POLSKA – MOJA OJCZYZNA

„Co to jest Polska? – ćwiczenia słownikowo – gramatyczne na podst. wiersza Cz. Janczarskiego;

c. kształtowanie postawy patriotycznej u dziecka , poszerzanie zasobu słownictwa;

 

„Co to jest Polska?”

 

- Co to jest Polska?-

Spytał Jaś w przedszkolu.

Polska- to wieś

i las,

i zboże w polu,

i szosa, którą pędzi

do miasta autobus,

i samolot, co leci

wysoko, na tobą.

Polska- to miasto,

strumień i rzeka,

i komin fabryczny,

co dymi z daleka,

a nawet obłoki,

gdy nad nami mkną.

Polska to jest także twój rodzinny dom.

A przedszkole?

Tak- i przedszkole,

i róża w ogrodzie

i książka na stole.

 

Dziecko odpowiada na pytania rodzica:

- Jakie pytanie zadał Jaś w przedszkolu?

- Co to jest Polska według autora wiersza?

- Co to jest Polska według Ciebie?

- Co według Ciebie oznacza słowo Ojczyzna?

 

„Raz dwa, trzy, tyle zrobisz ty!” – zabawa ruchowa z elementem liczenia;

Rodzic trzyma przygotowaną kostkę do gry. Dziecko porusza się zgodnie z rytmem podanym przez rodzica. W czasie przerwy w muzyce rodzic pokazuje określoną ściankę kostki i prosi, aby dziecko wykonało tyle samo np. pajacyków, przysiadów lub skoków jak piłeczki.

 

     „Makieta miasta” – wspólnie z dzieckiem wykonanie pracy;

c. budzenie radości ze wspólnej pracy;

  • kolorowanie kartki, na której będą ustawione elementy makiety: ulice, chodniki;
  • budowanie z klocków domów i ustawianie na makiecie;
  • wykonywanie drzew z gałęzi i plasteliny, umieszczanie na makiecie;
  • wybór samochodów (zabawa) , ustawianie na makiecie;