„Boćki i żaby” – zabawa ortofoniczna na podstawie wiersza B.S. Kossuth (przewodnik, str. 167)

c. usprawnianie aparatu artykulacyjnego, kształtowanie percepcji słuchowej, poszerzanie wiedzy na temat otaczającej przyrody;

 

Dziecko i rodzic: jedno jest bocianem, drugie żabką. Bocian ma dwa drewniane klocki, żaba tarkę (instrument perkusyjny). Mówiąc swoje kwestie, każdy wystukuje jednocześnie rytm.

 

Przyleciały boćki

zza dalekich mórz,

klekotały głośni:

-Wróciliśmy już!

Kle kle kle!

Kle kle kle!

 

A na stawie w trawie

padł na żabki strach.

-Boćki przyleciały!

Och, och, ach, ach!

Kum, kum, kum!

Kum, kum, kum!

 

Lecą z szumem

na łąki po łup.

Jakie długie nogi!

Jaki ostry dziób!

Kle kle kle!

Kle kle kle!

 

Żabki przestraszone

hyc! Do wody -hyc!

Boćki chodzą, brodzą...

Nie znalazły nic!

Kum, kum, kum!

Kum, kum, kum!

Kle kle kle!

Kle kle kle!

 

„Idą mrówki” – zabawa paluszkowa M. Barańskiej;

Idą sobie mrówki dróżką – dziecko w siadzie skrzyżnym naśladuje palcami obu dłoni kroczenie palcami środkowym i wskazującym po swoich udach;
Pierwsza mrówka tupie nóżką – dziecko stuka o uda kciukiem;
Druga mrówka tupie nóżką – dziecko stuka o uda palcem wskazującym;
Trzecia mrówka tupie nóżką
– dziecko stuka o uda placem środkowym;
Czwarta mrówka tupie nóżką
– dziecko stuka o uda palcem serdecznym;
Potupały, potupały – dziecko stuka wszystkimi palcami o uda;
I w mrowisku się schowały – dziecko zaciska pięści;

Bocian - kolorowanka

Żabka - kolorowanka - połącz ze sobą kreski i pokoloruj żabkę