„NASZA FLAGA”- MALOWANIE FARBĄ PLAKATOWĄ

CELE:

Zapoznanie z barwami ojczystymi i ze sposobem wykonania pracy, zwrócenie uwagi na dokładność i estetykę

1. Obejrzyjmy film w którym zapoznamy się z naszymi symbolami narodowymi:

https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A

 2. „Nasza flaga- wykonanie pracy plastycznej

Pomoce:

Kartka xero

Czerwona farba plakatowa

Pędzelek

Patyk do szaszłyków

Rodzic dzieli kartkę papieru xero na połowę linią poziomą na 2 równe części.

Dolną część dziecko maluje czerwona farbą plakatową – odkładamy do wyschnięcia farby.

Po wyschnięciu przyklejamy naszą flagę do patyczka szaszłykowego i gotowe.

 3. Ćwiczenie oddechowe „Powiewa flaga”

Dziecko wciąga powietrze nosem, a wypuszcza ustami, naśladuje wiatr dmuchający na flagę.

Wiatr jest raz silny, a raz słaby i delikatny

 4. „Gdzie schowana jest flaga”- zabawa dydaktyczna

Rodzic chowa w pokoju na miarę możliwości swojego dziecka flagę , która została zrobiona.

Dziecko po odnalezieniu flagi określa w jakim miejscu ja znalazło używając określeń: na ,obok,pod, przed, w

Zabawę powtarzamy parę razy

--------------

„Move your face”

Cel:  -utrwalanie nazw części twarzy; wprowadzenie czasowników to move, to wash

Powitanie

Na początek przywitajmy się tą samą piosenką, co ostatnio - naśladujcie ruchy wykonywane przez animowane postaci w piosence i próbujcie śpiewać całą piosenkę (pewnie już ją umiecie):  https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M

Przypomnienie słownictwa

Teraz czas na przypomnienie angielskich nazw części twarzy:

face (twarz), eyes (oczy),  nose (nos), mouth (usta), ears (uszy)

Można je pokazywać na swojej twarzy, lub też można obejrzeć krótki filmik i przy okazji przypomnieć sobie dokładną wymowę: https://www.youtube.com/watch?v=2_iPWN41sTs

 

Zabawy utrwalające

- „Move it” (poruszaj tym)

Stajemy z dzieckiem „twarzą w twarz” i zachęcamy do poruszania właściwą częścią twarzy:

ü  Move your eyes! (poruszaj oczami – np.mrugaj)

ü  Move your nose! (poruszaj noskiem – np. jak króliczek)

ü  Move your mouth! (poruszaj ustami – np. otwieraj i zamykaj usta, uśmiechnij się, ułóż usta w dziobek itp.)

ü  Move your ears (poruszaj uszami – np. z pomocą rąk)

ü  Move your face! (poruszaj twarzą – np. rób śmieszne miny)

Powtórz zabawę.

- „Wash it” (umyj to)

Przygotujcie misia lub lalkę- Take a teddy bear or doll

Dziecko trzyma misia lub lalkę i wykonuje polecenia rodzica:

ü  Wash your teddy’s (doll’s) face (umyj swojemu misiowi/swojej lalce twarz)

ü  Wash your teddy’s (doll’s) eyes (umyj swojemu misiowi/swojej lalce oczy)

ü  Wash your teddy’s (doll’s) nose (umyj swojemu misiowi/swojej lalce nos)

ü  Wash your teddy’s (doll’s) mouth (umyj swojemu misiowi/swojej lalce usta)

ü  Wash your teddy’s (doll’s) ears (umyj swojemu misiowi/swojej lalce uszy)

Powtórz zabawę – możecie raz pobawić się z misiem, a za drugim razem z lalką.

- „Wash your face with Dora” (umyj twarz z Dorą)

Obejrzyjcie jak Dora myje swoją twarz, następnie (przy kolejnym oglądaniu) naśladujcie jej ruchy i próbujcie śpiewać razem z nią :) https://www.youtube.com/watch?v=Q_2kE2-hdDM

 

HAVE FUN! (miłej zabawy!)