„PAPIEROWE ŚLIMACZKI”- PRACA PRZESTRZENNA Z PASKÓW MAKULATURY

CELE:

Zapoznanie z wyglądem ślimaka, ze sposobem wykonania pracy, rozwijanie motoryki małej, poszerzanie doświadczeń plastycznych

1. Zapraszamy do wysłuchania wiersza J. Brzechwy pt.”Ślimak”

https://www.youtube.com/watch?v=yfDclyqorHI

2. Zwróćmy uwagę jak wygląda ślimak:

https://www.youtube.com/watch?v=TeBRsmYPERc&t=133s

Rodzic pokazując kadr z filmu zwraca uwagę dziecka na wygląd ślimaka

- ma twardą muszelkę (skorupkę), która jest jego domem  i w której chroni się przed niebezpieczeństwem (chowa się w domku)

-ślimak nie posiada nóg , porusza się pełzając dość wolno

- na głowie znajdują się specjalne rogi - dzięki którym poznaje świat

W wierszu była mowa o tym, że ślimak nie chciał jeść sera i maku.

To co lubią jeść ślimaki, czy wiesz?

Ślimaki najchętniej jedzą zielone roślinki, korzonki i grzyby.

3. „Ślimaki”- zabawa ruchowa twórcza

Rodzic prosi, aby dziecko pokazało, jak porusza się ślimak (należy zwrócić uwagę na to, że ślimak nie ma nóg, nie biega, pełza i robi to wolno

4. „Papierowe ślimaki”- praca plastyczna

Pomoce:

-wycięte paski długie o szerokości 2cm z kolorowej makulatury lub papieru

- klej, kredki

  • Rodzic przygotowuje paski papieru
  • dziecko skleja Konce pasków ze sobą i nawija je na kredkę ołówkową , aby nadać okrągły kształt (wyjmuje kredkę)
  • na końcu paska z jednej strony przykleja  rogi z papieru i dorysowuje na nich oczy


5. „Ślimak pokaż rogi”- zabawa hamująco- pobudzająca

https://www.youtube.com/watch?v=y6l4ob_2tqQ

Dziecko porusza się zgodnie ze słyszaną muzyką, na przerwę w muzyce staje się „ślimakiem” i naśladuje poruszanie się ślimaczka podobnie jak we wcześniejszej zabawie ruchowej.

6. Jeżeli dziecko ma chęć jeszcze porysować zapraszamy do obejrzenia filmu instruktażowego pt. „Ślimak”- rysowane wierszyki

https://www.youtube.com/watch?v=vEiJP0v3xF4