„Z mamą i tatą w kuchni”

 Cele:

- czerpanie radości z możliwości uczestnictwa we wspólnych działaniach z rodziną

- włączanie się w prace domowe

- rozwijanie poczucia własnej wartości

- rozwijanie sprawności narządów artykulacyjnych

- rozwijanie sprawności grafomotorycznej

1.„ Z mamą i tatą w kuchni - wykonanie ciasta napoleonka”

„Budyniowa napoleonka”

Składniki:

- krakersy - na dużą blachę około 2 paczek

- 2,3 budynie śmietankowe lub waniliowe

- mleko do gotowania budyniu

- kostka masła

- cukier puder do posypania

Budynie należy ugotować wcześniej w połowie mleka przewidzianego w przepisie. Po wystygnięciu ucieramy masło z budyniem na jednolitą masę. Układamy krakersy na blachę wyłożoną pergaminem. Na ułożone krakersy wykładamy masę budyniową. Przykrywamy ją warstwą krakersów. Całość posypujemy cukrem pudrem.

Rodzic gromadzi wcześniej potrzebne składniki oraz narzędzia (mikser, blaszkę, papier). Oraz przygotowuje stanowisko pracy. Także gotuje budyń. Dziecko nakłada fartuszek i chustkę lub czepek oraz myję ręce. Pod kierunkiem rodzica przygotowuje ciasto. Wskazana jest tu praca zespołowa, aby dzielić się obowiązkami. Przygotowane ciasto należy odstawić, aby trochę zmiękło, następnie posprzątać miejsce pracy.

2. „Mama, tata oraz dzieci”- gimnastyka buzi i języka

Mama, tata oraz dzieci……….dotykanie na zmianę końcem języka górnych i dolnych zębów

To rodzina cała………………rysowanie końcem języka koła przy zamkniętych wargach

Buziak dla mamy, buziak dla taty…..posyłanie „ całusków” w jedną i drugą stronę

Zabawa to wspaniała………...na wydechu dzieci mówią  „aaaaaaaaach”.

3. „Staranne rysowanie”- rysowanie po śladzie - przejdź...

 Wydrukuj obrazek, elementy obrazka narysowane kropkami narysuj linią ciągłą. Pokoloruj obrazek. Zrób to starannie.

4. „Napoleonkowa uczta”- degustacja przygotowanego ciasta

Dziecko pomaga przygotować stół: zasłanie obrusa, ustawienie na stole talerzy, łyżeczek, ułożenie serwetek, kubków do napojów- tyle ile będzie osób przy stole. Rodzic kroi przygotowane ciasto na porcje i nakłada porcje na talerzyki. Gdy wszystko jest przygotowane degustujemy przygotowane ciasto. Podczas degustacji staramy się prowadzić ze sobą rozmowy. Na koniec porządkujemy stół.