Dodaj lub odejmij

Cele:

- utrwalanie umiejętności dodawania i odejmowania w indywidualnym zakresie;

- rozwijanie logicznego myślenia;

- rozwijanie świadomości własnego ciała;

- rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej;

 

Dzień dobry,

Witajcie we wtorek. Na pewno jesteście wypoczęci i pełni chęci na wspólną zabawę. Zapraszamy.

 1.      „Skąd się wzięła nazwa naszego kraju?” – słuchanie legendy.

Wiecie skąd wzięła się nazwa naszego kraju – Polski? W poprzednim tygodniu wysłuchaliście legendy, która wyjaśniła wam nazwę miasta Białystok. Dzisiaj natomiast przyszedł czas, abyście dowiedzieli się lub sobie przypomnieli, skąd wzięła się nazwa naszego kraju – Polski. Wysłuchajcie uważnie legendy, która właśnie o tym opowiada. A był to tak…. 

LEGENDA

Spróbujcie odpowiedzieć na kilka pytań. Dzieci, które uważnie słuchały, będą potrafiły prawidłowo odpowiedzieć na wszystkie pytania:

  • Jak nazywali się bracia?
  • Kogo zobaczyli na polanie?
  • Co chciał zrobić Rus?
  • Co spodobało się Lechowi?
  • Co założył Lech na polanie?
  • Jak nazywał się kraj, który założył Lech?

 2.      „Jak wygląda Polska? – układanie konturu Polski przy pomocy nici.

Przygotujcie sobie kawałek nici lub tasiemki. Ułóżcie teraz z niej na dywanie kształt Polski. Jeżeli chcecie przypomnieć sobie, jak on wygląda, zajrzyjcie do poniższego linku:

             MAPA POLSKI

 3.      „Wiślane fale” – ćwiczenia oddechowe.

Do kredki przymocujcie pasek niebieskiej bibuły (możecie ją przywiązać lub przykleić za pomocą taśmy). Nabierajcie powietrze nosem, następnie powoli wypuszczajcie je ustami, wprawiając w ruch pasek bibuły.

 4.      „Dodaj lub odejmij” – zabawa matematyczna.

Do tego zadania będziecie potrzebowali liczmanów (mogą to być guziki, ziarna fasoli, niewielkie klocki), 11 kartoników z napisaną na każdym z nich liczbą od 0 do 10, kartki, ołówka oraz osoby dorosłej lub starszego rodzeństwa.

Usiądźcie sobie wygodnie na dywanie naprzeciwko siebie. Przed sobą połóżcie liczmany. Karteczki z liczbami włóżcie do miseczki. Wylosujcie kartonik. Dobierzcie sobie odpowiednią liczbę liczmanów, to znaczy taką, którą pokazuje kartonik. Ułóżcie je przed sobą, kładąc obok niej kartonik z liczbą. Następnie zamieńcie się  kartonikami. Teraz liczba liczmanów nie odpowiada liczbie umieszczonej na kartoniku. Dobieracie lub oddajecie liczmany tak, aby ich liczba była zgodna z liczbą umieszczoną na kartoniku. Powiedzcie, ile mieliście liczmanów, ile macie teraz, czy odjęliście czy je dodaliście. Napiszcie na kartce odpowiednie działanie. Np. mieliście kartonik z 8, ułożyliście przed sobą osiem liczmanów. Później dostaliście kartonik z 4 i oddaliście cztery liczmany. Wasze działanie będzie wyglądało następująco : 8 – 4 = 4. Odkładacie kartoniki na bok i zabawę powtarzacie, do momentu, aż w miseczce nie będzie ani jednego kartonika.

 5.      „Potrafię dodawać i odejmować”- utrwalenie działań za pomocą zapisu graficznego.

Jeżeli chcecie sprawdzić swoje umiejętności matematyczne, to pod linkami znajdziecie kilka zabaw. Udanego główkowania.

https://wordwall.net/pl/resource/907325/matematyka/dodawanie

https://wordwall.net/pl/resource/1573840/matematyka/odejmowanie

 

Działania dla mistrzów matematyki:

https://wordwall.net/pl/resource/729339/matematyka/uzupe%c5%82nij-dzia%c5%82anie-liczb%c4%85

https://wordwall.net/pl/resource/777113/matematyka/ile-brakuje-do-10-klasa-1

 6.      „Ćwiczenia dla Polki i Polaka - przedszkolaka” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

Osoby, które mają chęć na posłuchanie piosenki  „Jesteśmy Polką i Polakiem” podczas wykonywania ćwiczeń, to znajdą ją TUTAJ.

  • „Smok do jamy” – smoki siedzą w swoich jamach (miejsce oznaczone np. kartką). Na sygnał (np. klaśnięcie w dłonie) wychodzą z jamy i powoli poruszają się po dywanie na czworakach. Na sygnał: Uwaga, ktoś idzie! – smoki chowają się do swojej jamy. Podczas spaceru smoków następuje zmiana miejsca położenia jamy. Zabawę powtarzamy 3 razy; 
  • „Koń kiwa głową” – ćwiczenie głowy i szyi. Dzieci przyjmują pozycję klęczącą, podpierając się na rękach i wykonują skłony głowy w przód i w tył, z wydłużeniem szyi i lekkim przyciąganiem brody. Jednocześnie wydają odgłos charakterystyczny dla koni: prrr; 
  • „Górska wędrówka” – dzieci idąc pod górę poruszają się powoli, kolana unosząc do góry. Gdy schodzą ze stromej góry, poruszają się szybko, biegną; 
  • „Flaga na wietrze” – ćwiczenia tułowia (skłony boczne). Dzieci w pozycji stojącej trzymają nad głową flagę - skakankę (lub inny przedmiot, który ja zastąpi) złożoną na połowę i wykonują rytmiczne skłony tułowia w lewo i w prawo. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy. 
  • „Warszawskie Syrenki” – ćwiczenie mięśni grzbietu. Dzieci łączą swoje nogi w kostkach, owijając je delikatnie skakanką – w ten sposób powstają ogony syren. Następnie przyjmują pozycję leżenia przodem, wspierając się na przedramionach i poruszają swoim „ogonem”- przenoszą złączone stopy raz na prawą, raz na lewą stronę. 
  • „Rzucanie sieci rybackich” – dzieci siedzą na krześle, chwytają palcami stóp i unoszą sieć (materiał lub np. kocyk), przenosząc ją ze strony lewej na prawą i odwrotnie. Ćwiczenie powtarzamy kila razy.

             Pozdrawiamy was serdecznie

                 Pani Ela i pani Agnieszka

  ----------------

English time – ‘Planet of gardening’

- utrwalenie słownictwa związanego z rodziną (mummy, daddy, grandpa, grandma) oraz z pracą w ogrodzie (garden, digging holes, planting seeds, watering seeds, picking flowers);

 

Witajcie,

dzisiejsze zajęcia z języka angielskiego ukryły się pod linkiem:

https://view.genial.ly/5eb976163b952f0d022f182a/presentation-planet-of-gardening

Have fun!

Pani Agnieszka