„KSIĄŻKI NA PÓŁKACH”

 

Cele:

- rozwijanie sprawności manualnej, rozwijanie umiejętności ruchowej interpretacji tekstu literackiego

-rozwijanie umiejętności liczenia i słuchania poleceń

-rozwijanie sprawności fizycznej, poczucia rytmu

-poznawanie literatury polskiej dla dzieci

 

 1. „Nikt się nie spodziewa”- zabawa paluszkowa na podstawie wiersza M.Barańskiej

W górze słonko świeci,              unoszenie nad głową złożonych razem dłoni z szeroko 

                                                     rozstawionymi palcami

ptaszek sobie leci                       skrzyżowanie nadgarstków i kiwanie jednocześnie wszystkimi

                                                    palcami (skrzydła)

szumią, szumią drzewa,            opuszczanie rąk na wysokość twarzy i poruszanie

                                                    wyprostowanymi palcami obu dłoni (gałęzie drzew)

nikt się nie spodziewa, że…      rozłożenie szeroko rąk i poruszanie nimi lekko w górę i w dół

 

2. „Układamy książki na półkach”- zabawa dydaktyczna

Dziecko ma przed sobą zaznaczoną linię ( np. rozłożona skakanka, pasek lub sznurek). Jest to półka, na której będzie ustawiać książki. Książkami będą wycięte z papieru prostokąty i kwadraty (można wyciąć je z gazety) w ilości 10 sztuk .

Rodzic proponuje zabawę w układanie książek na półce. Zadaniem dziecka jest  postawienie tylu książek ile rodzic powie.

Postaw 2  książki na półce. Postaw 1 książkę na półce. Ile jest teraz książek na półce?

Postaw 2 książki na półce. Policz teraz wszystkie książki na półce.

Postaw 1 książkę . Policz książki na półce. Ile ich jest? (6). Klaśnij 6 razy. Podskocz 6 razy. Pokaż 6 paluszków. Przynieś tyle samo klocków i połóż je nad książkami po 1 nad każdą książką.

Czy wiesz w jakim kształcie są te książki?

3. „Gimnastyka Smyka”- zabawy ruchowe przy muzyce

https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8

4. „Bursztynowa Korona”- obejrzenie bajki z cyklu „Baśnie i bajki polskie”

https://www.youtube.com/watch?v=IxBfDjO3KI4

-----------------

FROM CATERPILLAR TO BUTTERFLY

Język angielski

 

Cele:

- utrwalanie nazw kolorów;

- utrwalanie słów butterfly; fly;

- zapoznanie z nowym słownictwem: caterpillar, hungry;

- osłuchiwanie z językiem poprzez kontakt z literaturą;

 

Moi Drodzy!

 

Zapraszam do świata "Bugs" - "Robaczków".

Znamy już motylka ( butterfly), ale co wspólnego ma on z robaczkami zobaczycie sami.

 

Kliknij tu:   From caterpillar to butterfly - język angielski.

caterpillar - kolorowanka - przejdź...  

 

Miłej zabawy

Pani Ula