W tym tygodniu zapraszamy Was na

MAJOWĄ ŁĄKĘ

 

Cele:

-rozwijanie analizy i syntezy słuchowej,

-zapoznanie z mieszkańcami łąki,

-kształcenie pamięci muzycznej oraz umiejętności dostrzegania zmiany charakteru muzyki, np. dynamiki, tempa. 

 

Zapraszamy w podróż dmuchawcolotem ze skrzatem Borówką. Czy domyślacie się dokąd?

  https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4 -wartościowy film edukacyjny

Odpowiedz na wybrane pytania:

-Kto zaprosił skrzata Borówkę na łąkę? (Koniczynka -jego kuzynka)

-Z czego zbydowany jest dmuchawcolot?

-Co to jest łąka?

-Kto na niej mieszka?

-Czy skrzat wybrał się na łąkę wiosną? (nie, latem)

-Czyim królestwem jest łąka? (owadów)

-Jakie owady najbardziej lubi Borówka? (motyle)

-Czego skrzat dowiedział się o motylach?

-Co to jest ekosystem? (chętnie nagrałabym odpowiedź dzieci na to pytanie)

-Czyją żoną jest łania? (jelenia)

Kto chce zrobić wiosenną łąkę ze skrzatem Borówką? Potrzebny jest: kolorowy papier, tektura falista, kolorowe bibułki, zebrane na spacerze rośliny, nożyczki i klej (instrukcja znajduje się na końcu filmu).

MIESZKAŃCY ŁĄKI” – rozwiązywanie zagadek słownych

 https://www.youtube.com/watch?v=eIe_iAcpQJg

Tutaj również można obejżeć ten film oraz zapoznać się z ćwiczeniami, jak również pobrać odpowiednie karty pracy

https://bluefingersbywiola.blogspot.com/2020/05/na-ace-film-i-karty-pracy-do-pobrania.html

Możecie też odnaleźć odpowiednie ćwiczenia w swoich kartach pracy.

"Bal na łące" – piosenka

Posłuchajcie https://www.youtube.com/watch?v=VL-IW-Xy0Jo

Kiedy świeci słoneczko
to na łące nad rzeczką
świerszcze stroją skrzypeczki
do wiosennej poleczki.

Dylu,dylu już grają
grube bąki śpiewają,
myszki tańczą poleczkę
sapią przy tym troszeczkę.

A trzy małe biedronki
nie chcą tańczyć tej polki
i czekają na walca,
aby tańczyć na palcach
.

-Czy rytm tej piosenki kojarzy się Wam z jakimś tańcem?

-Czy dziewczynka śpiewa piosenką cały czas tak samo? Co się zmienia? (tempo: przyspieszające, spowalniające https://www.youtube.com/watch?v=DuxOYJj5Tlo; dynamika: fotre -głośno, cicho - piano).

Powtórzcie kilkakrotnie tekst za dorosłym (głośno i cicho, powoli i szybka), a teraz spróbujcie zaśpiwać (z pomocą youtube).

Proste zabawy rozwijające motorykę małą: https://www.youtube.com/watch?v=7xEaRmr9Y3M - czyli sprawność ręki.

 Dzisiaj zachęcamy rodziców do przeczytania baśni H. CH. Andersena 'CALINECZKA" . Jeżeli ktoś nie ma możliwości przeczytania, można posłuchać audiobuka https://www.youtube.com/watch?v=KRcPg81O6cI lub czytaną przez  Wiktora Zborowskiego (posłuchałam i zasnęłam).

Pozdrawiamy serdecznie. Panie:

Ula i Agatka