Cele:

-rozwijanie umiejętności szybkiego zliczania i spostrzeawczości,

-kształcenie odporności emocjonalnej,

-zachęcanie do samodzielnego eksperymentowania,

-rozwijanie sprawności ruchowej dzieci.

 

"ZABAWA MATEMATYCZNA Z KOSTKAMI"

Do wykonania gry dla 2 osób potrzebujemy:

- kartkę z dużego bloku technicznego,

- pisak,

- linijkę,

- 2 kostki do gry (wariant trudniejszy dla bardzo dobrze liczących 3 kostki)

- guziki lub inne drobne przedmioty np. koraliki (2x11 sztuk lub 2x16 sztuk)

Kartkę z bloku zginamy wzdłuż na pół, rozcinamy. Potrzebujemy tylko jedną połówkę, którą zginamy jeszcze raz, ale nie rozcinamy. Na zgięciu rysujemy pisakiem linię. Teraz dzielimy naszą planszę na 11 mniej więcej równych części (w wersji trudniejszej 16 równych części) -rysujemy pisakiem (niepotrzebne odciąć). W dolnym szeregu wpisujemy cyfry w kolejne pola od 2 do 12 (wersja trudniejsza od 3 do 18). Następnie odwracamy kartkę "do góry nogami" i oznaczamy pola tak samo  jeszcze raz (wszystkie możliwe sumy oczek z 2, w drugiej wersji z 3 kostek). Gracze rzucają dwiema (lub trzema) kostkami na raz. Sumują liczbę kropek na obu kostkach, a następnie kładą guzik na polu z odpowiadjącą im liczbą. Jeżeli pole już jest zajęte -kostkami rzuca drugi gracz.Wygrywa ta osóba, która pierwsza zbierze komplet guzików.

Gotowe, możemy grać.

 

Jeżeli nie macie kostek do gry -proponujemy inną zabawę.

 

„GDZIE JEST WIĘCEJ?” – przygotuj kilka naczyń lub pojemników na wodę o różnych kształtach. Do jednego z nich wlej wodę i poproś o zaznaczenie jej poziomu flamastrem. Zachęć dziecko do przelewania wody do różnych naczyń i obserwowania, jak wysoko sięga.

Zadawaj dziecku pytanie -gdzie jest więcej wody? I po każdej odpowiedzi zachęcaj do przelania wody z powrotem do pierwszego naczynia, sprawdzenia, czy ilość wody się zmieniła.

Celem zabawy jest uświadomienie dziecku, że niezależnie od tego, jaki kształt ma pojemnik i jak wysoko sięga w nim woda, jeśli się jej nie doleje lub nie wyleje, wody jest cały czas tyle samo. Zabawa jest zachęta do samodzielnego eksperymentowania, rozwija umiejętności matematyczne.

 

„RÓB TO CO JA” – poproś dziecko, aby stanęło naprzeciwko ciebie, uważnie obserwowało to co robisz i naśladowało Twoje ruchy, np. stanie na jednej nodze, skakanie obunóż, skakanie na jednej nodze, robienie „pajacyka”, kucanie, klaskanie pod kolanem, wykonywanie skłonów, skrętów tułowia. Możesz zaproponować trudniejszy wariant zabawy – podczas każdego ruchu mów: rób tak! lub nie rób tak! W zależności od komunikatu dziecko ma naśladować dany ruch, lub go nie naśladować.

Zabawa rozwija spostrzegawczość i ogólną sprawność dziecka. W trudniejszym wariancie pozwala kształtować szybką reakcję na sygnał.

 

LEGENDA O POWSTANIU BIAŁEGOSTOKU https://www.youtube.com/watch?v=_-lN6QlbKDM .  Można też na you tube obejżeć wersję  dla zainteresowanch dorosłych -autorstwa licealistów.

 

DLA WIELBICIELI MATEMATYKI

"Gry i zabawy w kości " Pani Agnieszki z gr VIII https://view.genial.ly/5eb0398ad948e90d85cd18b3/presentation-zabawy-z-koscmi

LUB

https://www.ixl.com/math/kindergarten/one-less-with-pictures-up-to-5

-----------------

FROM CATERPILLAR TO BUTTERFLY

Język angielski

 

Cele:

- utrwalanie nazw kolorów;

- utrwalanie słów butterfly; fly;

- zapoznanie z nowym słownictwem: caterpillar, hungry;

- osłuchiwanie z językiem poprzez kontakt z literaturą;

 

Moi Drodzy!

Zapraszam do świata "Bugs" - "Robaczków".

Znamy już motylka ( butterfly), ale co wspólnego ma on z robaczkami zobaczycie sami.

 

Kliknij tu:   From caterpillar to butterfly - język angielski.

caterpillar - kolorowanka  

 

 

Miłej zabawy

Pani Ula