MIERZYMY, ĆWICZYMY I PO ANGIELSKU MÓWIMY

Cele: - poznanie miary płynów (litr); -próby samodzielnego formułowania wniosków;

- rozwijanie logicznego myślenia; - rozwijanie świadomości własnego ciała; - rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej;

Witajcie Kochani!!!

Dzisiaj na początek, aby się rozruszać i mieć więcej energii, proponujemy wesołą piosenkę z pokazywaniem, którą mogliście już poznać we wtorek, a więc zapraszamy do śpiewania i pląsania: https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A&list=PLeAXf0wm-GUndYcvZ5Y3DkL93-n4m-0Ix&index=8

„ Mierzymy pojemność płynów" - zabawa badawcza o treści matematycznej

Najpierw rozwiążcie zagadkę:

 

Służy do mycia , służy do picia.
Bez niej na ziemi nie byłoby życia

(woda)

Tak! Dzisiaj będą zajęcia związane z wodą i innymi płynami.

Obejrzyjcie filmik, z którego poznacie najważniejsze informacje pojemności płynów: https://www.youtube.com/watch?v=-n6H2_J_CLI

 

Możecie w domu z pomocą rodziców zrobić własne doświadczenia z wodą i różnymi kształtami naczyń, aby się przekonać, że objętość płynów to nie to samo co ich poziom.

Możecie też mierzyć ilość różnych płynów za pomocą naczyń z miarką-jeśli znajdziecie takie w domu.

Zadanie dodatkowe:

W fioletowych kartach pracy „Nowe Przygody Olka i Ady”cz.4 wykonajcie  strony 32 i  33

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

 

Ćwiczenia gimnastyczne

Dzisiaj proponujemy ćwiczenia z piłką, oprócz piłki (obojętnie jakiej-może być mała lub większa, miękka lub twarda) przygotujcie sobie kilka plastikowych kubeczków lub plastikowych butelek.

Gotowi? To zaczynamy! Włączcie link: https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE

Jeśli komuś bardzo podobała się zumba (a dostałyśmy wiadomości, że są takie osoby) to, zamiast ćwiczeń  z piłką, może powtórzyć zajęcia ruchowe z wtorku, oto one:

Rozgrzewka:

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa „Hop – bęc” - Dziecko maszeruje w różnych kierunkach po pokoju. Na hasło: Hop wyskakuje w górę, a na hasło: Bęc – przykuca (powtarzamy kilkakrotnie)
  • Ćwiczenia dużych grup mięśniowych „Sięgnij jak najwyżej” - Dziecko wspina się na palce, wyciąga ręce naprzemiennie w górę, aby sięgnąć jak najwyżej; następnie wykonuje siad klęczny, przyciskają głowę do kolan – starają się zwinąć w jak najmniejszą kulkę (powtarzamy kilkakrotnie)
  • Ćwiczenia nóg „Jak sprężynka” - Dziecko wykonuje rytmiczne przysiady i wspięcia w tempie uderzeń  w bębenek lub klaśnięć rodzica
  • Ćwiczenie równowagi „Kto potrafi?” - Dziecko dotyka prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie; wytrzymuje chwilę w tej pozycji (powtarzamy kilkakrotnie)

Część główna:

Zumba dla dzieci: https://www.youtube.com/watch?v=-XeuNvwVECs –skacz i tańcz w rytm muzyki tak, jak instruktorka i dzieci; jak chcesz i masz siłę możesz odtwarzać link kilkakrotnie :)

Część końcowa:

Ćwiczenia rozciągające-rozluniające mięsnie: https://www.youtube.com/watch?v=zn9M1BADSpw – głęboko przy tym oddychacie i wykonujecie na tyle, na ile dacie radę- nie przesilacie się – to ma być rozluźnienie i uspokojenie po intensywnej zumbie :)

                „I love my family”

Cele: utrwalanie słownictwa dotyczącego rodziny; wprowadzenia wyrażenia to love; wprowadzenie piosenki „Finger Family”

 

Powitanie

Na początek przywitajmy się tą samą piosenką, co ostatnio - naśladujcie ruchy wykonywane przez animowane postaci w piosence i śpiewajcie całą piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M

Przypomnienie słownictwa

Teraz przypomnijmy sobie nazwy członków rodziny, słuchajcie i powtarzajcie: https://www.youtube.com/watch?v=u9kpdmCtO34

family (rodzina), grandma (babcia), grandpa (dziadek), mommy (mama), daddy (tata), sister (siostra), brother (brat), baby (niemowlę)

Utrwalanie słownictwa i wprowadzenie nowego wyrażenia

 

Każdy kocha swoją rodzinę – Everyone loves their family. Nauczmy się więc o tym mówić po angielsku – oglądaj, słuchaj i powtarzaj – watch, listen and repeat https://www.youtube.com/watch?v=O5oeOrfvlkY

 

Możecie pobawić się przy piosence „Family Finger” (rodzina palców): https://www.youtube.com/watch?v=6xPnxveCTs4

Wykonajcie pacynki na palce – możecie wydrukować wybrane obrazki z karty pracy, pokolorować je i skleić, lub narysujcie cienkopisem na palcach (jeśli rodzice pozwolą) poszczególne postaci – oto inspiracja: https://pl.pinterest.com/pin/316870523764879786/

 

Nakładajcie pacynki kolejno podczas piosenki i śpiewajcie.

Zwroty z piosenki do wyjaśnienia:

Where are you? – gdzie jesteś?

Here I am – tutaj jestem

How do you do?- jak się masz?

 

HAVE FUN! (miłej zabawy!)

 

Czekamy na wiadomości od Was!!! ps78.gr6@wp.pl

Pozdrawiamy i ściskamy wirtualnie!!!

Panie Ania i Ula