MOJE MIASTO

Cele: - wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami; -poszerzanie wiedzy na temat Białegostoku;- stwarzanie możliwości do dzielenia się własnymi doświadczeniami; - nauka refrenu piosenki;- rozwijanie słuchu muzycznego;

 

Witamy Kochani!

Jak upłynęła Wam Majówka? Mamy nadzieję, że miło. A jak się dziś czujecie? Wyspaliście się? Bo na początek zapraszamy Was na pobudkę :)

 

„Pobudka”– zabawa ruchowa

Dzieci leżą na dywanie – „śpią”. Na uderzenie w bębenek (lub klaśnięcie rodzica) powoli wstają, prostują się, przeciągają, przecierają oczy, maszerują po pokoju, aby rozprostować mięśnie; ale chce im się jeszcze spać i na sygnał – dwa uderzenia w bębenek (lub dwa klaśnięcia) – ziewają i ponownie „zasypiają”. Zabawę powtarzamy, aż się porządnie obudzicie, albo po prostu się nią znudzicie :)

 

Skoro już pobudka za nami, możemy wyruszyć na wycieczkę – taką wirtualną – po naszym mieście – Białymstoku. Zapraszamy na film, dzięki któremu „przeniesiecie się” do pięciu ważnych i znanych miejsc w Białymstoku: https://www.youtube.com/watch?v=6AHFFpcLw_I

 

„Miejsca, które znam” –rozmowa na temat miejsc w Białymstoku, które warto odwiedzić na podstawie filmu oraz własnych doświadczeń dzieci

-O jakich miejscach była mowa w filmie?

-Czy byłeś we wszystkich tych miejscach?

-Jakie jeszcze znasz ważne i znane miejsca w Białymstoku?

-A gdzie w Białymstoku bywasz najczęściej? Które miejsca najbardziej lubisz?

-Czy wiesz jak nazywa się Twoje osiedle? A ulica przy której mieszkasz? Czy znasz jeszcze inne nazwy ulic na swoim osiedlu lub w swoim mieście? – porozmawiaj o tym z rodzicami.

 

„Spacer krętą uliczką” – zabawa ruchowa przy muzyce (Potrzebna będzie apaszka do zawiązania oczu i piosenka „Moje miasto” https://www.youtube.com/watch?v=z29ZIUHAUdY)

Rodzic zawiązuje dziecku oczy, i jest jego przewodnikiem, prowadzi dziecko przy muzyce po mieszkaniu jak po krętej uliczce - podając określenia kierunku, np.: prosto, w prawo, w lewo, itd. (może przy tym asekurować dziecko, żeby czuło się bezpiecznej)

Inną wersją zabawy (bez zawiązywania oczu) może być spacerowanie przy piosence po całym mieszkaniu, udając przy tym, że oglądacie jakieś zabytki (np. bardzo wysokie), robicie zdjęcia, siadacie na chwilę na ławce, spacerujecie dalej, spotykacie znajomych i machacie do nich, przeskakujecie przez kałuże, biegniecie aby zdążyć na autobus, itp.

„Moje miasto” – wprowadzenie refrenu piosenki M.Jeżowskiej i Beti&Bobass

I jak udał Wam się spacer? Którą jego wersję wybraliście? A piosenka – podobała się Wam? Bo następnym zadaniem jest nauczenie się jej refrenu:

„Moje miasto” https://www.youtube.com/watch?v=z29ZIUHAUdY

Miasto me tu tęcza budzi mnie
I słychać dzieci śpiew
La la la la
Są ulice gdzie
Przyjaźń rodzi się
Tutaj rosnę
Z każdym dniem

 

Zadanie dodatkowe - w kartach pracy

„Nowe Przygody Olka i Ady” cz.4, str.20

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

 

Życzymy miłej pracy i zabawy!

Pozdrawiamy!

Panie Ania i Ula