„Niedokończony dom”- dorysowywanie kredką ołówkową brakujących elementów

Cele:

Rozwijanie sprawności manualnej, zachęcanie do samodzielnego wykonania pracy, rozwijanie kreatywności i wyobraźni

1. Słuchanie wiersza czytanego przez rodzica „Rysunek”- M. Głogowskiego

TO JEST MÓJ DOM

SŁOŃCE MIESZKA W NIM

A Z KOMINA LECI W NIEBO

KOLOROWY DYM.

 

TO JEST MÓJ DOM

WŚRÓD ZIELONYCH DRZEW

TUŻ ZA PROGIEM ODPOCZYWA

AZOR- WIERNY PIES.

 

W OKNIE STOI MAMA

A NA STRYCHU JESTEM JA

 

TO JEST MÓJ DOM

POPATRZ TYLKO SAM

ILE TEGO RYSOWANIA MAM

 

Porozmawiaj z dzieckiem:

- jak wygląda dom z wiersza?

- czy długo by się rysowało taki dom? Dlaczego?

- Jak uważasz co powinien mieć każdy dom ?

- Po co są potrzebna w każdym domu

  • drzwi?
  • okna?
  • dach?
  • komin?

2.  A teraz przyjrzyj się dokładnie jak wygląda dom, zwróć uwagę gdzie znajduje się dach, okna , drzwi

https://www.google.com/search?q=dom+grafika&tbm=isch&ved=2ahUKEwjNhcHr1pzpAhVPzCoKHX02ABwQ2-cCegQIABAA#imgrc=7Xu88piAeIuwgM

 3. „Niedokończony dom”-  wykonanie pracy plastycznej

Rodzic przygotowuje kartkę xero na której na środku rysuje dość duży prostokąt.

Zadaniem dziecka jest uzupełnienie rysunku kredkami ołówkowymi tak aby powstał dom (dorysowuje dach, okna, drzwi, komin) , a następnie koloruje kredkami wg. własnego pomysłu

 4. Zabawa wykorzystaniem kinezjologii edukacyjnej „Podaj cegłę”

Rodzic siada naprzeciwko dziecka.

Przekłada klocek z ręki prawej do lewej i podaje dziecku do prawej ręki.

Dziecko klocek odbiera ręką prawą przekłada do lewej i podaje rodzicowi do jego prawej ręki.

Czynności powtarzamy ważna jest kolejność przekładania klocka.

Później odwracamy kierunek ruchu czyli „z lewej do prawej”