Biedronka – naklejanie na papier gotowych elementów

Cele: poznanie budowy biedronki, zwrócenie uwagi na jej pożyteczną rolę, kształcenie analizy i syntezy wzrokowej,   sprawności manualnej podczas składania papieru

Pomoce: 2 koła czerwone o średnicy 10cm i 1 koło czarne o średnicy 3cm

Wiersz o biedronce

Błyszczą jej kropki
w promieniach słonka,
gdy się ten owad po łąkach błąka.
Lubi pić nektar,
w wiosennych sadach,
zielone mszyce z liści wyjada!

O jakim owadzie jest ten wierszyk? Jak wygląda biedronka? Co lubi jeść?

Dzięki temu, że zjada duże ilości mszyc jest bardzo pożyteczna. Proszę zaproponować zrobienie pracy plastycznej. Zadaniem dziecka jest złożenie trzech kół na połowę, a następnie przyklejenie ich do kartki i dorysowanie kropek, czułek i odnóży (po trzy kreseczki z każdej strony). Można skorzystać z pomysłu zamieszczonego poniżej.

ILUSTRACJA BIEDRONKI

Po skończonej pracy zachęcam do wspólnego zaśpiewania piosenki z repertuaru Misia i Margolci  https://www.youtube.com/watch?v=FEkZINmim00 

---------------

„Wiosenne zabawy ruchowe”

 1. „Pracowite mrówki”- zabawa ruchowa z elementem czworakowania

Cel: usprawnianie motoryki małej i dużej

Dziecko ugniata z kartek papieru kulki, a następnie rozkłada je na dywanie lub na trawie. Następnie dziecko czworakuje na dywanie lub rawie w różnych kierunkach, a na hasło rodzica zbiera gazety i zanosi je do przygotowanego wcześniej pojemnika.

Zabawę można powtórzyć kilkakrotnie.

 2. „Żabki”- zabawa ruchowa z elementem skoku

Cel: usprawnianie motoryki dużej, skoczności i zwinności

Dziecko biega wesoło po pokoju, a na hasło rodzica skacze jak żabka.

 3. "Wiosenna pogoda"

 cel: rytmizacja gestykulacyjna do słów, usprawnianie motoryki dużej oraz koordynacji ruchowej.

Dziecko rytmicznie powtarza i wykonuje odpowiednie ruchy.

Pada deszczyk, x2 (naśladowanie gestem opadu deszczu)

wieje, wieje wiatr x2 (naśladowanie gestem wiejącego wiatru)

I błyskawica grzmot, x2(Klaśnięcie, tupnięcie nogą, uderzenie w udo)

na niebie kolorowa tęcza x2(zatoczenie kręgu rękami)

 4. „Rosnący kwiat”

Cel: usprawnianie motoryki dużej, rozwijanie kreatywności

Podczas zabawy warto wykorzystać muzykę, odpowiednia będzie np. „Wiosna” Vivaldiego

Dziecko zamienia się w rosnący kwiat. Początkowo jest w pozycji kucznej, głowa schowana, następnie powolutku podnosi się rozprostowuje nogi, ręce i tułów, wyciąga ramiona w górę, przechodzi kilka kroków i znowu wraca do pozycji kucznej.

Można wykorzystać również rekwizyty np. kolorową chustę.

 5. "Świeci słońce – pada deszcz" - zabawa ruchowa inspirowana metodą gimnastyki twórczej Rudolfa Labana.

 Cel: usprawnianie motoryki dużej, koordynacji ruchowej, wyczucia ciała, płynności ruchów i przestrzeni.

 Dziecko stoi na dywanie lub trawie. Na hasło "świeci słońce" improwizuje ruchowo świecące słońce, na hasło "pada deszcz" improwizuje ruchowo padający deszcz.

 6. "Omiń kałużę" - zabawa ruchowa z elementem równowagi

 cel: usprawnianie motoryki dużej, koordynacji ruchowej oraz równowagi.

Na podłodze lub na trawie rozłożone są kolorowe krążki lub gazety - kałuże. Dziecko maszeruje pomiędzy nimi w rytm wystukiwany przez rodzica. Na hasło "Kałuża!" przeskakuje przez krążki (gazety).

 7. „Wesoły spacer”- zabawa muzyczno- rytmiczna przy utworze „La raspa”

https://www.youtube.com/watch?v=edUxc_LaJ1E

Cel: rozwijanie poczucia rytmu, motoryki dużej

Dziecko swobodnie porusza się po dywanie lub trawie. Rytmicznie uderza plastikową butelkę.