1. „Nogi stonogi” – matematyczna zabawa dydaktyczna (przewodnik, str. 168)

c. rozwijanie orientacji przestrzennej, wykonywania zadań wg instrukcji, umiejętności liczenia wg własnych możliwości, ustalanie równoliczności zbiorów;

Dziecko ma sześcienne klocki, układa z nich dżdżownicę, a następnie układa po bu stronach dżdżownicy paski z papieru (nogi), ale tak, by po obu stronach było tyle samo. Następnie liczy, ile nóg jest po jednej stronie, ile po drugiej, ile jest razem.

 

 2.  „Co lata nad łąką?” – rozwiązywanie zagadek Z. Dmitrocy:

Jest taka maleńka, a tak dzielnie lata… (biedronka)

Choć jest bardzo mały, z nikim się nie liczy – podstępnie krew pije, i okropnie bzyczy… (komar)

Ten owad od wiosny przez calutkie lato, trudzi się dla ludzi i nic nie chce za to…(pszczoła)

https://www.youtube.com/watch?v=toHxCZxUjac

 

3. „Biedronka” – masażyk wg B. Gawrońskiej do wiersza M. Kownackiej

Spotkała się Kasia z biedronką – kroczenie palcami od brzegów pleców w kierunku kręgosłupa;

Obie wyszły do ogródka na słonko – kroczenie palcami od brzegów pleców w kierunku kręgosłupa;

Patrzy Kasia kręci głową – rysowanie ślimaczków po obu stronach kręgosłupa;

Ubrane są jednakowo – rysowanie ślimaczków po obu stronach kręgosłupa;

Obie mają sukienki – stukanie palcami obu rąk po całych plecach;

Czerwone w czarne kropeczki – stukanie palcami obu rąk po całych plecach;

Dziecko rysuje ślimaczki obiema rękami w tym samym kierunku (w lewo, po całych plecach po rodzicu);