Bajkopisarz”- rozmowa z dzieckiem na podstawie rymowanki i ilustracji

 

Cele:  poznawanie zawodu pisarza,  sposobu powstawania książek, rozwijanie zainteresowań czytelniczych

 

 Rymowanka „ Bajkopisarz” Z. Dmitroca

Pisarz bardzo lubi ciszę, wtedy dobrze mu się pisze.

Teraz już nie skrobie piórem, tylko stuka w klawiaturę.

 

Czym zajmuje się pisarz? W jakiej atmosferze lubi pracować pisarz? Dlaczego? W jaki sposób, czym pisali pisarze dawniej? W jaki sposób, czym  pisarz pisze w obecnych czasach? Dziecko odszukuje różnice na obrazkach?(Jeżeli macie państwo Księgę zawodów – podręcznik czterolatka, to możecie skorzystać z niej, a jeżeli nie to z obrazków – przejdź…

 

Proszę później zapytać dziecko dlaczego ludzie czytają książki, jaka jest dziecka ulubiona książka i dlaczego?

Zabawa ruchowa: dziecko biega po pokoju na hasło krasnoludek( kot w butach, robot, auta, król lew itp.) naśladuje bohatera bajki.

Bajkopisarz - zabawa paluszkowa

Pisarz bardzo lubi ciszę, Palcami obu  rąk masują lekko płatki swoich uszu

Wtedy dobrze mu się pisze.  Na dywanie kreśli ręką wiodącą literopodobne wzorki

Teraz już nie skrobie piórem, Palcami obu rąk „drapie” w podłogę

Tylko stuka w klawiaturę Stuka kolejno palcami obu rąk w podłogę

------------

„Za górami, za lasami....”- tworzenie własnej bajki oraz ilustracji do jej treści

 

 

Cele:

–        rozwijanie zainteresowania literaturą dziecięcą

–        pobudzanie wyobraźni i kreatywnego myślenia

–        rozwijanie słownictwa

–        kształcenie zdolności manualnych

 

  1. „Dawno, dawno temu...”- tworzenie własnych opowieści metodą bricolage, tzn. przy użyciu dostępnych materiałów - przejdź...