- kształtowanie logicznego myślenia;

- zapoznanie z figurą – sześcianem;

Czy jesteście gotowi na dzisiejsze zajęcia? Jak wasze nastroje? Jeśli macie dziś dużo energii to bardzo dobrze się składa, bo będziecie mogli ją rozładować na zajęciach gimnastycznych. To weźcie głęboki oddech i zaczynamy!

 1. Ćwiczenia gimnastyczne metodą Rudolfa Labana

•Koniki- dzieci biegają po pokoju krokiem dostawnym, jedna ręka na bioderku, druga wyprostowana wskazuje kierunek biegu

Noga goni nogę

Biegają koniki

Stukają kopytka

W rytm muzyki

Jedna noga tupie: tup, tup, tup

Druga noga stuka: stuk, stuk, stuk

Konik skacze sobie: hop, hop, hop

Koniku w drogę! Wioooooooooooo!

https://www.youtube.com/watch?v=r8qvgiG0GXA

• Zgodnie z muzyką – dzieci maszerują po obwodzie koła na palcach, gdy nagranie muzyki

jest głośne, a gdy nagranie muzyki jest ciche - maszerują w  przysiadzie.

https://www.youtube.com/watch?v=rOuvaOIStXU

• Tańczące bibułki –dzieci swobodnie tańczą i poruszają paskami bibułki ( apaszką, wstążką ) trzymanymi najpierw w prawej, a potem w lewej ręce. Podczas przerwy w grze przykucają.

https://www.youtube.com/watch?v=-dxgCpN2pHA

• Po kole – na podłodze układają koła z bibułki i skaczą dookoła nich obunóż, w jedną i w drugą stronę.

https://www.youtube.com/watch?v=DpV8hLcwB_s

• Jak najwyżej – dzieci wyrzucają bibułkę do góry, obserwują jej opadanie, i łapią ją tuż nad podłogą.

• Sprytne palce – dzieci chwytają palcami stopy bibułkę leżącą na podłodze i podają ją sobie do rąk.

• Rysujemy ósemkę – dzieci przekładają bibułkę z ręki do ręki na kształt ósemki pomiędzy

rozstawionymi nogami.

• Wiatr i wiaterek – dzieci dmuchają na paski bibuły z większym i z mniejszym natężeniem.

• Marsz z muzyką – dzieci rytmicznie maszerują dookoła pokoju

https://www.youtube.com/watch?v=lbB770dSoI0

Doszły nas słuchy, że bardzo lubicie zajęcia gimnastyczne z elementami zumby, dlatego na dziś przygotowałyśmy dla Was dwa utwory. Miłej zabawy!!

- Zumba kids - Baby shark

https://www.youtube.com/watch?v=aMGQtiQUdkA

- Zumba kids-Taki taki

https://www.youtube.com/watch?v=ELAUNKFzh3Y

2.  Cykl rozwojowy motyla

Otwórzcie swoje fioletowe kart pracy na stronie 38. Obejrzycie ilustracje i posłuchajcie opowiadania rodzica. Na koniec ponumerujcie odpowiednio obrazki.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

Podejdźcie dzieci do mnie na chwileczkę,

opowiem wam zaraz krótką bajeczkę.

O motylku kolorowym zaraz się dowiecie,

co się zastanawiał skąd się wziął na świecie?

A teraz słuchaj uważnie drogi kolego,

Bo wszystko zaczęło się dnia pewnego,

Gdy motyla mama jajeczka na listkach składała

I nikomu się zbliżyć do nich nie pozwalała.

Z tych małych jajeczek gąsienice się powykluwały,

I listki dookoła ciągle obgryzały,

Bo głodomory z nich były niebywałe

i zawsze brzuszki lubiły mieć napęczniałe.

Gdy urosły już odrobinę, to postanowiły odpocząć chwilę.

Znalazły pod gałązką zakątek mały,

gdzie dookoła kokonem się poowijały.

I tak w tym kokonie przez tygodni kilka,

siedziała sobie poczwarka motylka.

Aż w końcu kokon popękał wszędzie,

I zaraz z niego motylek będzie.

Wyszedł powoli, nóżki rozprostował,

Zaczął nagle latać, w powietrzu „szybował”

A potem kolorowe skrzydełka wystawił do słonka

Motylków zaraz będzie cała pełna łąka.

Czy teraz już kochane dzieci wiecie,

Skąd motylki borą się na tym świecie?

3. Kwadrat

  Przypomnienie i utrwalenie cech kwadratu.

- Jak wygląda kwadrat?

- Z ilu boków się składa?

- Narysuj w powietrzu kwadrat.

- Jakie są boki kwadratu?

4. Zapoznanie z sześcianem

Na początek obejrzyjcie filmik, w którym dowiecie się, czym jest sześcian.

https://www.youtube.com/watch?v=TJbnxOjSjF4

Wiecie już teraz, że

- sześcian jest bryłą, czyli jest przestrzenny,

- ma 6 ścian- stąd wzięła się jego nazwa,

- wszystkie jego ściany są kwadratami,

- ma 12 krawędzi.

Możemy go znaleźć w naszym najbliższym otoczeniu ( np. kostka do gry, klocek, kostka Rubika)

A czy Wy potraficie odnaleźć sześcian w swoim otoczeniu?

Wykonajcie teraz ćwiczenia w waszych fioletowych kartach pracy na stronie 40.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

5. Zabawy z sześcianem – kostką

Dzieci rzucają kostką i wykonują tyle czynności ile oczek (lub jaką liczbę) wyrzucono na kostce.

Czynności: podskoki, skłony, przysiady, okrzyki…

− Dzieci rzucają kostką i podają liczbę większą (lub mniejszą) o jeden w stosunku do liczby oczek wyrzuconych na kostce.

Pozdrawiamy Was gorąco i do jutra !

Pani Ania i Ula