„Papierowy ślimaczek”  wydzieranie z kolorowej gazety

Rodzicu przeczytaj dziecku wiersz „Dzieci dbają o środowisko”  B. Formy

W zgodzie z przyrodą żyją wszystkie dzieci.

Kochają jasne słonko, które na niebie świeci.

Nie łamią gałęzi, dbają o rośliny,

Podczas wycieczek do lasu nie płoszą zwierzyny.

Często też dorosłym dobry przykład dają

- w wyznaczonych miejscach śmieci zostawiają.

 Zapytaj dziecko czy rozumie pojęcie „płoszyć”. Jeżeli nie, to wytłumacz. Zapytaj - Jak należy zachować się wobec zwierząt oraz roślin? -Jakie zachowania pomagają w dbaniu środowisko, a jakie mają zły wpływ na nie? – Co robimy ze śmieciami będąc w lesie, parku? Przypomnijcie sobie z dzieckiem zasady segregacji śmieci. -Co wrzucamy do niebieskiego worka? – makulaturę.

Makulaturę można wykorzystać do pomysłowych prac plastycznych, więc dziś proponujemy wykonanie „Kwiatowego kolażu” i „Papierowego ślimaczka”. Podczas wykonywania proponowanych dziś czynności dziecko rozwija swoją sprawność manualną.

 Poszukajcie w domu kolorowych czasopism, w których znajdują się ilustracje kwiatów. Zachęćcie dziecko do wydzierania(wycinania) różnych kwiatów z czasopism i stworzenie kolażu poprzez przyklejanie wydzieranek na kartkę np. w kolorze zielonym. Jeżeli nie posiadacie czasopism tego rodzaju, poszukajcie jakichkolwiek kolorowych papierów i wyklejcie kwiatka wydzierając różnego rodzaju kolory. Udostępniamy kolorowankę kwiatek do wyboru :  http://scrapcoloring.com/news/flowers-rose-windows

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/slokie-postacie-kwiatow

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/03/10.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/03/18.pdf

„Papierowy ślimaczek” z kolorowej gazety dzieci niech wytną paski lub wydzierają. Następnie sklejają je ze sobą i nawijają na kredkę ołówkową, by nadać okrągły kształt. Na końcu paska z jednej strony przyklejają czułki z papieru i dorysowują na nich oczy. Gotowy ślimaczek może wędrować po kwiatach.

Tor przeszkód z wykorzystaniem sprzętów znajdujących się w domu (w ogrodzie). Rodzic pokazuje, jak należy pokonać tor przeszkód, a dziecko naśladując go, stara się wykonać np. przebiec slalomem miedzy butelkami(drzewami), przeskoczyć pomiędzy poduszkami(kamieniami), przejść pod krzesłem, idąc na czworakach  trzymać na plecach poduszkę itp. Kolejnym razem niech dziecko wymyśli układ zadań na torze przeszkód.

Dobrej zabawy!

Dla chętnych kolorowanka ślimak :

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/%C5%9Alimak-1.pdf

 

 -------

„Driving in my car”- wprowadzenie piosenki

 

Cele:

–        zapoznanie ze środkami lokomocji: car, bike, boat, train, airplane

–        osłuchanie z melodią i słowami piosenki

–        naśladowanie ruchem słów utworu - PRZEJDŹ...

KARTA PRACY 1

KARTA PRACY 2