Zapraszamy do odwiedzania naszej tablicy

 Galeria prac grupy 7

Przypominamy o możliwości kontaktu z nami drogą mailową

w kwestii zamieszczania zdjęć oraz innych sprawach bieżących.

ps78.bial.gr7@gmail.com.

 

 W SKLEPIE

 Cele:

- podawanie nazw nadrzędnych towarów w poszczególnych sklepach.

- klasyfikowanie przedmiotów według przeznaczenia

- zapoznanie z nazwami wybranych sklepów

- przeliczanie w zakresie dostępnym dziecku 

- rozwijanie sprawności fizycznej i aktywności ruchowej.

 

 

 

1. „Towary w sklepie” – zabawa dydaktyczna.

    Gromadzimy na dywanie dużo różnych przedmiotów z trzech kategorii: ubrania, zabawki, artykuły papiernicze oraz trzy pudełka, które przedstawiają rodzaje sklepów.

 Na hasło rodzica - sklep ....., dzieci  wyszukują spośród przedmiotów te, które będą towarami pasującymi do poszczególnych sklepów i wkładają je do odpowiednich pudełek, np.: sklep papierniczy –ołówki, gumka, zeszyt itp. …; sklep z zabawkami –lalka, miś, kaczka, słoń, klocki, samochód…; sklep odzieżowy – bluzka, skarpetka, czapka........;

• Celem zabawy jest dostrzeżenie przez dzieci nadrzędnej kategorii przedmiotów. Podawanie nazw nadrzędnych do towarów w poszczególnych sklepach. Wymienianie nazw artykułów znajdujących się w pudełkach: lalka, miś, klocki… to zabawki; spódnica, bluzka, sweter… to ubrania. Można też poprosić dzieci o przeliczenie towarów w pudełkach.

2. "Zakupy Justynki" - gra edukacyjna

Justyna wróciła z zakupów. Jak myślisz, co dziewczynka kupiła w sklepie z ubraniami, a co w sklepie z zabawkami.

https://wordwall.net/pl/resource/1731685/logopedia/justyna-wr%c3%b3ci%c5%82a-z-zakup%c3%b3w-jak-my%c5%9bliszco-dziweczynka

3. „Gdy na zakupy idziemy, rodziców się pilnujemy”.

Przypominamy dzieciom, jak należy zachować się w sklepie, jakich słów używamy: dzień dobry, proszę, dziękuję, do widzenia. Przypominamy też, że w sklepie trzeba pilnować się rodziców.

4. „Gdzie się co kupuje?”- słuchanie utworu Cz. Janczarskiego

Rodzic czyta krótki utwór:

„Mama poprosiła Anię, aby poszła do sklepu po chleb i syrop od kaszlu.

Uszatek przechylił głowę na bok i pomyślał: „Wyręczę Anię”.

Wziął pieniądze ze stołu, wziął siatkę na zakupy i pobiegł do sklepu spożywczego. Stanął przed ladą.

– Poproszę o syrop od kaszlu – powiedział.

– Misiu – odpowiedziała pani zza lady – idź do apteki. Pobiegł Uszatek do apteki. Stanął przy ladzie.

– Poproszę o chlebek – szepnął niepewnie.

– Chlebek? – zdziwiła się pani sprzedająca leki. -Tu jest apteka, Misiu. Idź do sklepu spożywczego.

Wyszedł Uszatek z apteki. Było mu bardzo przykro, że nie umiał wyręczyć Ani”.

Po przeczytaniu opowiadania rodzic zadaje dzieciom pytania:

  • O co poprosiła mama Anię?
  • Kto chciał wyręczyć dziewczynkę w robieniu zakupów?
  • Gdzie miś powinien szukać syropu od kaszlu, a gdzie pieczywa?

5. ZAGADKI:

Nie kupisz go w księgarni, ale kupisz w piekarni (chleb)

Nie znajdziesz jej w aptece, znajdziesz ją w bibliotece (książka)

Za ladą sklepową sprzeda to i owo (sprzedawca)

Kupiliśmy misia w sklepie z zabawkami i zabieramy go na gimnastykę.

 6. Ćwiczenia gimnastyczne z misiem

• "Jak najdalej w przód"- Ćwiczenie mięśni brzucha

Dzieci w siadzie prostym, misia trzymają w obu rękach. Wykonują skłon tułowia w przód, sięgając rękami jak najdalej w kierunku stóp (kolana proste).

• "Na prawo, na lewo"- skręty. Dzieci w siadzie skrzyżnym, trzymają misia na głowie, przytrzymując go rękami, łokcie mają na zewnątrz. Wykonują skręty tułowia w prawo i w lewo; co pewien czas wykonują kilka rzutów i chwytów misia.

• "Witamy stopy" - skrętoskłony. Dzieci w siadzie rozkrocznym, misia trzymają oburącz w górze; wykonują skrętoskłon do lewej stopy – przywitanie jej (podczas ćwiczenia dzieci starają się nie zginać kolan, misia trzymają obiema rękami).

• "Oglądamy misia: - ćwiczenie mięśni grzbietu. Dzieci leżą na brzuchu, trzymają misia w obu rękach przed twarzą. Unoszą głowę, prostują ręce; oglądają misia, wytrzymują przez chwilę. Potem powrót do leżenia – odpoczynek.

• "Spotkanie" - ćwiczenie mięśni brzucha. Dzieci leżą na plecach, trzymają misia w obu rękach wyciągniętych za głową. Jednocześnie wznoszą obie ręce i nogi – dążą do spotkania nóg z misiem; potem powracają do pozycji wyjściowej.

• "Z nóg do rąk" - ćwiczenie mięśni grzbietu i brzucha Dzieci leżą na plecach, misia trzymają pomiędzy stopami. Przekazują misia do rąk za głową i powracają do siadu. Ponownie wkładają misia pomiędzy stopy i od nowa wykonują ćwiczenie.

• "Postaw kręgle"- bieg. Dzieci biegają z misiem w różnych kierunkach przy muzyce (może być z radia). Podczas przerwy w muzyce sadzają misia na podłodze tak, aby się nie przewrócił (jeśli to możliwe).

• "Sprytne stopy" - ćwiczenia przeciw płaskostopiu. Dzieci w siadzie prostym podpartym, misia mają pomiędzy stopami (pionowo). Krążą obunóż w prawo i w lewo. − W siadzie podpartym – chwytają stopami misia i podnoszą go do góry.

• "Zgodnie z rytmem" -zabawa rytmiczna. Dzieci, w rytm muzyki, spacerują po sali w różnych kierunkach. Podczas przerwy w muzyce zatrzymują się, słuchają rytmu wystukanego przez rodzica na blacie stołu, starają się go zapamiętać, a następnie wystukują ten rytm, uderzając dłonią o podłogę.

• "Marsz" -  zabawa uspokajająca. Dzieci maszerują po obwodzie koła robiąc głębokie wdechy nosem i wydechy ustami.

 lub

Zabawa ruchowa- gimnastyka ruletka.

https://wordwall.net/pl/resource/1206661/gimnastyka

 

                                                                                                    Pozdrawiamy                                                                                                   Pani: Ula i Agatka

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ladybug

Język angielski

 

Cele:

- utrwalenie nazw poznanych owadów: butterfly, caterpillar

- utrwalenie słownictwa fly. hungry

- zapoznanie z nowym słownictwem: ladybug, lucky

- utrwalanie liczebników 1-5

 

Zabawy ukryły się tu: Ladybug

 

Spróbujcie sami narysować biedronkę.

Podzielcie się z nami waszymi rysunkami.

Miłej zabawy :)

Pani Ula