LICZYMY I ĆWICZYMY

Cele:

- utrwalanie umiejętności dodawania i odejmowania w indywidualnym zakresie;

- rozwijanie logicznego myślenia; - rozwijanie świadomości własnego ciała; - rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej;

Witajcie we wtorek!!!

Jak tam dzisiaj Wasze humorki? Mamy nadzieję, że bardzo dobrze. A żeby były jeszcze lepsze proponujemy na powitanie wesołą piosenkę z pokazywaniem, a więc zapraszamy do śpiewania i pląsania: https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A&list=PLeAXf0wm-GUndYcvZ5Y3DkL93-n4m-0Ix&index=8

„Dodaj lub odejmij” – zabawa matematyczna.

Przygotujcie: 10 klocków lub innych liczmanów  (np. kredek, guzików, patyczków, itp.)  oraz karteczki z liczbami od 1do 9 (mogą być napisane lub wydrukowane).

 Rozłóżcie przed sobą liczmany (klocki lub inne przedmioty) i nieco dalej karteczki odwrócone liczbą w dół i przemieszane – tak żebyście nie wiedzieli, gdzie jest która liczba. Teraz wylosujcie karteczkę  z liczbą i odłóżcie na bok część liczmanów, tak aby przed sobą mieć ich tyle, ile wskazuje liczba na wylosowanym kartoniku. Spróbujcie ułożyć do tego działanie (np. mieliście 10 liczmanów, wylosowaliście karteczkę z liczbą 6, więc musieliście odłożyć na bok 4 liczmany, aby zostało wam 6,więc działanie to: 10-4=6). Potem losujecie kolejne karteczki z liczbami i dobieracie lub odkładacie liczmany tak, aby ich liczba była zgodna z liczbą umieszczoną na karteczce, układacie też do tego działania na dodawanie lub odejmowanie – w zależności od sytuacji.

(Jeśli zabawa okaże się zbyt prosta, można dobrać sobie więcej liczmanów i dołożyć karteczki z większymi liczbami) 

Jeśli jeszcze chcecie poćwiczyć dodawanie i odejmowanie, proponujemy zadania on-line:

https://szaloneliczby.pl/dodawanie-i-odejmowanie-w-zakresie-10-dopasuj-wynik/

 

Ćwiczenia gimnastyczne

Rozgrzewka:

  • Zabawa orientacyjno-porządkowa „Hop – bęc” - Dziecko maszeruje w różnych kierunkach po pokoju. Na hasło: Hop wyskakuje w górę, a na hasło: Bęc – przykuca (powtarzamy kilkakrotnie)
  • Ćwiczenia dużych grup mięśniowych „Sięgnij jak najwyżej” - Dziecko wspina się na palce, wyciąga ręce naprzemiennie w górę, aby sięgnąć jak najwyżej; następnie wykonuje siad klęczny, przyciskają głowę do kolan – starają się zwinąć w jak najmniejszą kulkę (powtarzamy kilkakrotnie)
  • Ćwiczenia nóg „Jak sprężynka” - Dziecko wykonuje rytmiczne przysiady i wspięcia w tempie uderzeń  w bębenek lub klaśnięć rodzica
  • Ćwiczenie równowagi „Kto potrafi?” - Dziecko dotyka prawym łokciem lewego kolana i odwrotnie; wytrzymuje chwilę w tej pozycji (powtarzamy kilkakrotnie)

Część główna:

Zumba dla dzieci: https://www.youtube.com/watch?v=-XeuNvwVECs –skacz i tańcz w rytm muzyki tak, jak instruktorka i dzieci; jak chcesz i masz siłę możesz odtwarzać link kilkakrotnie 

Część końcowa:

Ćwiczenia rozciągające-rozluniające mięsnie: https://www.youtube.com/watch?v=zn9M1BADSpw – głęboko przy tym oddychacie i wykonujecie na tyle, na ile dacie radę- nie przesilacie się – to ma być rozluźnienie i uspokojenie po intensywnej zumbie 

 

Zadanie dodatkowe:

Str.27 w kartach pracy „Nowe Przygody Olka i Ady” cz.4

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

Możecie do nas napisać ps78.gr6@wp.pl

-jak poszło Wam dodawanie i odejmowanie?

-czy podobała Wam się zumba, czy wolicie inne ćwiczenia?

Będzie nam bardzo miło.

Pozdrawiamy!!!

Panie Ania i Ula