„Grzeczne słówka” – wprowadzenie piosenki

Dzień dobry! Witamy Was bardzo serdecznie. Dziękujemy za wasze pozdrowienia.

Proszę -zaprezentuj – ukłon; następnie - przybicie piąstki oraz podanie ręki itp. - jak uważasz, czy to jest miły sposób powitania? Który sposób lubisz najbardziej?

Przypomnijcie taką popularną zabawę „Nie chce cię, nie chce cię, nie chcę cię znać” bawiliśmy się tak w przedszkolu. Stańcie w dwójce przodem do siebie, wykonując gest machania i drobnymi krokami oddalania się od siebie. Następnie przywołujcie się gestem i zbliżajcie się do siebie. Podajcie sobie najpierw jedną rękę, następnie drugą i obracajcie się w kole. Utwór dostępny tu: https://www.youtube.com/watch?v=OBr6_9iSe5M

Dziś posłuchajcie piosenki „Grzeczne słówka” https://www.youtube.com/watch?v=kwLEwyI-JzM 

                                        „Grzeczne słówka”     sł. A Galica, muz. T. Pabisiak
 Dziękuję, przepraszam i proszę.
Trzy słówka za trzy małe grosze.
I grzeczny królewicz
I grzeczna królewna
Znają te słówka, na pewno.

Ref. Trzy słówka za małe trzy grosze.
Dziękuję, przepraszam i proszę.

To przecież niewiele kosztuje,
Gdy powiesz uprzejmie dziękuję.
Korona ci z głowy
Nie spadnie na pewno.
Nawet, gdy jesteś królewną.

Ref. Trzy słówka za małe trzy grosze.
Dziękuję, przepraszam i proszę

 

Rodzicu porozmawiaj z dzieckiem na podstawie tekstu piosenki:

- Jakie „grzeczne słowa” są wymienione w piosence?

- Czy każdy powinien używać „grzecznych słów”- dlaczego?

- Kiedy używamy „grzecznych słów” ?

- Co to jest według ciebie dobre wychowanie?

Uczcie się piosenki „Grzeczne słówka” fragmentami - rodzic mówi wersy tekstu piosenki, a dziecko za nim powtarza.

 „Cicho- głośno” zabawa ruchowa

Rodzic naprzemiennie ustawia muzykę raz głośniej, raz ciszej. Kiedy dziecko słyszy głośną muzykę - podskakuje, kiedy cichą - chodzi na paluszkach; do zabawy wykorzystujemy piosenkę „Grzeczne słówka”. https://www.youtube.com/watch?v=OBr6_9iSe5M

 

 „Oceniamy zachowanie”  ćwiczenie warg, aby usprawniać aparat mowy.

Rodzic podaje dziecku przykłady właściwego  zachowania się wobec drugiej osoby (np. podanie chusteczki, kiedy ktoś płacze; pomaganie koleżance w zbieraniu zabawek; wspólne budowanie z klocków itp.) - dziecko szeroko rozchyla usta, pokazując zęby-uśmiecha się. Kiedy rodzic poda przykład niewłaściwego zachowania (np. dokuczanie koledze; zabieranie samochodzika koledze; zburzenie zbudowanej przez kolegę wieży z klocków itp.) – dziecko tworzy dziobek- smuci się.

 Śpiewajcie wspólnie poznaną piosenkę „Grzeczne słówka”, jeśli macie koronę wykorzystajcie, komu włożycie koronę próbuje sam zaśpiewać refren piosenki.

Dziś utrwalaliśmy zwroty grzecznościowe oraz umiejętność stosowania ich w różnych sytuacjach; poznając melodię i słowa piosenki dziecko rozwija pamięć i słuch muzyczny.

 Do widzenia!

 -----------------

Spring- wiosna

Cele:

– zapoznanie z nowym słownictwem: butterfly, tree, bee, flower

– wyrażanie swoich emocji poprzez ruch, taniec i śpiew - przejdź...

KARTA PRACY 1

KARTA PRACY 2

KARTA PRACY 3