Kochani co dzisiaj u Was nowego? 

Dzielcie się zdjęciami z Waszych zabaw i wykonanych prac plastycznych. Przysyłajcie je na adres mailowy: ps78.bial.gr5@gmail.com 

Wasze prace zamieszczamy na wirtualnej tablicy: „Pomysły dzieci z grupy V”

---------------

„GDZIE WYRZUCAMY ŚMIECI?” - zabawa dydaktyczna

 

Cele

- wdrażanie do szanowania przyrody, uwrażliwianie na jej piękno,

- uświadomienie roli przyrody w życiu człowieka,

- kształtowanie umiejętności segregowania odpadów

 

Kochane dzieci dzisiaj zapraszamy Was na zajęcia, które znajdują się pod poniższym linkiem. Mamy nadzieję, że będziecie uczyć się przyjemnie.

Zaczynamy!!!

https://docs.google.com/presentation/d/1PzaG-Mwz0TM-bfzlylzMxDW48vYhCqzY/edit#slide=id.p1

 

 1.      List do dzieci od Ziemi

Kochane dzieci!

 Piszę do Was list, gdyż mam wielkie zmartwienie i liczę na Waszą pomoc. Bardzo martwię się, kiedy widzę jak ludzie zaśmiecają place zabaw, lasy, plaże, rzeki, jeziora, morza i oceany. Wtedy przyroda jest zatruwana i niszczona. Mieszkańcy miast i wsi wytwarzają olbrzymie ilości śmieci. Niektórzy, chcąc się ich pozbyć, wywożą je do lasu albo palą w piecu. Na sklepowych półkach jest mnóstwo towarów zapakowanych w plastikowe pojemniki i torby. Opakowania po nich to śmieci, których wciąż przybywa. I przybywa.

 Pamiętam te czasy , że gdy Wasi dziadkowie byli dziećmi, oddychali czystym powietrzem, używali wielorazowych siatek na zakupy, a zamiast napojów w kartonikach i plastikowych butelkach, mamy gotowały smaczne kompoty z owoców.

Czy macie pomysł na naprawę i ochronę środowiska, tak aby nasze domy i miasta oraz lasy i rzeki były czyste i piękne?

Planeta Ziemia

2. Rozmowa na temat wysłuchanego listu

- Dlaczego Ziemia napisała list do dzieci?

-  W jaki sposób możemy pomóc Ziemi?

 

3. W jaki sposób możemy pomóc Ziemi?

- „Rady na odpadyhttps://www.youtube.com/watch?v=0WS8vo0iD2k

 

4. Gdzie wrzucamy odpady?  -  piosenka „Śmieci” – utrwalająca  zasady segregacji śmieci

https://www.youtube.com/watch?v=yn0ZYgO7AT0

 

5. „Gdzie wrzucamy śmieci?”  - gra interaktywna

https://learningapps.org/view11097661

 

„OCHROŃ ZIEMIĘ” – zabawa taneczna do piosenki

Cele:

- ćwiczenie koordynacji słuchowo – ruchowej,

- naśladowanie ruchem i gestem słów piosenki

 

1.  „Ochroń Ziemię” - słuchanie piosenki https://www.youtube.com/watch?v=Yl-wTW5dU-E

2. Jaka jest ta piosenka? – określanie nastroju piosenki.

- Co to znaczy, że mieszkamy na wielkiej kuli?

− Czym jest Ziemia? Dlaczego musimy o nią zadbać?

− Czy wszyscy dorośli są przyjaciółmi Ziemi?

− Co oznaczają słowa piosenki: „W ogromnym kosmosie Ziemia się nie zgubi, gdy ją mały człowiek zacznie lubić?”

3. „My, drzewa” - zabawa dramowa

Dziecko jest drzew, wykonuje stany emocjonalne (wskazujące, jak czułoby się drzewo).

          Dawno temu lasy były czyste, pełne ptaków i innych zwierząt. Drzewa były szczęśliwe, wesoło się uśmiechały, słuchając śpiewu ptaków siedzących na ich gałęziach. Mijały lata, powoli zachodziły zmiany – wycinki, bezmyślne niszczenie drzew. Zaczęło to złościć drzewa. A gdy na dodatek pojawiły się śmieci, które ludzie wywozili do lasu – drzewa wystraszyły się, co się z nimi stanie. Czy zginą w tych górach śmieci? Czy uschną? Dzisiaj smutno patrzą na to, co się dzieje. Może im pomożecie?

4. Ochroń Ziemię” – wymyśl dowolny taniec do piosenki, mozesz zagrać na dowolnym instrumencie ekologicznym (reklamówka, gazeta - uderzenia, szorowanie)

5. Karta pracy cz. 4, str. 14, 15 https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

--------------

„Planeta Ziemia” – malowanie rosnącą farbą.

Do tej zabawy będziecie potrzebowali „rosnącej farby” i szablonu planety Ziemi.

Taką farbę można zrobić wg dwóch przepisów. Pierwszy przepis i sposób wykonania i szablon znajdziecie w linku poniżej ( sól, mąka, woda, patyczki, farby; zielona, niebieska i mikrofalówka lub piekarnik)

https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/04/planeta-ziemia-praca-plastyczna/

Drugi przepis na rosnącą farbę to:

klej,

pianka do golenia,

farba: zielona i niebieska.

Składniki trzeba wymieszać i gotowe. Można malować!

Dobrej zabawy!

 

„Ziemia, woda, powietrze– zabawa ruchowa orientacyjno-porządkowa.

 

Zabawa polega na uważnym słuchaniu i szybkim wykonaniu polecenia bez pomyłki. Gdy dziecko się pomyli ma wykonać jakieś zadanie lub odpowiedzieć na pytanie( np. zrobić 5 przysiadów lub odpowiedzieć na pytanie : „ Jak nazywa się planeta , na której mieszkamy?” itp).

Przed zabawą ustalamy z dzieckiem zasady:

− Na hasło: Ziemia – dotykają dłońmi podłogi, jednocześnie przykucając.

− Na hasło: Woda – chwytają się dłońmi za kolana.

− Na hasło: Powietrze – wskazują przestrzeń nad głową.

Rodzic podaje hasła w różnej kolejności. Gdy dziecko się pomyli wykonuje zadanie dodatkowe.

 

Karty pracy książka różowa str. 55 – przygotowanie do czytania, pisania i liczenia

( zapoznanie z literą Z )

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/przygotowanie-czytania-pisania/mobile/index.html#p=1