Cele zajęć:

- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10;

-przedstawianie działań w zapisie;

- ćwiczenia mięśni brzucha i grzbietu;

-wdrażanie do odpowiedniego reagowania na sygnał

 

 

1.Ćwiczenia gimnastyczne

Zapraszamy was drogie dzieci do poruszania się, gdyż każdy przedszkolak wie, że ruch i sport to zdrowie. Przygotujcie kręgle lub jeśli ich nie posiadacie wykorzystajcie małą butelkę z wodą. Jeśli lubicie ćwiczyć z muzyką, włączcie sobie energiczną piosenkę.

 

• Zabawa orientacyjno-porządkowa ,,Posłuszne kręgle”

Dzieci poruszają się swobodnie po pokoju, trzymając kręgle w ręce. Na mocne uderzenie w bębenek lub klaśnięcie zatrzymują się i manipulują kręglami: podają je sobie z jednej ręki do drugiej, z przodu, za plecami, pod kolanami; podrzucają i łapią.

 

• Ćwiczenie mięśni brzucha,, Jak najdalej w przód”

Dzieci w siadzie prostym, kręgle trzymają w obu rękach. Wykonują skłon tułowia w przód,

sięgając rękami jak najdalej w kierunku stóp (kolana proste).

 

• Skręty ,,Na prawo, na lewo”

Dzieci w siadzie skrzyżnym, trzymają kręgle na głowach, przytrzymując je rękami, łokcie

mają na zewnątrz. Wykonują skręty tułowia w prawo i w lewo; co pewien czas wykonują

kilka rzutów i chwytów kręglami.

• Skrętoskłony ,,Witamy stopy”

Dzieci w siadzie rozkrocznym, kręgle trzymają oburącz w górze; wykonują skrętoskłon do

lewej stopy – przywitanie jej (podczas ćwiczenia dzieci starają się nie zginać kolan, kręgle

trzymają obiema rękami).

 

• Ćwiczenie mięśni grzbietu ,,Oglądamy kręgle”

Dzieci leżą na brzuchu, trzymają kręgle w obu rękach przed twarzą. Unoszą głowę, prostują

ręce; oglądają kręgle, wytrzymują przez chwilę. Potem powrót do leżenia – odpoczynek.

 

• Ćwiczenie mięśni brzucha ,,Spotkanie”

Dzieci leżą na plecach, trzymają kręgle w obu rękach wyciągniętych za głową. Jednocześnie wznoszą obie ręce i nogi – dążą do spotkania nóg z kręglami; potem powracają do

pozycji wyjściowej.

 

• Ćwiczenie mięśni grzbietu i brzucha ,,Z nóg do rąk”

Dzieci leżą na plecach, kręgle trzymają pomiędzy stopami. Przekazują kręgle do rąk za głową i powracają do siadu. Ponownie wkładają kręgle pomiędzy stopy i od nowa wykonują ćwiczenie.

 

• Bieg ,,Postaw kręgle”

Dzieci biegają z kręglami w różnych kierunkach przy akompaniamencie tamburynu (ulubionej muzyki). Podczas przerwy w grze stawiają kręgiel na podłodze tak, aby się nie przewrócił.

 

• Ćwiczenia przeciw płaskostopiu ,,Sprytne stopy”

Dzieci w siadzie prostym podpartym, kręgiel mają pomiędzy stopami (pionowo). Krążą

obunóż w prawo i w lewo.

− Wałkują kręgle raz jedną, raz drugą stopą.

− W siadzie podpartym – chwytają stopami kręgle i podnoszą je do góry.

 

• Zabawa rytmiczna ,,Zgodnie z rytmem”

Dzieci, w rytmie bębenka, spacerują po sali w różnych kierunkach. Podczas przerwy w grze

zatrzymują się, słuchają rytmu wystukanego przez rodzica na bębenku (wyklaskanego), starając się go zapamiętać, a następnie wystukują ten rytm, uderzając kręglami o podłogę.

 

• Zabawa uspokajająca ,,Marsz”

Dzieci maszerują po obwodzie koła.

 

2.„Zabawy z kostkami” – zabawa matematyczna

 

 

Drogie dzieci z pewnością lubicie zabawy z kostkami. W przedszkolu mamy bardzo duże kostki, które często wykorzystujemy do różnych zabaw. Dziś będziecie bawić się z rodzicami. Jeśli nie posiadacie kostek, to możecie zrobić je sami .

https://www.youtube.com/watch?v=LalvOnm-wRY

 

„Kto ma więcej?”

Gracze rzucają kolejno  kostkami. Osoba, której liczba wyrzuconych oczek jest większa otrzymuje punkt. Po kilku kolejkach podliczamy zdobyte punkty.

 

Ile brakuje do ... (ćwiczymy rachunek pamięciowy)

Można  grać w parach( małe kostki)  lub w większych grupach siedząc w kręgu (duża kostka). Jedno z dzieci rzuca kostką i pyta “ile brakuje do … tu podaje liczbę z wcześniej ustalonego zakresu np. do 10.

 

Kto pierwszy do setki

Przygotujcie 2 klamerki do bielizny (w różnych kolorach dla każdego gracza) i miarkę krawiecką.

Do gry zaproście rodziców. Kolejno rzucacie kostką i przesuwacie swój spinacz o wyznaczoną ilość oczek po miarze krawieckiej. Klamerka pełni funkcję pionka. Wygrywa osoba, która pierwsza dojdzie do 100. Aby utrudnić zabawę, możecie wykorzystać dwie kostki, którymi będziecie rzucać jednocześnie  sumując wynik.

 

 

3. Zadania dla chętnych dzieci :

 

1.Zadania dla bystrzaków:

Pod wskazanymi linkiem znajdziecie 20 gier z wykorzystaniem kostki do gry. Możecie pobawić się w parach z rodzicami. Są to trudne zadania, na poziomie 1 klasy szkoły podstawowej, ale myślę, że sobie z nimi poradzicie.

http://www.kostkinamatmie.edu.pl/p/klasa-1.html

2. Wykonajcie ćwiczenia na stronie 22 i 23 w fioletowych kartach pracy ,,Nowe przygody Olka i Ady. Karty pracy cz. 4”.

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

 

3. Pamiętajcie, że możecie publikować zdjęcia Waszych prac na naszej wirtualnej tablicy

https://padlet.com/ps78gr6 lub wysłać nam na e-maila grupowego ps78.gr6@wp.pl

 

 

 Tęsknimy i pozdrawiamy Was bardzo cieplutko,

Pani Ania i Ula