CHRONIMY ZIEMIĘ

 

Cele:

- stwarzanie możliwości do dzielenia się swoimi doświadczeniami;

- doskonalenie zdolności odwoływania się do zdobytej wiedzy;

- wdrażanie do poprawnego budowania zdań;

- podejmowanie działań na rzecz ochrony środowiska : wykonywanie prac plastycznych z materiałów odpadowych;

- poznawanie norm ekologicznych- nakazu segregowania odpadów, oszczędnego gospodarowania materiałami;

- rozwijanie kreatywności;

 

Witajcie kochane dzieciaki,

 

Dzisiaj kontynuujemy zabawy dotyczące naszej planety  - Ziemi.

 1.      Pamiętacie, jak w przedszkolu rozwiązywaliśmy rebusy? Niektórym z was bardzo takie zagadki się podobały. Dlatego na dzisiaj przygotowałyśmy takie rebusy. Gdy je rozwiążecie, to zobaczycie, że wszystkie związane są z tematem tygodnia. Jak będziecie mieli kłopoty z ich rozwiązaniem, poproście o pomoc kogoś dorosłego.

 

REBUSY

 2.      „Wysypisko śmieci” – zabawa badawcza.

Przygotujcie kawałek ręcznika papierowego jednorazowego. Narysujcie na nim markerem lub mazakiem schemat domu i obok niego znak umowny wysypiska śmieci (może to być np. duża kropka), następnie spryskajcie to wodą.

Zauważyliście, że kropka się rozlewa? Oznacza to, że śmieci się rozkładają, co źle wpływa na środowisko. W zależności od tego, co jest śmieciem, rozkładanie trwa różnie czasowo.

 3.      „Każdy czasem śmieci” – zabawa ożywiająca.

Zapytajcie rodzica, która z posiadanych gazet już się nie przyda. Weźcie kilka stron starej gazety. Zadaniem waszym jest podrzeć ją na kawałki, używając jednej dłoni i jednej stopy. W trakcie zabawy możecie posłuchać piosenki, którą poznaliście w poniedziałek . Znajdziecie ją w linku poniżej:

 

https://www.youtube.com/watch?v=92ySNopG43Y

 4.      „Bezpiecznie w lesie” – opowiadanie dzieci w oparciu o ilustracje.

Na pewno byliście kiedyś w lesie i wiecie, że obowiązują tam pewne zasady. Wyobraźcie sobie, że właśnie do niego wchodzicie. Za chwilę zobaczycie ilustracje. Obejrzyjcie je dokładnie i powiedzcie osobie dorosłej, co się na każdej z nich dzieje. Wspólnie z rodzicem zastanówcie się, jaką wiadomość za jej pomocą las chce przekazać dzieciom. Sporządźcie „leśny kodeks zasad”.

Abyście bardziej odczuli klimat lasu, możecie posłuchać śpiewu ptaków. Przekonacie się, jak bardzo pomogło wam to  się zrelaksować .

https://www.youtube.com/watch?v=_KT3Yi1iojk

 

ILUSTRACJE

Podpowiedź do ilustracji :

-  Posprzątaj po sobie (ilustracja 1);

- Mów szeptem (ilustracja 2);

-  Szanuj rośliny i zwierzęta (ilustracja 3);

-  Do lasu wchodź z dorosłym (ilustracja 4);

-  Dary lasu zbieraj z ziemi (ilustracja 5);

-  Rozpalaj ognisko w wyznaczonym miejscu (Ilustracja 6);

https://www.youtube.com/watch?v=_KT3Yi1iojk

 5.      „Moja ekologiczna zabawka” – praca plastyczna.

Na koniec dzisiejszych zabaw,  żeby coś na pamiątkę po nich pozostało, proponujemy abyście zrobili ekologiczną zabawkę. Będzie ona wykonana z materiałów, które są dla was zbędne i nie będziecie już ich potrzebowali. Dlatego między innymi zabawka nazywa się ekologiczna. Zajrzyjcie w poniższe linki, może was zainspirują i zaczerpniecie z nich jakiś pomysł. Być może wśród was znajdą się takie osoby, które same wymyślą zabawkę. Jeżeli będziecie mieli problem z wykonaniem jakiejś czynności, poproście o pomoc rodziców. Do dzieła. Czekamy na wasze pomysły. Chętnie je umieścimy na wirtualnej tablicy.

 

https://www.youtube.com/watch?v=lR4GHErcCdw

https://www.youtube.com/watch?v=cWweOk8Bgok

https://www.youtube.com/watch?v=icsA5paYwxw

https://www.youtube.com/watch?v=-qxk14r9wkI

 

Zadania na popołudnie : uzupełnijcie fioletowe karty pracy na stronach 14 i 15.

 

Pozdrawiamy was serdecznie

Pani Ela i pani Agnieszka

--------------

English time

Cele:

- utrwalanie słownictwa związanego ze zwierzętami;

- wyzwalanie radości z kontaktu z językiem obcym.

 

Witajcie kochani, dzisiejsze zajęcia z języka angielskiego ukryły się pod linkiem:

https://view.genial.ly/5ea84eafdaf49a0d03da4d9e/presentation-animals

 

Have fun!

Pani Agnieszka