Cele:

- kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewania się, zgodnego funkcjonowania w zabawie i w sytuacjach zadaniowych,

- wspomaganie rozwoju mowy,

- wspieranie w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia,

- rozwijanie sprawności manualnej.

 

"Dokończ zdania" -zabawa słowna. Dorosły mówi początek zdania, a dziecko je kończy. Miejscowość, w której mieszkam, to… 

Mieszkam… przy ulicy…

Lubię swoją miejscowość, bo…

Moje przedszkole znajduje się w… przy ulicy… 

 

„KIM JESTEŚ?” -wiersz Ewy Stadtmüller. Posłuchaj, a następnie z pomocą rodzica spróbuj nauczyć się na pamięć.

 

 

Czy wiesz, kim jesteś?

− To oczywiste!

Co ci jest bliskie?

− Znaki ojczyste.

Ojczyste barwy

− biało – czerwone.

Ojczyste godło

− orzeł w koronie.

Ojczyste w hymnie

− mazurka dźwięki,

no i stolica

− miasto syrenki.

I jeszcze Wisła co sobie płynie:

raz na wyżynie, raz na równinie

i mija miasta prześliczne takie…

− Już wiesz, kim jesteś?

− Jestem Polakiem.

 

 

Odpowiedz na pytania:

− Co jest bliskie osobie z wiersza?

− Jakie znaki ojczyste?

− Co jest jeszcze bliskie?

− Kim jest osoba z wiersza?

-A wy, kim jesteście?

 

Nasza flaga” – porozmawiaj z dzieckiem o tym, jak wygląda flaga Polski, czego jest symbolem i w jaki sposób należy ją traktować. Zapytaj w jakich okolicznościach widzimy flagę Polski (na budynkach urzędów, podczas zawodów sportowych itp.)

Zachęć dziecko do wspólnego przygotowania galaretek w kolorach flagi Polski (a może wolicie w kolorach flagi Białegostoku).

Przygotuj:

-jedno opakowanie galaretki truskawkowej,

-kilka truskawek,

-dwa serki homogenizowane,

-żelatynę,

-blender,

-łyżkę,

-dwie miski i niewielki pojemnik o płaskim dnie.

Umyjcie truskawki i oderwijcie od nich szypułki. Zmiksuj truskawki na gładką masę. Rozpuść galaretkę w gorącej wodzie zgodnie z opisem na opakowaniu. Dodaj truskawki i całość wymieszaj. Wlej galaretkę do pojemnika o płaskim dnie, tak, aby zajmowała nie więcej niż połowę wysokości. Odstaw w chłodne miejsce, aby galaretka stężała.

Przygotuj żelatynę – rozpuść ją w gorącej wodzie Dodajcie żelatynę do serków homogenizowanych i dokładnie wymieszajcie. Nałóżcie porcje serków homogenizowanych na zastygniętą galaretkę z truskawkami. Odstawcie całość w chłodne miejsce. Gdy serki stężeją, pokrójcie biało-czerwoną galaretkę na niewielkie porcje. Smacznego!

Taka zabawa w kuchni rozwija dziecięce poczucie sprawczości i ważności, kształtuje umiejętność pracy zgodnie z instrukcją, rozwija precyzję ruchów, a także sprzyja budowaniu świadomości społecznej.

lub

„BIAŁYSTOK - MOJE MIASTO” – kolorowanie mazakami grafik przedstawiających wybrane miejsca w naszym mieście (może to być element naszej gry, konstruowanej wczoraj) lub rysowanie ramek wokół ilustracji przedstawiającej ciekawe miejsce Białegostoku. Czy Wasza gra planszowa zaczyna przypominać mapę naszego miasta?

 

W trakcie spacerów po naszym mieście, osiedlu zachęcamy do:

− oglądanie i porównywanie budynków mieszkalnych,

− zwracanie uwagi na budownictwo jedno- i wielorodzinne,

− zachęcanie do obserwacji zmian jakie zaszły w najbliższej okolicy,

− poznawanie nazw mijanych ulic,

− przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i przepisów ruchu drogowego. 

 

„Dmuchawka” –zabawa jest dobrym ćwiczeniem logopedycznym.

Przygotuj kilka ściereczek kuchennych oraz małą piłeczkę (np.: pingpongową) . Poproś dziecko, aby ze ściereczek ułożyło na podłodze spiralę. Odległość między krawędziami spirali powinna być nieco większa, niż średnica piłeczki – piłka powinna się między nimi swobodnie mieścić. Ułóż piłeczkę na początku spirali i zachęć dziecko, aby dmuchając w piłeczkę przetoczyło ją do środka. Ważne, aby podczas dmuchania dziecko układało usta jak podczas wymawiania głoski u. Możecie ułożyć ze ściereczek inny kształt lub labirynt.

 

Pamiętajcie o kartach pracy „Nowe Przygody Olka i Ady” -w tym tygodniu:

(dzieci starsze) cz.4, str. 20 -24

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

(dzieci młodsze) str. 42 -https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-aplus-kp-cz2.pdf

 

DLA CHĘTNYCH:

Zabawy matematyczne o różnym poziomie trudności oraz ćwiczenia słownikowe do języka angielskiego https://www.ixl.com/math/kindergarten/one-less-with-pictures-up-to-5

 

Jeżeli ktoś z państwa jeszcze nie ściągnął bezpłatnej aplikacji multibook wydawnictwa MAC to polecamy, nawet jeżeli długo to trwa... https://we.tl/t-R3Rd86VOta .