„Co to jest Polska?”- ćwiczenia słownikowo- gramatyczne na podst. wiersza Cz. Janczarskiego

 

Cele:

–        kształcenie postawy patriotycznej

–        poszerzanie zasobu słownictwa

–        zapoznanie z symbolami narodowymi

 

 

  1. Rozmowa z dzieckiem na temat Polski w oparciu o prezentację https://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBA

Jak nazywa się Twój kraj, Twoja ojczyzna?

            W jakim języku do siebie mówimy i kim jesteśmy?

            Jakie kolory ma flaga Polski?

            Jak wygląda godło Polski?

  1. „Co to jest Polska?”- słuchanie wiersza czytanego przez rodzica z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej

Proszę skopiować poniższy link do przeglądarki internetowej:

https://www.canva.com/design/DAD6W2N_2qE/p-geRBtiB_e8B2UXb8sPlA/view?utm_content=DAD6W2N_2qE&utm_campaign=designshare&utm_medium=link&utm_source=publishsharelink

 

Cz. Janczarski „Co to jest Polska?”

- Co to jest Polska?-
Spytał Jaś w przedszkolu.
Polska- to wieś
i las,
i zboże w polu,
i szosa, którą pędzi
do miasta autobus,
i samolot, co leci
wysoko, na tobą.
Polska- to miasto,
strumień i rzeka,
i komin fabryczny,
co dymi z daleka,
a nawet obłoki,
gdy nad nami mkną.
Polska to jest także twój rodzinny dom.
A przedszkole?
Tak- i przedszkole,
i róża w ogrodzie
i książka na stole.

 

 Po obejrzeniu prezentacji i wysłuchaniu wiersza dziecko odpowiada na następujące pytania:

Czym jest Polska dla autora wiersza? Czym jest dla Ciebie?

Jakim miejscem jest dom?

Co czujesz, gdy jesteś w domu?

- przejdż...

Karta pracy 

Puzzle

-----------------

UŁÓŻ TAK SAMO – zabawa dydaktyczna

Cele: rozwijanie percepcji wzrokowej, utrwalanie nazw figur geometrycznych

Pomoce: Potrzebne będą różne kształty figur geometrycznych tej samej wielkości i tego samego koloru (komplet dziecku i osobie dorosłej)

Przebieg: Osoba dorosła układa szereg figur, zadaniem dziecka jest ułożenie w ten sam sposób. Wersja trudniejsza: dorosły układa wzór, dziecko przez chwilę przygląda się a potem stara się odtworzyć go z pamięci.

PRZEJDŹ...

----------