1. „Rośliny łąki” – memory – gry online dla przedszkolaków;

 

https://learningapps.org/display?v=pcxrp887c20

https://learningapps.org/display?v=puecatzbt20

 

2. „Na łące” – zabawa plastyczna z wykorzystaniem słomek, kredek i farb plakatowych (przewodnik, str. 170)

 

c. rozwijanie umiejętności wykorzystywania różnych materiałów plastycznych w tworzeniu kompozycji, rozwijanie zainteresowań plastycznych;

Rodzic przygotowuje rozwodnione mocno farby plakatowe (kilka odcieni zieleni, żółty, czerwony, niebieskie itp.), słomki do napojów, kredki pastelowa, białe kartki. Dziecko na dole kartki rozlewa plamy z kolorów zielonych i rozdmuchuje słomką w górę – robi trawę. Następnie z innych kolorów robi małe plamki – kwiaty. Na koniec kredkami dorysowuje na górze kartki wymyślone przez siebie elementy, np. słońce, motylka, bociana;

 

3. „Mieszkańcy łąki” – zabawa ruchowa;

c. rozwijanie szybkiej reakcji na sygnał;

Rodzic ustala kto kim jest (żabka, bocian). Na hasło np. „żabki”, dziecko skacze jak żabka w przysiadzie, na hasło „bocian” dziecko chodzi unosząc wysoko kolana, z rękami wyciągniętymi w bok i porusza nimi jak skrzydłami. Później zamiana ról z rodzicem.

 

4. „Wiosenne rymowanki” – zabawa;

Rodzic mówi pierwszą część zdania, dziecko ma dokończyć tak, aby się rymowało.

 

  • Rosną listeczki zielone, przez deszczyk…(pokropione)
  • Na gałęzi siedzi wrona, czarna wrona bez…(ogona)
  • Zajączki kicają i trawki…(szukają)
  • Nad stawem żabki kumkają, przed bocianem się…(chowają)
  • Bocian ma dziób czerwony, ostro…(zakończony)