„UKŁADAMY KSIĄŻKI”- zabawa dydaktyczna

Cele:  utrwalenie wyglądu i nazw figur geometrycznych: kwadrat, prostokąt, posługiwanie się pojęciami:  , duży, mały, kształcenie umiejętności przeliczania liczebnikami głównymi

Pomoce: książki: prostokąty(2 duże i 3 małe) i kwadraty( 3duże i 2małe),półki: dwa paski papieru  

Zabawa polega na układaniu książek na półkach

Na jednej półce ułóż duże książki. Ile ich jest?  Na drugiej  małe. Ile jest małych? Których jest więcej?

Na jednej półce ułóż książki prostokątne. Policz. Na drugiej kwadratowe, policz. Porównaj.

A teraz pobawimy się inaczej. Połóż dwie książki, dołóż jeszcze jedną. Ile teraz jest książek na półce. Połóż jeszcze dwie książki. Policz wszystkie książki. Połóż jeszcze jedną. Ile ich jest? (6) Klaśnij 6 razy. Podskocz 6 razy. Pokaż 6 palców. Przynieś teraz tyle samo klocków i ułóż je nad książkami.

https://ksiegarnia-edukacyjna.pl/pol_pl_Kolorowy-start-5-i-6-latki-Karty-pracy-cz-2-10925_2.png

_______

„Biblioteka”- zabawa tematyczna

 

Cele:

–        kształtowanie wyobraźni, spostrzeżeń, myślenia

–        zapoznanie z zawodem bibliotekarza

–        wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych - przejdź...

Karta pracy 1

Karta pracy 2