„Boćki i żaby”- zabawa ortofoniczna na podstawie wiersza B. S. Kossuth 

Cele:

– usprawnianie aparatu artykulacyjnego

– kształtowanie percepcji słuchowej

– poszerzanie wiedzy na temat otaczającej przyrody - przejdź...

--------------------

Idą mrówki – zabawa paluszkowa

Cele: kształcenie sprawności manualnej koordynacji wzrokowo - ruchowej

Idą sobie mrówki dróżką  Dziecko w siadzie skrzyżnym naśladują palcami obu dłoni kroczenie palcami środkowym i wskazującym po swoich udach

Pierwsza mrówka tupie nóżką Stukają o uda kciukami

Druga  mrówka tupie nóżką  Stukają o uda palcami wskazującymi

Trzecia mrówka tupie nóżką  Stukają o uda palcami środkowymi

Czwarta mrówka tupie nóżką  Stukają o uda palcami serdecznymi

Potupały, potupały Stukają wszystkimi palcami o uda

I w mrowisku się schowały Zaciskają pięści

 

Co  lata nad łąką – rozwiązywanie zagadek

Cel  Kształcenie umiejętności rozwiązywania zagadek, dokonywania analizy sylabowej, zachęcanie do układania zdań z nazwą owada

Jest taka maleńka, a tak dzielnie lata nawet dzieci wiedzą, ż jest piegowata. ( biedronka)

Choć jest bardzo mały z nikim się nie liczy – podstępnie krew pije i okropnie bzyczy (komar)

Ten owad od wiosny przez calutkie lato trudzi się dla ludzi i nic nie chce za to (pszczoła)

Po rozwiązaniu zagadki dziecko dzieli nazwę owada na sylaby, wskazuje obrazek, przedstawiający rozwiązanie zagadki i układa zdanie.

Ilustracje – przejdź…