Co dzisiaj u Was nowego? Dzielcie się zdjęciami z Waszych zabaw i wykonanych prac plastycznych. Przysyłajcie je na adres mailowy: ps78.bial.gr5@gmail.com 

Wasze prace zamieszczamy na wirtualnej tablicy: „Pomysły dzieci z grupy V”

Wesołej zabawy życzą pani Renia i pani Ela!

„JAK KOTEK ZWIERZĘTA MLEKIEM CZĘSTOWAŁ” -  teatrzyk sylwet na podstawie utworu H. Bechlerowej

Cele:

− poznawanie domów zwierząt żyjących na wiejskim podwórku,

- rozwijanie kreatywności podczas zabaw teatralnych

 

 Dzisiaj zapraszamy do zabawy w teatr. Wykorzystamy do tego wiersz. Kukiełki zrobicie sami.

 

Na początku zapoznajcie się z treścią wiersza. W linku poniżej jest tekst wiersza wraz z oryginalnymi obrazkami z książeczki.

 

http://zbajkaprzezswiat.blogspot.com/2018/05/jak-kotek-zwierzeta-mlekiem-czestowa.html

 

Teraz musicie odpowiedzieć:

- Kto jest głównym bohaterem wiersza? ( kotek)

- Jakie zwierzęta spotkał kotek?( kogut, kura, konik, królik, gołąb, krowa, koza, motyl, wiewiórka, jeż)

- Czym częstował kotek zwierzątka? (mlekiem)

 

Bohaterów w wierszu jest wielu, bo aż 11-stu! Nie musicie do przedstawienia robić wszystkich! Wiersz jest tylko inspiracją do zabawy w teatr. Musi być na pewno KOTEK, a kogo spotka? To zależy już tylko od Was!  

 

Trzeba teraz wykonać kukiełki lub pacynki. Proponujemy, aby zrobić je z papieru. Jak? Pomysłów jest wiele. Można po prostu wydrukować lub samodzielnie narysować zwierzątko, wyciąć je z papieru i nakleić na patyczek ( np. od szaszłyka, słomkę, kredkę lub gałązkę itp. ) Lub jak macie chęć to przedstawiamy  kilka naszych propozycji wykonania kukiełek lub pacynek – przejdź…

 

„Zwierzęta z wiejskiego podwórka” – malowanie farbami na porowatym podłożu.

Cele:

- wzbogacenie doświadczeń plastycznych,

- poznanie nowej techniki plastycznej;

- doskonalenie umiejętności planowania pracy na całej płaszczyźnie;

 

Potrzebne będą. :

  kartka,

  białe serwetki,

  klej,

   farby plakatowe,

 pędzel.

 

Etapy wykonania pracy

• Przyklejanie na kartkach pogniecionych białych serwetek, wypełnianie nimi całej powierzchni kartki. ( chwilę odczekać , aż wyschnie)

• Malowanie farbami plakatowymi na tak przygotowanej fakturze zwierząt wybranych przez dziecko i jego otoczenia ( czyli np. trawy, kwiatów, drzew, słońca itp.)

 • Malowanie tła farbą w jasnym kolorze.

• Oglądanie powstałych prac: rozpoznawanie i nazywanie przedstawionych na nich zwierząt., rozmowa na ich temat.

Jesteśmy ciekawe jak Wam wyszło!

Karty pracy cz. 4 str. 10

https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/druk/npoia-bbplus-kp-4.pdf

--------

https://we.tl/t-R3Rd86VOta  - do utrwalania wiadomości (o zwierzętach wiejskich) wydawnictwo MAC Edukacja udostępnia tablice – multibook (tablica nr 32).

 1.   „Bańki mydlane” - zabawa badawcza

Potrzebne będą:

Płyn do mycia naczyń, woda, miska i łyżka, gliceryna, bezszwowe rękawiczki.

Wlewamy do miski 1 szklankę wody, 1/2 szklanki płynu do naczyń, 1 łyżka gliceryny (można kupić w aptece), wszystko mieszamy. Wszystkie składniki muszą się połączyć. Nakładamy rękawiczkę. Zaczynamy.!!!

Zanurzamy narzędzie do baniek. Dmuchamy i łapiemy bańkę na rękę.

Wiecie dlaczego bańki trzymają się na rękawiczce? Ponieważ gliceryna blokuje parowanie wody. Rękawiczki po każdym trzymaniu bańki trzeba wytrzeć.

 2. „Zwierzęta wiejskie” - zabawa słowna

Wytnij szablon kostki do zabawy, zagnij wg instrukcji rodzica, sklej kostkę.

Zasady gry:

Rzut kostką do gry, w zależności od tego, jakie zwierzątko wypadnie nazywasz je. Układasz zdanie o tym zwierzęciu, dzielisz na sylaby, dzielisz na głoski, nazywasz pierwszą głoskę i ostatnią głoskę, następnie wykonujesz ruchy charakterystyczne dla zwierzątka.

Wersja utrudniona: podaj wyraz, który zaczyna się pierwszą lub ostatnią głoską nazwy zwierzęcia.

3. "Zwierzęta z wiejskiego podwórka" - zabawy z kodowaniem 

szablony:

krowa 

kura

pies 

świnka

a na koniec szlaczki ze zwierzątkami wiejskimi

Miłej zabawy!!!

Pani Ela i pani Renatka