KOLOROWE BUTELKI

 

Co dzisiaj u Was nowego? 

Dzielcie się zdjęciami z Waszych zabaw i wykonanych prac plastycznych. Przysyłajcie je na adres mailowy: ps78.bial.gr5@gmail.com 

Wasze prace zamieszczamy na wirtualnej tablicy: „Pomysły dzieci z grupy V”

Wesołej zabawy życzą pani Renia i pani Ela!

 

„Kolorowe butelki” - zabawa matematyczna

Cele:

porównywanie ilości płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą wspólnej miary; poznawanie miary płynów.

Potrzebne będą:

3 butelki o pojemności 1l z różną zawartością wody zabarwionej farbą (dobrze zakręcone),

kubek, miska, 2 butelki o takiej samej pojemności lecz innej szerokości, butelka 0,5l i 1,5l.

 

ZAGADKA:

Służy do mycia, służy do picia.
Bez niej na ziemi nie byłoby życia
(woda) 

Ile jest wody w butelce?

Przed dzieckiem stawiamy zakręconą butelkę z wodą.

Rodzic pyta: Ile jest wody w butelce – dużo, mało?

Potem przewraca butelkę i pyta: - czy jest w niej tyle samo wody?

- Ustaw 3 butelki według wzrastającej w nich ilości wody.

− Dmuchanie w kolejne odkręcone butelki. Porównywanie dźwięków wydawanych przez nie.

Zapoznanie z miarą płynów

Rodzic pokazuje butelki – 0,5l, 1l, 1,5l. Mówi dziecku, że miarą pojemności płynów jest 1l

– 0,5l to jest połowa 1l,

 a 1,5l – to litr i jeszcze połowa litra.

Sprawdzanie ilości napojów w dwóch różnych butelkach (jedna niska i szeroka, a druga –

wąska i wysoka) za pomocą wspólnej miary:

Butelki z wodą i kubek

Dziecko przelewa do kubka wodę z jednej butelki, a potem z drugiej butelki i liczy, ile kubków wody było w jednej, a ile w drugiej butelce. Określa, gdzie wody było więcej (było tyle samo).

Karta pracy, cz. 4, s. 32–33 https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

 

Plastikowe butelki przydadzą się do ćwiczeń gimnastycznych.

 

Ćwiczenia gimnastyczne – tor przeszkód wg pomysłu dzieci i Rodzica

Cele:

rozwijanie sprawności fizycznej i aktywności ruchowej, kreatywności

 

Przykładowy tor przeszkód, który z pomocą dziecka możecie Państwo przygotować w domu lub na świeżym powietrzu, choć pogoda nie sprzyja, np. ogrodzie  wykorzystując różnorodne naturalne przeszkody. Warto spróbować, a zabawa będzie wesoła!

https://www.youtube.com/watch?v=xXFP2QmKQ3Y

Jeśli nie macie ochoty na kreatywny tor przeszkód proponujemy ćwiczenia przed ekranem.

Ćwiczenia z butelką

https://www.youtube.com/watch?v=HvW4UOhQo3U

https://www.youtube.com/watch?v=0ih61-uU-zk

Warto też poćwiczyć stopy . Rodzice - możecie to zrobić wspólnie z dzieckiem. Zapraszamy do zabawy.

Ćwiczenia przeciw płaskostopiuSprytne stopy” (kręgiel lub plastikowa butelka)

Dziecko w siadzie prostym podpartym:

-  kręgiel znajduje się pomiędzy stopami (pionowo), odsuwamy i przysuwamy (od siebie do siebie)

− dz. wałkuje kręgiel raz jedną, raz drugą stopą.

− dz. chwyta stopami kręgle i podnosi je do góry.

Dla chętnych:

Zabawy z kodowaniem 

Zabawy badawcze:

Doświadczenia z wodą

Doświadczenie z wodą, atramentem i octem 

Zagadki tematyczne POLSKA 

 

Pozostaw po sobie ślad – WPISZ SWOJE IMIĘ

 

-----------

English time – ‘Planet of gardening’

- utrwalenie słownictwa związanego z rodziną (mummy, daddy, grandpa, grandma) oraz z pracą w ogrodzie (garden, digging holes, planting seeds, watering seeds, picking flowers);

 

Witajcie,

dzisiejsze zajęcia z języka angielskiego ukryły się pod linkiem:

https://view.genial.ly/5eb976163b952f0d022f182a/presentation-planet-of-gardening

 

Have fun!

Pani Agnieszka