„MOJA MIEJSCOWOŚĆ”- PRACA WYKONANA TECHNIKĄ ŁĄCZONĄ Z WYKORZYSTANIEM WYCIĘTYCH ELEMENTÓW Z GAZET I WIDOKÓWEK

Cele:

Zapoznanie ze sposobem wykonania pracy ,poszerzanie doświadczeń plastycznych, rozwijanie twórczego mydlenia i sprawności rąk

1. „Gdzie jest mój dom „-ćwiczenie językowe

Rodzic zadaje dziecku pytania, na które dziecko musi odpowiedzieć:

- Jak nazywa się miasto w którym mieszkasz ?

- Powiedz jak się nazywasz i jak masz na nazwisko.

- Jak nazywa się ulica na której mieszkasz?

- Podaj numer swojego mieszkania.

Poproś dziecko aby dokończyło zdanie:

-„Lubię mój dom bo…………………….”

2. Zapraszamy teraz do obejrzenia filmu o naszym mieście Białymstoku

https://www.youtube.com/watch?v=SLNqiUD3_Z8

3. Wykonanie pracy plastycznej „Moja miejscowość”

Rodzic przygotowuje i wycina elementy (domy, fragmenty ulic itp.)

Dziecko przykleja to na kartkę papieru w dowolnym miejscu.

Teraz musi dorysować tło do przyklejonych obrazków. Mogą to być drzewa, kwiaty, ulice, niebo

4. „Dzieci na spacer- dzieci do domu”- zabawa orientacyjno- porządkowa

Rodzic wyznacza dla dziecka miejsce, które będzie jego domem.

Na hasło – „dziecko na spacerze” - wychodzi z domu i spaceruje

A na hasło- „dziecko do domu”- wraca na wyznaczone  wcześniej miejsce.

Do zabawy można wykorzystać znaną dziecku melodię tańca ludowego z Podlasia „ Klapok”

https://www.youtube.com/watch?v=gHKilxkkZXs

 -------------------

„Funny face”

Cel:  -utrwalanie nazw części twarzy; wprowadzenie słów face, funny face, mirror

Powitanie 

Na początek przywitajmy się tą samą piosenką, co ostatnio - naśladujcie ruchy wykonywane przez animowane postaci w piosence i próbujcie śpiewać całą piosenkę (pewnie już ją umiecie):  https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M

Wprowadzenie/przypomnienie słownictwa

Teraz czas na przypomnienie angielskich nazw części twarzy:

face (twarz), eyes (oczy),  nose (nos), mouth (usta), ears (uszy)

Można je pokazywać na swojej twarzy lub na lalce, lub też można obejrzeć krótki filmik i przy okazji przypomnieć sobie dokładną wymowę: https://www.youtube.com/watch?v=2_iPWN41sTs 

 

Zabawy utrwalające

- śpiewanie piosenki o częściach twarzy wraz z pokazywaniem: https://www.youtube.com/watch?v=B2pmcJPQW3Q – piosenka jest bardzo prosta, a trudność ale i tym samym urok zabawy polega na tym, że trzeba wymieniać i pokazywać na sobie części twarzy coraz szybciej :)

- zabawa z lusterkiemMirror, mirror!”

Dziecko patrzy w lusterko, wskazuje i nazywa części twarzy: głośno i cicho, cienkim głosem i grubym głosem; można przy tym używać pytania- Mirror, mirror, what is this? (Lustereczko, lustereczko, co to jest?)

- zabawa twórcza „Funny face” (potrzebne będą: kolorowe gazety lub kolorowe papiery, nożyczki, klej, kartka, mazak)

Wytnijcie (rodzic z dzieckiem) „prawdziwe” elementy z różnych twarzy z kolorowych gazet lub elementy z kolorowych papierów w kształcie części twarzy (oczy w kształcie kół, nos w kształcie trójkąta, usta  np. owal lub półkole) i przyklejcie to na kartkę tak, aby powstała funny face (śmieszna/zabawna twarz). Kształt twarzy lub inne dodatkowe elementy możecie dorysować mazakiem. Rodzicu! zainspiruj dziecko do artystycznej zabawy i pozwól mu na wykonanie pracy wg własnej propozycji lub wykonajcie każdy swoją.

A oto kilka inspiracji:

https://www.youtube.com/watch?v=eKmbeX9zQgk&feature=youtu.be

https://pl.pinterest.com/kagedfish/collage-faces/

https://funfamilycrafts.com/portrait-collage/

https://pl.pinterest.com/pin/563794447071070851/

Możecie wykonać kilka prac. Na koniec omówcie wykonane prace – nazwijcie na nich części twarzy po angielsku – rodzic może je kolejno wskazywać i pytać What is this? Może się też później zamienić rolami z dzieckiem i niech dziecko ćwiczy zadawanie pytania po angielsku :) 

HAVE FUN! (miłej zabawy!)