Cele zajęcia:

-doskonalenie sprawności fizycznej, 

- utrwalanie poznanych zapisów cyfrowych liczb;

-doskonalenie umiejętności dodawania;

- rozwijanie logicznego myślenia;

 

1. Witamy swoje palce

 

Rodzic mówi rymowankę, a dzieci realizują jej treść:

 

Kciuki gotowe? Tak! – pięść zaciśnięta, wystawiony kciuk

Wskazujące gotowe? Tak! – wystawiony drugi palec

Środkowe gotowe? Tak! – wystawiony trzeci palec

Serdeczne gotowe? Tak! – wystawiony czwarty palec

Małe gotowe? Tak! – wystawiony piąty palec

Wszystkie palce gotowe? Tak!

Schowajcie się za głowę! – schowanie dłoni za głowę

 

Następnie dzieci przeliczają swoje palce poprzez dotyk o policzek z jednoczesnym nazywaniem ich. Określenie ile palców razem jest w obu dłoniach.

 

2. Powitanie liczb

 

Rodzic przygotowuje kartoniki lub karteczki z napisanymi lub wydrukowanymi cyframi, od 1 do 9. Dziecko losuje karteczkę, nie pokazując rodzicowi, co wylosowało. Dziecko przedstawia się w następując sposób:

Jestem mniejsza niż 5 i większa, niż 3 - jaką jestem liczbą?

Rodzic odgaduje, jaka liczba znajduje się na wylosowanej kartce. Następuje zamiana ról.

 

3. Słyszę i liczę

 

Rodzic wrzuca do kubka określoną liczbę guzików (lub kamyków, klocków, fasolek) w takim tempie, aby dziecko mogło je policzyć. Następnie dziecko układa przed sobą tyle samo guzików ile usłyszało , pod spodem układa odpowiedni kartonik z cyfrą.

Druga wersja zabawy:

Dziecko  ma przygotowany kubek z określoną liczbą guzików (np. 10 sztuk). Rodzic wrzuca do kubka określoną liczbę guzików ( np. 9 sztuk), dziecko przelicza w pamięci. Następnie dziecko ze swojego kubka odejmuje tyle guzików ile usłyszało.  ( wyciąga 9 guzików) Przelicza ile pozostało i pokazuje odpowiedni kartonik z liczbą 1.

 

4. Ile tu owadów?

Zadaniem dzieci jest przyczepienie klamerki do bielizny na odpowiedniej liczbie, która przedstawia sumę wszystkich zwierzątek.. Jeżeli nie macie klamerek, możecie po prostu wskazać palcem odpowiedni wynik. Jeśli macie możliwość wydrukujcie karty pracy i pokolorujcie owady oraz odpowiedni wynik dodawania.

Karta pracy 1

Karta pracy 2

Karta pracy 3

Karta pracy 4

 

5. Budujemy wieże

Dzieci losują dwa kartoniki z liczbami ( wykorzystajcie  wcześniej przygotowane kartoniki z liczbami od 1 do 9). Dodają do siebie w pamięci lub na palcach te dwie liczby i układają wieżę z tylu klocków ile wynosi suma tych liczb.  

 

6. Gimnastyka

  • Dziś do gimnastyki zaproście swoich rodziców. Na początek potrzebna jest rozgrzewka.

https://www.youtube.com/watch?v=gSpvR8gyUxo

 

  • Teraz, kiedy wszystkie mięśnie się rozgrzały, możecie przejść do treningu cardio, czyli ćwiczeń wytrzymałościowych dotleniających Wasz organizm.

https://www.youtube.com/watch?v=VgBp1eu8xUM

 

  • Na koniec musicie rozluźnić i uspokoić mięśnie całego ciała po intensywnym treningu.

https://www.youtube.com/watch?v=Mb6gLj9FYLI

 

7. Zadania dla chętnych dzieci:

  • Wykonajcie ćwiczenia na stronie 25 i 26 w fioletowych kartach pracy ,,Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy cz. 4”.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

  • Która liczba jest większa, wskażcie ją.

https://www.matzoo.pl/zerowka/wieksza-liczba_50_327

  • Ustal kolejność liczb od najmniejszej do największej.

https://www.matzoo.pl/zerowka/kolejnosc-liczb_50_329

  • Kliknij w kostkę domina z podana liczbą.

https://www.matzoo.pl/zerowka/liczby-domino_50_338

 

Pozdrawiamy Was i przesyłamy uściski,

Pani Ania i Ula

--------------

„Family”

Cele:  przypomnienie i utrwalanie nazw członków rodziny; utrwalanie nazw wybranych kolorów

 

Powitanie

Na początek przywitajmy się tą samą piosenką, co ostatnio - naśladujcie ruchy wykonywane przez animowane postaci w piosence i śpiewajcie całą piosenkę:

https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M

 

Przypomnienie słownictwa

Teraz przypomnijmy sobie nazwy członków rodziny, słuchajcie i powtarzajcie: https://www.youtube.com/watch?v=u9kpdmCtO34

family (rodzina), grandma (babcia), grandpa (dziadek), mommy (mama), daddy (tata), sister (siostra), brother (brat), baby (niemowlę)

Utrwalanie słownictwa

Dzisiaj Boo przygotował niespodziankę – przedstawi Wam swoją rodzinę – Boo’s family

Kliknijcie na napis „Boo’s family” (rodzina Boo), a przekonacie się, jak wyglądają rodzice i dziadkowie Boo.

Obejrzyjcie członków rodziny Boo i odpowiedzcie na pytania:

  • What color is mommy?                      Mommy is pink.
  • What color is daddy?                        Daddy is brown.
  • What color  is grandma?                  Grandma is green.
  • What color is grandpa?                    Grandpa is yellow.
  • What color is Boo?                           Boo is blue.

Jak podoba Wam się rodzina Boo? Jak pewnie zauważyliście nie ma tam siostry, brata i niemowlaczka - i tu jest zadanie dla Was – wymyślcie jak mogą oni wyglądać, jakiego mogą być koloru i narysujcie ich, a potem odpowiedzcie na pytania:

  • What color is sister?
  • What color is brother?
  • What color is baby?

 

Koniecznie przyślijcie swoje prace na nasz grupowy e-mail ps78.gr6@wp.pl , bo Boo już szykuje dla Was nagrody!!!

 

HAVE FUN! (miłej zabawy!)