„TANIEC ŁABĘDZIA”- IMPROWIZACJA TANECZNA

Cele:

Aktywne słuchanie muzyki klasycznej, rozwijanie predyspozycji tanecznych, rozwijanie wyobraźni dzieci, kształcenie poczucia rytmu

 

 1. Oglądanie filmu przyrodniczego- Łabędź z młodymi

Obejrzyj krótki film, który pozwoli ci przyjrzeć się z bliska łabędziowi i jego małym dzieciom

https://www.youtube.com/watch?v=4Rcu-9EFUeM&t=30s

Zapytaj dziecko:

- co powiesz o tym ptaku – jak wygląda, czy jest duży, czy mały ?

-gdzie możemy spotkać łabędzia?

-w jakim jest kolorze ?

-jaką ma szyję?

- jak wyglądają jego dzieci?

-czym się różnią małe łabędzie od swojej mamy?

 2. „Łabędź porusza skrzydłami”- zabawa rytmiczna

Pomoce- 2 łyżki do zupy

Rodzic za pomocą 2 łyżek wystukuje rytm na zmianę (wolny, szybki). Rozłożone na boki ręce dziecka to skrzydła- porusza nimi zgodnie ze słyszanym rytmem

 3. Słuchanie fragmentu utworu P. Czajkowskiego „Jezioro łabędzie”

Prosimy ,aby dziecko przez chwilę w skupieniu posłuchało muzyki klasycznej granej przez orkiestrę

https://www.youtube.com/watch?v=C7Yi0CdtTc4&t=33s

-czy podobała ci się muzyka ? dlaczego?

-do czego nas zaprasza , co można przy niej robić?

- jak mogłyby tańczyć łabędzie do tej muzyki, może masz jakiś pomysł, pokaż             

4. „Taniec łabędzi”- improwizacja taneczna do utworu P. Czajkowskiego „Jezioro łabędzie”

Pomoce:

- 2 chustki tiulowe (lekkie)

   Lub kawałki firanki, lub 2 folie przezroczyste

Wręczamy dziecku do każdej ręki po jednej chustce- umawiając się, że są to skrzydła łabędzia (do wspólnej zabawy zapraszamy również rodzica). Włączamy muzykę do której poruszamy się w sposób dowolny mając na uwadze płynne ruchy poruszających się rąk- tak wykonamy własną interpretację tańca.

 

5. Oglądanie fragmentu baletu do utworu P. Czajkowskiego „Jezioro łabędzie”

Na koniec proponujemy obejrzenie z dzieckiem fragmentu baletu do powyższego utworu- przez co zbliżymy dziecko do odbioru sztuki w formie baletu, dzięki czemu nasze dziecko będzie mogło doznać wrażeń artystycznych

 

https://www.youtube.com/watch?v=Xd2nTXsivHs

 

PROSIMY RODZICÓW O INFORMACJĘ ZWROTNĄ :

ps78bial.grupa1@gmail.com

 

 ------------

„Playing with farm animals”

Cel:  -utrwalanie nazw zwierząt hodowlanych w zabawach ruchowych

Powitanie 

Na początek przywitajmy się tą samą piosenką, co ostatnio - naśladujcie ruchy wykonywane przez animowane postaci w piosence i próbujcie powtarzać słowa i zwroty:

Hello,

clap your hands (klaskaj w dłonie)

stretch up high (wyciągnij się w górę)

touch yuour toes (dotknij palców u stóp)

turn around (obróć się)

stamp your feet (tup stopami)

https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M

Przypomnienie słownictwa

Teraz czas na przypomnienie angielskich nazw zwierząt z wiejskiego podwórka – farm animals – przydadzą się do tego obrazki z poprzedniego zajęcia (karta pracy), można też użyć figurek/zabawek zwierząt (jeśli takie posiadacie)

Duck –kaczka   Horse –koń     Dog –pies     Cow –krowa      Pig –świnka      Sheep –owca

Pokazujemy dziecku kolejno obrazki i pytamy What is this? Można też poprzykrywać obrazki zwierząt kartkami lub serwetkami i odkrywać je stopniowo, żeby wzbudzić większe zainteresowanie. Innym sposobem jest schowanie obrazków lub figurek do pudełka i wyjmowanie ich fragment po fragmencie, lub też poukrywanie ich w pokoju i zadaniem dziecka będzie ich odnalezienie i nazwanie po angielsku.

Jeśli nie pamiętacie dokładnej wymowy nazw zwierząt, przypomnicie ją sobie „klikając” na obrazek głośnika obok zdjęcia zwierząt, dostępne pod linkiem (wybierajcie zdjęcia tylko powyższych 6 zwierząt):

https://learnenglish.britishcouncil.org/vocabulary/beginner-to-pre-intermediate/farm-animals

 

Zabawy utrwalające

 

  • Porozkładajcie na ziemi obrazki zwierząt (lub poustawiajcie figurki) w całym pokoju lub nawet w całym mieszkaniu; ustawiacie się w „pociąg”- rodzic z przodu i za nim dziecko (do pociągu możecie zaprosić też innych domowników); „podjeżdżacie” do wszystkich po kolei obrazków/figurek rodzic wypowiada angielską nazwę wybranego zwierzęcia, dziecko powtarza; gdy wszystkie zwierzęta zostaną nazwane, rodzic zamienia się na miejsca z dzieckiem i tym razem to ono kieruje pociągiem, teraz rodzic wypowiada angielską nazwę wybranego zwierzęcia, a dziecko „podjeżdża” do właściwego obrazka/figurki. Można przy tym użyć polecenia: Go to the… (i tu wymieniamy nazwę zwierzęcia)

 

  • Rodzic wypowiada angielską nazwę zwierzęcia, a zadaniem dziecka jest poruszanie się jak to zwierzę  i wydawanie charakterystycznych dla niego odgłosów. Aby zabawa była bardziej atrakcyjna dla dziecka można użyć magicznego zaklęcia: Abracadabra! You are a …(i tu wymieniamy nazwę zwierzęcia).

 

  • Dziecko wybiera obrazek/figurkę zwierzęcia, rodzic wymienia w wolnym tempie wszystkie znane dziecku nazwy zwierząt w języku angielskim, kiedy dziecko usłyszy nazwę zwierzęcia, które wybrało – podskakuje. Można przy tym użyć polecenia: Jump, when I will say ….(i tu mówimy nazwę zwierzęcia); Można zmienić formę ruchu – dziecko zamiast skakać może np. siadać (sit down), obracać się (turn around), klaskać (clap your hands), tupać (stamp your feet)

 

 

HAVE FUN! (miłej zabawy!)

 

 

-