„KIM JESTEŚ” - WPROWADZENIE WIERSZA E. Stadmüller DO NAUKI

Cele:

Zapoznanie z treścią wiersza, kształtowanie poczucia tożsamości narodowej, rozwijanie pamięci

 1. „Jak się nazywam”- zabawa dydaktyczna

Rodzic prosi, aby dziecko przedstawiło się, czyli podało swoje imię i nazwisko, adres zamieszkania.

Wyjaśnia dziecku dlaczego warto to wiedzieć i kiedy takich informacji nie należy udzielać  (np. nieznajomej osobie)

 2. Słuchanie wiersza „Kim jesteś” E. Stadmuller

CZY WIESZ KIM JESTEŚ

TO OCZYWISTE

CO JEST CI BLISKIE

ZNAKI OJCZYSTE

OJCZYSTE BARWY

BIALO- CZERWONE

OJCZYSTE GODŁO

ORZEŁ W KORONIE

OJCZYSTE W HYMNIE

MAZURKA DŹWIĘKI

NO I STOLICA

MIASTO SYRENKI

I JESZCZE WISŁA

CO SOBIE PLYNIE

RAZ PO WYŻYNIE

RAZ PO RÓWNINIE

I MIJA MIASTA

PRZEŚLICZNE TAKIE

JUŻ WIESZ KIM JESTEŚ

JESTEM POLAKIEM

 3. PRZEPROWADZENIE rozmowy na podstawie wiersza

- O jakich znakach ojczystych jest mowa w wierszu?

- Jakie są nasze barwy narodowe?

- Jak wygląda nasze godło?

- Jak nazywa się najdłuższa rzeka w Polsce?

- Kim jesteśmy, jeśli mieszkamy w Polsce?

 4. Zabawa z elementem skoku do piosenki  „Warszawa - stolica Polski”

https://www.youtube.com/watch?v=bGr6RgLmdVI

Dziecko w parze z rodzicem porusza się dookoła w podskokach do melodii piosenki

 5. Nauka wiersza  „Kim jesteś”

Dziecko za rodzicem powtarza każdy wers wiersza, a następnie na zmianę 1 wers mówi rodzic, a dziecko dopowiada kolejny

 6. „Jak spędzam wolny czas”- zabawa ruchowo- naśladowcza

Rodzic mówi jak można spędzać wolny czas, a dziecko naśladuje (demonstruje) tę czynność)

- jeżdżę na rowerze

- kopię piłkę

- kaczę na skakance

- jeżdżę na hulajnodze

- robię babki z piasku itp.