„WIOSENNY DESZCZ GEOMETRYCZNY”- zabawa dydaktyczna

Cele:

Utrwalenie kształtu figur geometrycznych, rozwijanie umiejętności liczenia, utrwalenie pojęć: mały- duży

Pomoce:

- małe figury geometryczne wycięte z kolorowego papieru:

Koło -  sztuki

Kwadrat - 4 sztuki

Trójkąt  -2 sztuki

Prostokąt- 4 sztuki

- po 1 figurze geometrycznej dużej każdego kształtu

 1. Wiemy, że bardzo lubicie układać , dlatego zapraszamy was do zabawy

„GEOMETRYCZNA UKŁADANKA”

Prosimy, aby dziecko wg. własnego pomysłu ułożyło dowolne wzory – mając do dyspozycji wszystkie wycięte figury- i nadało nazwę temu co powstanie.

 

 2. „ZNAJDŹ TAKĄ FIGURĘ”

 Rodzic rozrzuca na dywanie wszystkie Male figury, potem unosi do góry wybraną przez siebie dużą figurę- prosi, aby dziecko odszukało figurę w takim samym kształcie i uniosło ja do góry. Pyta dziecko:

- jaką mam na wielkość figurę małą, czy dużą ?

- a jaką ty trzymasz figurę ?

Rodzic sprawdza ,czy dziecko poprawnie wykonało zadanie i powtarza to z kolejnymi figurami

 

 3. ZBIERAMY GEOMETRYCZNE KROPLE DESZCZU

Na środku dywanu rodzic umieszcza pudełko lub pojemnik, dookoła rozkłada małe figury geometryczne.  Tłumaczy zasady zabawy:

Dziecko porusza się dowolnie do muzyki, na przerwę w muzyce rodzic unosi do góry jedną wybrana dużą figurę- to znak dla dziecka, że musi pozbierać do pudełka wszystkie figury z dywanu, które są w tym samym kształcie                                                                                       Włącza muzykę:

https://www.youtube.com/watch?v=MG6iPAU2b0I

Zabawę kontynuujemy do wyczerpania wszystkich figur za każdym razem sprawdzamy poprawność wykonania zadania

 

4. „GDZIE SĄ MOJE DZIECI”

RODZIC  w różnych miejscach na dywanie rozkłada duże figury

Pyta dziecko- jakie figury leżą na dywanie małe, czy duże?

Zadanie dziecka polega na dopasowaniu i płożeniu w odpowiednie miejsca (obok dużych figur) kształtem małych figur

Umawiamy się, że duża figura to mama , która szuka swoich małych dzieci.

Na koniec dziecko przelicza ile każda mama figura ma swoich dzieci, porównuje liczebność- wskazuje gdzie jest:

-najmniej

-najwięcej

- tyle samo

 

 5. „FIGURKI”

Dziecko porusza się zgodnie ze słyszaną muzyką- na przerwę w muzyce zatrzymuje się i przyjmuje dowolną pozę- musi w niej wytrzymać bez ruchu do końca trwania przerwy

Ponowna muzyka zaprasza do kontynuowania zabawy. Żeby było wesoło podczas zabawy proponujemy piosenkę o figurach:

https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM

 

6. Jeżeli masz ochotę zapraszamy w wolnej chwili do obejrzenia filmiku „Nauka o kształtach”

https://www.youtube.com/watch?v=GnTRd2MQc1s

 

PROSIMY RODZICÓW O INFORMACJĘ ZWROTNĄ :

ps78bial.grupa1@gmail.com