NASZA FLAGA

Za nami ważne majowe święta narodowe podczas, których Polacy wywieszają flagi. Czy wiecie jakie to były  święta? 1 maj – Święto Pracy; 2 maj- Dzień Flagi; 3 maj- Rocznica Uchwalenia Konstytucji 3Maja. Porozmawiajcie o tych wydarzeniach - jak wy obchodziliście te święta? - tematyka rozmowy pozwala na kształtowanie świadomości i postaw  patriotycznych małego dziecka, a jest to temat istotny.

Proponujemy obejrzenie filmu „Majowe święta” https://www.youtube.com/watch?v=HHWZuAMV1aQ

„Co to flaga?” Rodzicu pokaż dziecku flagę Polski i poproś,  żeby spróbowało odpowiedzieć co to jest, jak wygląda, jakie ma kolory, jaki kształt.

Przeczytaj wiersz ,,Powiewa flaga’’ Cz. Janczarskiego- utwór ten wyjaśni symbolikę barw na  naszej fladze.

Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie
A na tej fladze biel jest i czerwień.
Czerwień – to miłość, biel – serca czyste
Piękne są nasze barwy ojczyste.

Dziś zachęcamy was do wykonania własnej flagi „Nasza flaga” dowolną techniką, Podajemy wam do rozważenia nasze pomysły. Wykonując tę pracę zwróćcie szczególną uwagę na dokładność i estetykę wykonanej pracy.

Przygotujcie: biała kartka, czerwona farba plakatowa, kredki, patyczek(np.patyczek do szaszłyków), klej lub taśma klejąca dwustronna

Pomysł 1. Najprościej podzielić kartkę papieru na pół i polecić by dziecko pomalowało dolną jej część czerwoną farbą plakatową lub pokolorowało czerwoną kredką. Tak samo postępujemy z drugiej strony a następnie mocujemy flagę na patyczku.

Pomysł 2. Możemy również na kartce odrysować dłoń z złączonymi paluszkami następnie wyciąć kontur i wyznaczyć na nim połowę, a dolną  pokolorować na czerwono. To samo wykonujemy na drugiej stronie i w kolejnej czynności przyklejamy do patyczka.

Zabawa ruchowa „Biel i czerwień”

Rodzic gra na instrumencie(można włączyć ulubioną muzykę) a dziecko maszeruje, przeskakuje z nogi na nogę po pokoju, gdy przestaje grać dziecko podbiega do czegoś czerwonego lub białego znajdującego się w pomieszczeniu. Przy kolejnych powtórzeniach zabawy dziecko dotyka przedmiotu inną częścią ciała np. dłonią, palcem wskazującym, łokciem, czołem.

Proponujemy muzykę do zabawy: https://www.youtube.com/watch?v=DpV8hLcwB_s

Podczas spaceru po najbliższej okolicy szukajcie znanych wam symboli Polski.

------------------

„Means of transport”- środki transportu

 

Cele:

–        utrwalenie słownictwa: car, boat, bike, train, airplane

–        rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej - przejdź...

MEMORY - przejdź...